gurumannen Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei! Fruen har en bærbar maskin som jeg gjerne skulle hatt liv i. Problemet er at den kun starter om og om igjen. Kommer til XP bildet, så skrur den seg av og begynner på nytt. Opphavet er antagelig dette viruset som gikk en periode.(dette som restartet maskinen etter 20sek) Dette kom midt i en oppdatering av windows, hvorpå maskinen stengte seg av. Etter dette har den aldri fungert, men nå vil jeg gjerne ha liv i den igjen fordi jeg har en del på den som jeg ikke fikk kopiert ut.. Biosen er passordbeskyttet, men ingen av oss har passordet. Den vil ikke boote fra cd, og jeg får heller ikke bootet fra disk, kun harddisk. Noen forslag, eller skal jeg hive faenskapet i veggen? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 fjern batteriet og slå av strømmen.. åpne maskinen, fjern det lille celle-batteriet på hovedkortet og sett det inn igjen(vent2-3min.) batteriet kan sitte på undersiden av hk eller under tastaturet.. dette vil resette bios -passord inkludert.. Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 OK.. tar sjansen på å prøve meg.. litt kjipt å ødelegge en "helt" ny maskin... Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) OK.. tar sjansen på å prøve meg.. litt kjipt å ødelegge en "helt" ny maskin... du kan også få en repratør til å gjøre det, evt. sende den inn på verksted.. har selv et tosh sat... er ikke helt enkel å få fra hverandre.. edit: sjekk forresten om det er ei access-luke under maskinen, eller et deksel med en skrue eller to i batteribrønnen(under batteriet).. kan hende din modell har enklere tilgang til cmos-batteriet.. Endret 22. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Fant det tror jeg... Pakket i grønn plast, merket med LI/ION 3,0v , 17mAH Tatt det ut, så får vi se.. Fruen er på yrkesrettet attføring, og har fått maskin av hjelpemiddelsentralen, og det er de/bravida som har køddet og lagt passord på bios. Fatter ikke hvorfor de må gjøre alt så tungvindt som å sette bios med start KUN fra HD.. Arg så forbanna jeg har vært på denne møkkamaskinen.. Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Funket ikke.. ber om passord enda... Flere forslag? Finns det noen mulighet for å sette en HD fra bærbar over i stasjonær? Kabel passer jo, men hva med strøm? Ser at det er 4 pinner i tillegg her... Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) da finnes det en jumper en eller anna plass på hk'et som må kortsluttes etter cmos-batteriet er fjernet... da må du nok ha tak i teknisk håndbok til akurat din maskin.. stor neppe du finner den på toshibas hjemmesider... det finnes overganger fra 2,5"(44-pin) lap-hdd til vanlig idekabel(40pin)/strøm... men tror ikke de er enkel å få tak i... du får ikke boota fra floppy vel? Endret 22. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Nekter å boote fra annet enn HD... Arg.. Prøvd alt mulig av standard passord osv.. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ta kontakt med hjelpemiddelsentralen, og få dem til å skaffe deg passordet eller ordne deg en ny maskin... Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Skulle brukt den i julen da... men,men.. Må vel finnes noe service passord eller no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå