OeO Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 finnes det en wap versjon av prisguiden? Hadde det vært mulig å fått lagd dette? hadde vært veldig greit når man er i butikken og ser et produkt, vet ikke om andre enn meg ville hatt bruk for det jeg. Hvis det er interesse kunne det kanskje vært mulig? Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Bortsett fra at vi i øyeblikket ikke har noen WAP-server er dette fullt mulig. Jeg er imidlertid usikker på hvor mye tid vi skal legge ned i noe slikt. Vi har sett på muligheten for en SMS-løsning - det vil trolig være enklere å sette opp. I øyeblikket er altså ingen WAP-variant av prisguiden prioritert fra vår side, men dersom noen ønsker å hjelpe oss med dette ser vi selvsagt litt annerledes på saken. Mvh, Amund Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Bortsett fra at vi i øyeblikket ikke har noen WAP-server er dette fullt mulig. http://www.w3schools.com/wap/wml_reference.asp Wap bruker WML som ligner på html. Jeg aner ikke om det er like enkelt å sette opp Apache til å serve wml som det er på Microsoft ISS, men der var det i alle fall veldig enkelt. I tillegg skal du vel bare få satt opp en DNS-entry til wap.prisguide.no? Alternativt kan man kjøre www.prisguide.no/wap i en testfase. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 like greit med sms, hvis det da ikke koster mye for å få prisene. kanskje noen smarte nerder her som finner en god løsning! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Trenger ikke noen egen server for wap sider. Er jo bare å lage en enkel wap side med et skjema for søk. Må kanskje justere scriptet dere bruker til å vise resultatene slik at de kommer i wap format. Skal ikke være noe vanskelig å få til det vel? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 dette ville vært supert! Gir mye større muligheter for å prute i den lokale butikken! Lenke til kommentar
amund Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Dersom noen har lyst til å hjelpe meg med dette så ta kontakt. Har ikke tid til å se på dette selv akkurat nå, men hvis noen kan hjelpe skal vi nok få det til :-) Mvh, Amund Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det hadde vært helt genialt om dere hadde fått til dette Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Har selv min egen wapside, som kommuniserer med en mysql-database.. Jeg regner med at prisguide dataene er lagret i en slik eller lignende database? Wap-delen vil jo være veldig enkelt å sette opp, det er vel det å kommunisere med databasen som blir problemet. Jeg løste det ved å bruke php på min wap side. Jeg har satt det opp sånn ca sånn: <?php // sende wml headers header("Content-type: text/vnd.wap.wml"); echo "<?xml version=\"1.0\"?>"; echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\"" . " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">"; // så mye php kode du vil ?> //Wap-del kommer her <wml> <card id="card1" title="HWap"> <p align="center"> </p> </card> </wml> //Slutt wap-del <? // Mere php-kode, til å tolke valgene gjort over ?> Edit: ble visst litt rotete Edit2: Wap-delen er ekstremt lett å lære seg btw. Jeg kunne ingenting wap/html, og etter 2-3 dager så hadde jeg en fullverdig wap-side hvor brukeren kunne søke ol i databasen. Php-kunnskap er vel den store nødvendigheten, men det tviler jeg heller ikke på at dere i hw mangler Endret 30. desember 2003 av Corn Lenke til kommentar
OeO Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 trodde at det var lett å lage wap sider, men hadde vært kjekt dette. virker som du får litt hjelp her amund, ikke stress med det, nå er det ferie ta det til neste år du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå