Gå til innhold

Plex + Apple TV4 = treeeeig

Anbefalte innlegg

Hei! 

Håper noen her kanskje har vært inne på samme problem og har en løsning.

Jeg har en iMac som kjører Plex Media Server. Funker fint og uten problemer. Men på Apple TV 4 oppstår problemer, da alt går helt i stå. Jeg har funnet ut at det er når nedlastingsklienten er åpen at det skjer (i dette tilfellet Transmission). Når jeg lukker programmet fungerer alt fint. Men så lenge Transmission er åpnet, laster biblioteket utrolig seint, og det er umulig å spille av noe som helst på Apple TV før jeg avslutter programmet. Det gjelder både når noe laster ned og når den bare står åpen uten aktivitet. Har nettlinje på 350Mbps, så det er ikke hastigheten som er problemet her. Plex i nettleseren på iMac-en har ingen problemer. 

Er det noe i innstillingene jeg bør ordne på? Jeg hadde ikke dette problemet tidligere, det oppsto gjerne for rundt et år siden, og jeg har trålet nettet etter svar, men ikke funnet noe som fungerer.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner seg å skrive her tydeligvis, for etter evigheter ser det ut til at jeg fant en fix. Legger det ut her i tilfelle andre skulle støte på samme problem:

• quit Plex server
  • go to the Plex data folder

314

• dive down into the subfolder Plug-in Support/Caches and erase every subfolder in there
  • then go back to the Plex data folder and go down into the subfolder Plug-in Support/Metadata Combination. In there, again erase all subfolders.
  • go back into the plex data folder and go into the subfolder Plug-ins. In there, you’ll see every channel, scanner or metadata agent you’ve installed. Erase those .bundlesubfolders, you don’t use anymore. There is no big harm done if you erase all of them. The worst which can happen is you have to re-install those plugins you still want.

If you are unsure whether you have found the right ‘Plex data folder’, take a look at the folder name of the Plug-ins folder. If its name is Plug-ins-2bd156c (or a similar cryptic code number), you are in the wrong folder! (if you erase anything in there, you have to re-install Plex server)

After all that, start Plex server. Wait a few minutes to give PMS time to restore the default settings.

All channel, scanner, agent and plugin settings will be reverted to their default values.

The order of the Agents will also be reset.

All your libraries, users and watched status will be still there.

Edit: I spoke too soon :(

Endret av larsism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...