Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjerm går av i 1-2 sek før den kommer tilbake jevnt og trutt

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt en AOC AG271QX skjerm som jeg bruker som ekstern skjerm for min laptop. Helt fra start har den gått i svart i 1-2 sek før den kommer tilbake. Dette skjer både når jeg surfer på nett og i spill men ikke faste intervaller.

Maskinen jeg bruker er en ASUS ROG G752VS og bruker minidisplay port til en adapter til DVI, DP og HDMI og så videre til skjermen. 

Har prøvd både nyeste nvidia drivere og en eldre versjon.

Kan det være at man helst skulle ha amd gpu til den skjermen? Har skrudd av g-sync.

Noen som har opplevd eller vet hva som kan være galt?

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kan være ledningene eller adapter men de er helt nye.. Skal se om jeg ikke finner noe andre ledninger å prøve ut

Kjøpt ny adapter og kabel. Fortsatt samme problem, men fikk ikke problemet når jeg brukte HDMI. Da er det enten DP på selve maskinen eller så er det noe annet som gjør det.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Joda kan det, men må enten kjøre langt eller bestille på nett.. Tenker at så lenge jeg får velge 144hz og 2k oppløsning så bør vel både adapter og kabel støtte dette. Men sikker er jeg ikke.

Lenke til kommentar

Fordel at man holder seg tIl displayport da det er der det støttes av nVidia opptil 144Hz om jeg ikke tar feil.

AG271QX

Adaptive-Sync function

Adaptive-Sync function is working with DP/HDMI1/HDMI2

DP : 30~144Hz

HDMI1:30~144Hz(HDMI2.0)

HDMI1:30~75Hz(HDMI1.4)

HDMI2:30~75Hz

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker PC-> miniDP->DP->skjerm. Sendte den inn til reparasjon og fikk en ny, i følge dem, tilbake. Samme problemer fortsatt. Har mindre problemer når jeg går ned på oppløsning og Hz men blackouten skjerm etter hvert her og. Færrest blackout fikk jeg da jeg satte oppløsning i nvidia kontrollpanel til 1080p og 60hz for det som jeg antar er man bruker dersom man skal koble en TV til. Men her ble det litt mer "flimmer" på skjermen.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt usikker på om jeg fikk ny skjerm eller ikke. Er det normal praksis og bruke gamle esken om igjen når de leverer ut ny skjerm? Fjernet klistremerkene som er klistret på skjerm har de og.

Lenke til kommentar

Ok, er ny skjerm siden det var nytt serienummer. Har muligens funnet en slags løsning. Har endret fra DP 1.2 til 1.1 på skjermen noe som skal slå av freesync siden jeg ikke klarer det på DP 1.2. Har og satt "bruk standard fargeinstilling" i nvidia kontrollpanel. Har ikke hatt problemer etter det hverken med "flimmer" eller blackout. MEN, jeg får kun 120hz når jeg gjør det så ikke optimalt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...