Redaksjonen. Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hevder Audi har problemer med E-tron-produksjonen Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Ingen skam å snu. Kjøp noe annet hos noen som kan levere istedenfor... 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 28. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2019 Så Audi får ikke tak i nok batterier? Det var det absolutt ingen som var i stand til å forutse på forhånd! /s 10 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Dette problemet vil bare eskalere utover alle fabrikantene på sikt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 28. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Ekko fra forrige uke: Jaguar-sjefen: Tilgang til batterier vil være en bremsekloss i mange år framover Dette er noe deler av bransjen har forutsett i lang tid og er den direkte årsaken til at Tesla, Daimler, Nissan, PSA med flere har valgt å enten bygge batterifabrikk selv, kjøpe seg inn i eller samarbeide tett med batteriprodusenter. Jaguar og Audi har kanskje tatt for lett på den utfordringen. Endret 28. mars 2019 av Simen1 15 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Dette problemet vil bare eskalere utover alle fabrikantene på sikt.Jepp. Alle fabrikantene som ikke har sikret seg en egen dedikert massiv batterifabrikk. 5 Lenke til kommentar
Bjarne Kastanjenøtt Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Virker som de har laget denne bilen, med viten og vilje, ikke til den beste de kan prestere. For tung (mye stål), for dyr, for høyt forbruk, for dårlig arodynamikk, for lang ventetid og nå leveringstid. De har også en frastøtende dyr ladeløsning for Europa, les og le: https://insideevs.com/audi-e-tron-charging-service/ 5 Lenke til kommentar
frodeopd Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 "Mitt Bilhold" appen er ikke oppdatert på feamdriftstatus (bygget på egen og andres erfaring fra diverse E-tron grupper på fb). Produksjonen av batterier har ifølge denne artikkelen blitt flyttet fra Korea til Polen og medført ny godkjenningsrunde for batteriene. https://ev-01.com/2019/03/27/delay-in-e-tron-production/?fbclid=IwAR0At7o9UOMXnUyKe1RHZLfDksXj8HNxBoAH1AtQNgkVzKCqSPeyZit5uE4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Jepp. Alle fabrikantene som ikke har sikret seg en egen dedikert massiv batterifabrikk. Hjelper lite når underleverandørene ikke leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hjelper lite når underleverandørene ikke leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier.Nei, men det hjelper når underleverandørene leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier. 6 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Så Audi får ikke tak i nok batterier? Det var det absolutt ingen som var i stand til å forutse på forhånd! /s Viser bare hvor mye nevnte produsent motstrider seg forandring. Dette er, og var, en kjent problemstilling, men ikke pokker om dem skulle gjøre noe med det. Og før vi tar diskusjonen om hvor store de er eller at det også skyldes nasjonale utfordringer i Tyskland; dette visste de. Det er ingen unskyldning lengre. Endret 28. mars 2019 av The Very End 7 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Nei, men det hjelper når underleverandørene leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier. Hehe! Touché. Er det bekreftet at batteri-fabrikken til Tesla nå produserer for fulle mugger og er makset ut? 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 (endret) Er det bekreftet at batteri-fabrikken til Tesla nå produserer for fulle mugger og er makset ut?Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt. Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.) Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid. Endret 28. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Veldig synd, dette er ett godt alternativ i markedet som Tesla har stått alene i lenge. 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Spar heller batteriene til e-tron GT :-p 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt. Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.) Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid. Hvorfor produsere ved kun 30%? Er fabrikken 30% utbygget? 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hvorfor produsere ved kun 30%? Er fabrikken 30% utbygget?De bygger fabrikken i faser. Det er ikke noe vits å sette opp bygningen før man har utstyr å putte inn i den. Og Panasonic gjør sitt beste på å få produsert produksjonslinjer, men det tar tid. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 De skjønte ikke dette før? At de måtte sikre batteritilgang også? 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 De bygger fabrikken i faser. Det er ikke noe vits å sette opp bygningen før man har utstyr å putte inn i den. Og Panasonic gjør sitt beste på å få produsert produksjonslinjer, men det tar tid. Så i realiteten så produserer de 100% av den kapasiteten som nå er tilgjengelig der? 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Så i realiteten så produserer de 100% av den kapasiteten som nå er tilgjengelig der?Ganske nært, ja. Noe sånt som 30 GWh av maks 35 GWh, altså omkring 86%. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå