Gå til innhold

Outlook og bakgrunn på mailen.

Sigmoideus

Anbefalte innlegg

Driver min egen hjemmeside, og da blir det til at jeg sender en del mailer i hytt og pine. Så syns jeg at en vanlig mail med hvit bakgrunn er litt kjedelig, så jeg lurte på om det bare var å lage et html-dokument med et pent design og bruke det som bakgrunn. Vet det finnes bakgrunner allerede i Outlook, men ingen av disse appelerer til meg akkurat. Men så at disse var html-filer, så da er det kanskje bare å lage en selv?

Grunnen til at jeg spør uten å prøve er at jeg tenkte å legge ned litt arbeid i dette, og samtidig lurer på om mottakeren vil se samme resultat som meg, hvis de har "aktivert" at Outlook viser html-epost. Hva da med andre e-post lesere?

Det er vel neppe noen vits i å lage en fancy mailmal hvis kun mottakere med Outlook kan se samme resultat...

Håper på svar...

GOD JUL!

:xmas:

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outlook vil gjøre om et Word-dokument, f.eks en mal, til et HTML-dokument. Denne løsningene bruker jeg ofte. Da ser mottaker det jeg ser, forutsatt, som du skriver at han/hun har slått på visning av HTML og at vinduet de ser e-posten i er omtrent like stort som det jeg skrev den i. Men dette er nok en mer primitiv løsning enn den du etterlyste. Du vil evt ha denne Word-malen inn som en mal i Outlook. Hmmm...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Har en liten stygg følelse av at det Word-dokument, med litt grafikk, kommer til å ta litt plass?

Så jeg må inn i Word, lage en mal, lagre den som *.dot og dermed så gjør Outlook den selv om til *.htm? Eller kan jeg jeg selv lage et html-dokument å bruke det?

Eventuell grafikk... Må den lagres på en spesiell måte, eller er det bare å hente litt derfra og litt derfra og pusle samme et design? Vil grafikken jeg bruker da bli med i mailen, eller blir det de fine røde kryssene i hjørnene?

Hadde ikke tenkt til å ha de helt store grafiske greiene, men en logo, og litt info, hadde vært greit å tatt med, slik at jeg slipper å skrive det hver eneste gang jeg sender en mail.

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar

Som sagt, dette er en mer primitiv løsning enn du etterlyser, og består i følgende fra Innboksen i Outlook:

* Ctrl N for ny epost

* Velge Ny fra Fil menyen i Word (har word som redigeringsprogram for epost)

* Velge malen jeg vil ha fra feltet til høyre (har Office XP...)

* Ctrl A for markere alt

* Ctrl C for kopier

* Alt Tab for å hoppe tilbake til den nye epostmeldingen

* Ctrl V for å lime inn

Jeg gjør det slik fordi jeg mest sender ut brev, for foreninger o.l, på papir. Derfor har jeg allerede laget masse maler med ferdige logoer, hilsningslinjer, kontonumre, adresser, lister over styremedlemmer med adresser og tlf.nr for lett kontakt et.c i Word.

Du bør unngå for mye grafikk, ja, og helst velge vektorgrafikk.

Edit

Alt blir med i mailen. Røde kryss er bare om du linker til et bilde. Her setter du inn et bilde. MEN, bruker du ikke vektorgrafikk, hold deg for guds skyld til JPG. Alt annet blir SVÆRT...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...