Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plagsomt trykk under ett øye

xrays

Anbefalte innlegg

Jeg har en case der jeg kjenner at fett (utposing) under øyet lager et trykk.

Det er ubehagelig å konstant kjenne på dette.

Fikk operert vekk poser under øyne for snart 4 år siden. Da forsvant trykket.

Men pga jeg jobbet for mye of ble sliten, eller kanskje ikke det var hele grunnen, så merket jeg ikke så veldig lenge etter at posene ble operert vekk at trykk kom noe tilbake samtidig som jeg registrerte synlig mer utposing dukket opp, i variert grad, ikke så mye utposing, men likevel i takt med det følbare trykket på det ene øyet. Syns ikke kirurger jeg har snakket med virker så interessert i å operere, det er snakk om 2 plastikk kirurger, vet jeg burde lete mer, men nagler tid og overskudd pga er sliten og har havnet i flere dilemmaer så jeg må bare bite renna sammen å stå på, og må oppi dette prioritere rette aktiviteter også pga det jeg står oppi.

Noen son vet om jeg har rett til en henvisning fra lege til noen som kan fixe dette? Har en noe teit lege som ikke er så interessert så det står også på min aktivitets liste å skifte en lege som spiller på lag med meg, men som sagt så stor jeg oppi litt mye så sliter med tids klemme og usikker på prioriterer.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte kan hvordan du legger fram problemet for legen ha mye å si for hvordan hen vil håndtere problemet ditt. Det er viktig at du legger vekt på at du er bekymret for dette, og at dette er noe som plager deg i hverdagen. Da skal legen ta deg på alvor og henvise deg videre til en spesialist som vil kunne hjelpe deg med dette. 

Skulle legen likevel nekte å henvise deg videre, burde du skifte fastlege, da det absolutt ikke er slik en fastlege bør oppføre seg. Du kan enkelt bytte fastlege på helsenorge.no, under "Bytte fastlege". Du vil da ha en ny fastlege ved starten av neste måned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...