Gå til innhold

[Løst] Tips på Android tlf - Under 5k, compact, vannsikker.

Anbefalte innlegg

På tide å skifte ut tlf, batteriet begynner å tulle.

Trenger ikke årets modell, men best mulig under 5 tusen.

Helst renest mulig Android

Godt batteri
Vannsikker
Compact

Har Sony z1 compact nå og syns det er en grei størrelse.
Bruker tlf for det meste til samtaler, sms og google maps, så det er ikke det helt store behovet for kraftige saker :)

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

I Androidverden handler det vel om å ha størst mulig skjerm, så ikke lett å finne noe kompakt. I alle fall om du i tillegg skal ha ren Android.

Lenke til kommentar

I Androidverden handler det vel om å ha størst mulig skjerm, så ikke lett å finne noe kompakt. I alle fall om du i tillegg skal ha ren Android.

Må ikke ha ren Android, men foretrekker renest mulig, for det er en av ulempene med leverandører av Android telefoner, de legger til så mye møkk.

Har klart meg i mange år med z1c så det går no ganske greit likevel med bloatwaren - men det er en uting. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ikke ren Android, men renere enn hva sony har på min nåværende z1c

Hva tror dere?  3990,- kr høres vel bra ut for Sony Xperia XZ2 Compact - testen på TEK virket ganske god.

Foruten at det ikke er ren Android, ser dere noe annet negativt?

Ikke så bra kamera. Og Sony har for vane å ha en del småfeil som at Wifi slutter å virke eller noe slikt. Men det er mulig de har blitt bedre på sånt nå. Håper du ikke skal roote den, for da forsvinner mange funksjoner.

Den har for øvrig vært på tilbud helt nede i 2600 kr, så om du har litt is i magen dukker den kanskje opp på billigsalg igjen snart.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Hmmm, syns kameraet på min aldrende z1c er bra, så det er nok ikke dårligere enn det vil jeg tro.
Ellers har det ikke vært noe utfordring med Wifi på den, heller ikke madammens noe nyere Sony compact. (men hun har hatt en bugg med at enkelte samtaler så hører ikke den man taler med at hun prater - ringer man opp igjen så har det virket (men irriterende nok)
Skal ikke roote.
Har liten tid på meg, for batteri på den jeg har er lunefullt, for jeg kan ikke stole på batteriindikatoren. Kan være mye igjen, samtale og den kutter pga tomt batteri plutselig. 

Men takk for tipset. 

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Har strammet opp søket mitt, og prøver igjen:

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s340069236

De jeg får opp som de mest kompakte av de fra 2018 og nyere:

Samsung S9

Huawei P20/ P20 Dual

Samsung A8 2018

Sony Xperia XZ2. Dette er den helt klart minste av mobilene på denne listen.

LG Q7 til kr 1490. Dette blir en helt annen prisklasse enn de andre.

LG Q7+

Jeg tror S9, P20 og Sony Xperia XZ2 her har omtrent like gode kamera og video.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

S9 har mye bedre kamera enn de to andre. Kan knapt sammelingnes dessverre. Og den er jo relativt kompakt også.

Lenke til kommentar

S9 har mye bedre kamera enn de to andre. Kan knapt sammelingnes dessverre. Og den er jo relativt kompakt også.

Men kameraet var egentlig ikke ett kriterie ;)

Som sagt, det er nok bedre enn det jeg har nå og det er mer enn bra nok. Merker uansett at jeg bare tar bilder i naturen osv for det er s fint osv .... så begynner jeg å tenke på hvor ofte jeg ser på disse bildene i ettertid - Det er så og si aldri fant jeg ut. Så lenge kameraet er godt nok for å dokumentere kollisjon eller lignende, så holder det :)

Samsung har jeg hatt og de er ikke akkurat mestre på ren Android  :)

(S2 og den beste tlf jeg har hatt, foruten bloatwaren)

Edit: Vanskelig dette :S

Men s9 har noe jeg ikke liker - skjerm helt ut til sidene som er buet. 

Endret av K.S
Lenke til kommentar

På tide å skifte ut tlf, batteriet begynner å tulle.

Trenger ikke årets modell, men best mulig under 5 tusen.

Helst renest mulig Android

Godt batteri

Vannsikker

Compact

Har Sony z1 compact nå og syns det er en grei størrelse.

Bruker tlf for det meste til samtaler, sms og google maps, så det er ikke det helt store behovet for kraftige saker :)

Forslag?

Ikke mye større enn Z2c. Men den er ikke vannsikker. Men du kan kjøpe 2-3 stk. av Xiaomi Mi A2 Lite for 5000kr.

https://prisguiden.no/produkt/xiaomi-mi-a2-lite-32gb-346880

https://prisguiden.no/produkt/xiaomi-mi-a2-lite-64gb-335507

Jeg har Xiaomi Mi A1 og fikk Mi A2 (ikke Lite) i går. Gave til samboeren:-) Meget fornøyd med disse. Android One er kongebra og jeg har hatt Sony Z1c, Sony er elendig på oppdateringer. Min 2 år gamle Mi A1 har nyeste Android 9 pie.

https://www.prisjakt.no/product.php?j=4700440,4878245

Lenke til kommentar

Ikke mye større enn Z2c. Men den er ikke vannsikker. 

Akkurat det at den bør være vannsikker er litt viktig for bruker tlf endel ute i vær og vind på jobben spesielt.

Samt, likte ikke helt den: «Motstandsdyktig mot riper på skjerm - Nei»

z1c som jeg har nå har en slik film som 'ripes' opp og den ser litt så der ut - har ikke giddet å bruke tid på å få av den filmen, men er litt lei av å ha en skjerm som ser ripete ut

Edit: Enig i at Sony er dårlig med oppdateringer, men personlig har jeg ikke merket særlig ulempe med det. De appene jeg bruker virker og har ikke merket noen utfordringer ellers med litt utdatert OS. Så jeg tror at akkurat det ikke er særlig viktig for meg :)

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt vanntett mobil før nå(nettopp kjøpt Nokia 9) og har aldri hatt problemer. Jobber som elektriker og mine mobiler har vært utsatt for slag, regn, støv og mere støv.

https://www.ebay.com/itm/For-Xiaomi-Mi-A2-Lite-8-6-A2-A1-F1-9H-Tempered-Glass-Screen-Protector-Film-2pcs/183556668849?hash=item2abcd47db1:m:mNyoVUKK1SZNcdZJXWFvXCQ&frcectupt=true

https://www.ebay.com/itm/For-Xiaomi-A1-A2-Lite-Mi-6-8-Pro-Redmi-Note-4-5-6-7-Shockproof-Soft-Cover-Case/283387296845?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=584363478866&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Det var bare mitt forslag. Prøv en Android One telefon. En helt annen Android opplevelse. 

EDIT: Har Mi A1 uten skjermbeskytter. Prøvde nettopp å lage riper på glasset med bilnøkkelen og saks. Ingen riper!

Endret av DiskusDød
Lenke til kommentar

Sony Xperia XZ2 Compact er den knall bra mobil, trolig den beste av de kompakte.

Fordeler:

Kompakt

Godt kamera

God skjerm

God ytelse

Ikke glass bakside

Ulemper:

Ikke så bra selfie kamera

Ikke hodetelefon utgang

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg også har mye negative erfaringer med Sonytelefoner, så jeg ville styrt unna, men til syvende og sist er det du som bestemmer, og hvis du har tro på den, da er det bare å vente på et bra tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...