Gå til innhold

Apple beklager stadige tastaturproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Talspersonen la deretter til at brorparten av brukerne var fornøyde med det nye tastaturet, og at folk med problemer kunne ta kontakt med Apples kundebehandlere.

Oversatt: De håper fremdeles at dette skjer med folk utenfor garanti/forbrukerkjøpsrettstid.

Søppelfirma.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har MacBook pro mid 2015, vil tørre å si at jeg faktisk er veldig fornøyd med tastaturet. Det kan komme dritt inni tastaturet, men opplevd dette svært skjelden. Det har hendt en gang at en tast har blitt treg, men fungerte å fjerne støv med trykkluft. Er ganske ung og har med macen over alt, så rart jeg ikke har hatt større problemer.

Lenke til kommentar

Apple... Tsk, tsk..

Jeg husker at min 2011 årsmodel av "Air" også hadde et elendig tastatur med disse feilene.

Men som et pluss så hadde de utsyrt den med mekanisme der plasten var laget av sukker i tilfelle kaffen var for sterk mens man prøvde fiske ut støv å rusk(1-2 partikler).

Jeg er glad de tar dette alvorlig selv om det bare gjelder 100% av deres tastatur!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har MacBook pro mid 2015, vil tørre å si at jeg faktisk er veldig fornøyd med tastaturet. Det kan komme dritt inni tastaturet, men opplevd dette svært skjelden. Det har hendt en gang at en tast har blitt treg, men fungerte å fjerne støv med trykkluft. Er ganske ung og har med macen over alt, så rart jeg ikke har hatt større problemer.

2015 pro modellen bruker ikke butterfly-switcher og er del av den gamle generasjonen macbooker med det gamle og gode tastaturet før de fikk redesign i 2016... Så, nei, ikke rart du ikke har hatt problemer.

Endret av samobil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Talspersonen la deretter til at brorparten av brukerne var fornøyde med det nye tastaturet

 

 

Brorparten? Så mer enn 50% av brukerne er fornøyde med det nye tastaturet? Er det imponerende?  :mellow:

 

Det nye tastaturet har vel uansett vært på markedet i mindre enn 1 år så langt, og jo lenger tid det går, jo flere vil bli misfornøyde. Utrolig at det går an å kan levere sånt søppel, særlig når det har gått over så lang tid og såpass mange generasjoner av tastaturet som det har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4 år uten å løse problemet.

4 år på å jobbe med en unnskyldning.

Målløs.

 

Men prisen er gått opp så nå har de snart råd å finne ut hva som er feil ;-)

 

Samme med kabelen i skjermen som ikke kan byttes uten at hele panelen må byttes, men gjerne går i stykker.

 

Ers..ville vel ikke vaert noe moro hvis din 20000kr dings ikke gikk i stykker annet hvert år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overskriften i artikkelen det linkes til har jo fortsatt R i seg...

 

Nå har ikke jeg prøvd noen apple produkter på årevis, men utifra det jeg hører, leser og ser fra produktene så har kvaliteten fått seg en liten knekk etter at Jobs la hatten på hylla... Synes også at det de tilbyr er mer rotete enn før (her er det mange som synder, men Apple pleide vel ikke å være en av de?), før var det en model telefon, nå er det 3-4 (eller enda fler?). Stor skjerm, liten skjerm, buet, ikke buet, med eller uten glass bakdel (snakker ikke om bare Apple her som dere sikkert skjønner) osv osv... Hva med et solid produkt som de har troen på heller? Tilby forskjellig minnestørrelser, greit, men diverse konsonanter foran og bak navnet blir bare rot til slutt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kanskje de skulle gå tilbake til de gamle tastaturene som fungerte helt flott.

 

Det er litt det jeg også stusser litt på. Jeg synes de nye tastaturene er helt forferdelige å skrive på, og når de appåtil har så mange problemer, skjønner jeg ikke hvorfor Apple absolutt må beholde dem. Jeg tror ikke noe av Macbook-modellene hadde lidd av å bli litt tykkere. Man kunne kanskje hatt én modell med det nye tastaturet (eg. Macbook), men ikke hele sortimentet.

 

Og fjern den teite touchbaren på toppmodellene (eller gi oss mulighet til å velge toppmodellen uten touchbar)! 

Lenke til kommentar

Apple kundeservice verifiserte ved fjern-testing og serienummer at min MacBook Pro var en av de berørte modellene og sendte meg til Eplehuset som skulle sørge for å sende den til et europeisk verksted for utskiftning av tastatur. Eplehuset utførte likevel testing og samtidig formaterte disken (siden det er tydeligvis nødvendig for å teste et tastatur), for så å fortelle meg at det ikke er behov for utskiftning og kreve at jeg skulle betale for feilsøking som de ikke hadde behov for å utføre. De skulle i utgangspunktet bare skifte tastaturet, testing var i følge apple ikke nødvendig siden feilen allerede var bekreftet. Etter litt krangling og bekreftelse fra apple-kundeservice om at de ville refundere "service"-kostnaden så trekte plutselig eplehuset kostnaden tilbake av en eller annen grunn. Jeg har siden brukt trykkluft for å redusere problemet, jeg orker ikke å krangle med Eplehuset igjen eller noen andre autoriserte verksted igjen. Det må sies at jeg er fornøyd med mac'en, selvsagt med unntak av tastaturet. Likevel har jeg ikke spesielt lyst til å investere såpass i produkter fra apple på en stund etter dette. Når jeg eventuelt skal selge så må jeg trekke en fabrikasjonsfeil jeg ikke har fått refundert fra i prisen, det føles ikke som en spesielt god investering. Imaget er "Premium" og mye fra apple er utvilsomt av bra kvalitet, men det virker som om apple er i en periode hvor de tar avkastning på imaget sitt :/

/rant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...