bapo Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hei, Har kjøpt en AOC AG271QX skjerm som jeg bruker som ekstern skjerm for min laptop. Helt fra start har den gått i svart i 1-2 sek før den kommer tilbake. Dette skjer både når jeg surfer på nett og i spill men ikke faste intervaller. Maskinen jeg bruker er en ASUS ROG G752VS og bruker minidisplay port til en adapter til DVI, DP og HDMI og så videre til skjermen. Har prøvd både nyeste nvidia drivere og en eldre versjon. Kan det være at man helst skulle ha amd gpu til den skjermen? Har skrudd av g-sync. Noen som har opplevd eller vet hva som kan være galt? mvh Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Kan det være adapteret eller ledningen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Typisk problem ved signalfeil. HDCP blir brutt og skjermen blir sort. Vanlige feil er for lange kabler eller for dårlig utstyr. Lenke til kommentar
bapo Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Ja kan være ledningene eller adapter men de er helt nye.. Skal se om jeg ikke finner noe andre ledninger å prøve ut Kjøpt ny adapter og kabel. Fortsatt samme problem, men fikk ikke problemet når jeg brukte HDMI. Da er det enten DP på selve maskinen eller så er det noe annet som gjør det. Endret 28. mars 2019 av Omnia vincit amor Fletting. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hva med å droppe adapter og få en mulig feilkilde mindre? Det finnes kabler med mini DP til DP. Kan oppløsning og oppdateringsfrekvens påvirke problemet? Tenker på kablens båndbredde... Lenke til kommentar
bapo Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Joda kan det, men må enten kjøre langt eller bestille på nett.. Tenker at så lenge jeg får velge 144hz og 2k oppløsning så bør vel både adapter og kabel støtte dette. Men sikker er jeg ikke. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Alle kabler klarer vel lav oppløsning, kanskje opp til 1920x1080 @ 60Hz. Høyere oppløsning krever at kabel er bra nok, dvs støtter ny nok standard (2.0 på HDMI). Displayport er å foretrekke. Endret 29. mars 2019 av Svein M Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Problemet er nok at han går igjennom så mange adaptere. Slik jeg forstod det så bruker han PC -> midiDP -> DVI -> DP -> HDMI -> Skjerm Endret 29. mars 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Slik jeg forstår det så bruker han enten: PC -> miniDp -> DP -> Skjerm eller PC -> miniDp -> HDMI ->Skjerm Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Fordel at man holder seg tIl displayport da det er der det støttes av nVidia opptil 144Hz om jeg ikke tar feil. AG271QX Adaptive-Sync function Adaptive-Sync function is working with DP/HDMI1/HDMI2 DP : 30~144Hz HDMI1:30~144Hz(HDMI2.0) HDMI1:30~75Hz(HDMI1.4) HDMI2:30~75Hz Lenke til kommentar
bapo Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Bruker PC-> miniDP->DP->skjerm. Sendte den inn til reparasjon og fikk en ny, i følge dem, tilbake. Samme problemer fortsatt. Har mindre problemer når jeg går ned på oppløsning og Hz men blackouten skjerm etter hvert her og. Færrest blackout fikk jeg da jeg satte oppløsning i nvidia kontrollpanel til 1080p og 60hz for det som jeg antar er man bruker dersom man skal koble en TV til. Men her ble det litt mer "flimmer" på skjermen. Lenke til kommentar
bapo Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Må si jeg er litt usikker på om jeg fikk ny skjerm eller ikke. Er det normal praksis og bruke gamle esken om igjen når de leverer ut ny skjerm? Fjernet klistremerkene som er klistret på skjerm har de og. Lenke til kommentar
bapo Skrevet 10. april 2019 Forfatter Del Skrevet 10. april 2019 Ok, er ny skjerm siden det var nytt serienummer. Har muligens funnet en slags løsning. Har endret fra DP 1.2 til 1.1 på skjermen noe som skal slå av freesync siden jeg ikke klarer det på DP 1.2. Har og satt "bruk standard fargeinstilling" i nvidia kontrollpanel. Har ikke hatt problemer etter det hverken med "flimmer" eller blackout. MEN, jeg får kun 120hz når jeg gjør det så ikke optimalt Lenke til kommentar
bapo Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 Byttet til samsung skjerm som og har freesync. Ingen problemer med den så den forrige er tydeligvis ikke kompatibel med mitt utstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå