ulrik Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 (endret) Hei, Etter 1 uke uten nett fikk vi en ny hvit skjev firkanta boks med ADSL etter mye kontakt med telenor experten fungerte denne fint trodde vi... etter 1 å en halv dag så begynte den å restarte seg selv hver 20min noen ganger tar det timer å noen ganger sekunder snakket med folk på nettet å de sier skylles modem feil problemet er at det var sån det forrige nettet vårt døde det krasjet etter å ah koblet den i bridge mode å fikk aldri start på det igjen. nå fikk vi ny etter 1 uke så jeg koblet ADSL til vegg kontakt å det funket men den restarter seg selv å når jeg skjekket på statistik så står det Enhets oppetid: 1 dag 15 timer men ADSL oppetid: 00 dager 11 min ser ut som at ADSL restarter seg selv denne er helt ny å det er ingen feil på linjen ut fra det telenor sier vi har bestilt ny ruter igjen noen som har litt peiling å kan forklare meg hva som kan skylles feilen? Snakket med telenor det koster meg dørkarmer å snakke med telenor experten jeg surfer fint på nettet nå å srkiver med det men plutsellig så detter det igjen vi er en familiet på 3 og ahr rundt 10 enheter koblet til hele tiden hastigheten vår er på rundt 20/10 Mbit Vennlig hilsen Ulrik Brun Endret 27. mars 2019 av ulrik Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Dette kan være feil på kabel, sentral etc. Du må be Telenor sjekke loggen sin, du skal kunne få sjekket dette via ordinær kundeservice. Ut fra det du skriver ser det jo ut som linja går ned og ikke boksen. Lenke til kommentar
ulrik Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Dette kan være feil på kabel, sentral etc. Du må be Telenor sjekke loggen sin, du skal kunne få sjekket dette via ordinær kundeservice. Ut fra det du skriver ser det jo ut som linja går ned og ikke boksen. Ja det kan godt være mulig skal ta kontakt me dem om den nye rutern ikke fungerer. i løpet av natta så har ADSL linja vært helt stabil uten noe problemer å ejg spilelr å alt på det men plutselig noen ganger så detter det har ikke gjot det i dag men vi får se da. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Ja det kan godt være mulig skal ta kontakt me dem om den nye rutern ikke fungerer. i løpet av natta så har ADSL linja vært helt stabil uten noe problemer å ejg spilelr å alt på det men plutselig noen ganger så detter det har ikke gjot det i dag men vi får se da. Du må feilsøke, prøv med en annen ruter og se om det samme skjer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 ADSL er jo veldig utsatt for støy, ofte utgamle kabler og Telenor bruker ikke noe særlig penger på kobbernettet i og med de vil legge det ned. Lenke til kommentar
Privatperson Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Hvilket ADSL abonnement har du? kjøpte du et nytt abonnoment? Etter hva jeg finner så kan det virke som du har "30" til 499kr? Fordi du sier dere har 20 Mbit/s ned men også 10 Mbit/s opp. Hastighetsspesifikasjonene for dette abonnomentet er "Hastighet fra 21-34 Mbit/s (nedlasting) og 3,4-12 Mbit/s (opplasting)." Ting som påvirker hastigheten er: (Hentet fra Telenor.no) For bredbånd (ADSL/VDSL): Den fysiske lengden på linjen fra boligen til sentralen. Jo nærmere sentralen du bor, desto høyere hastighet kan vi levere. Tykkelsen og lengden på linjen, hvor lenge kobberet har ligget, slitasje og andre lignende forhold. Jeg vil tro at dette betyr at Telenor prøver å finne maks hastighet de kan levere internett på som fortsatt er stabilt. aka 20 Mbit/s ned. Enten dette gjøres automatisk fra deres side som gjør at nettet faller ut ofte og kan være ute en god stund av gangen. Eller at det er en teknikker som manuelt prøver finne en stabil hastighet. Kan høres ut som jeg var i en liknende situasjon som deg for en god del år siden. Lenke til kommentar
ulrik Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Hvilket ADSL abonnement har du? kjøpte du et nytt abonnoment? Etter hva jeg finner så kan det virke som du har "30" til 499kr? Fordi du sier dere har 20 Mbit/s ned men også 10 Mbit/s opp. Hastighetsspesifikasjonene for dette abonnomentet er "Hastighet fra 21-34 Mbit/s (nedlasting) og 3,4-12 Mbit/s (opplasting)." Ting som påvirker hastigheten er: (Hentet fra Telenor.no) For bredbånd (ADSL/VDSL): Den fysiske lengden på linjen fra boligen til sentralen. Jo nærmere sentralen du bor, desto høyere hastighet kan vi levere. Tykkelsen og lengden på linjen, hvor lenge kobberet har ligget, slitasje og andre lignende forhold. Jeg vil tro at dette betyr at Telenor prøver å finne maks hastighet de kan levere internett på som fortsatt er stabilt. aka 20 Mbit/s ned. Enten dette gjøres automatisk fra deres side som gjør at nettet faller ut ofte og kan være ute en god stund av gangen. Eller at det er en teknikker som manuelt prøver finne en stabil hastighet. Kan høres ut som jeg var i en liknende situasjon som deg for en god del år siden. Hei, Nettet datt igjen nå jeg tokk å koblet ut rutern å sattet den inn igjen sidne den ikke har restarta på 2 dager siden vi fikk den det er fortsatt ADSL som detter i følge rutern seg selv jeg er ikke sikker på mitt abonnoment men det står brebånd 10 for 399kr i måneden i tillegg kommer måneds pris for ruter på 35kr så får vi ny ruter uten å betale for ny så legne vi sender inn den gamle. Har prøvd med flere rutere jeg har bare tilgang på 2 men her er det ejg prøvde: Gamel ruter som er 4 år en sån firkanta hvit xyel versjon med svart deksel på trådløs datt inn å ut på den hele tiden så det var derfor vi bytta samma skjer på den nye. for et par måneder siden truet naboen min om a kappe kablen siden den henger på hans hus å det skjønenr egj å så telenor flyttet kablen som ligger i gjorda til å henge i lufta fra vårt hus til en lys master å så ned i jorda igjen. dette ahr fungert fint, noen har sakt det har blitt litt tregere men jeg opplever ikke det på min pc utnytter jeg max internett abnomente mitt å ruteren klarer som er 20 ned å 10 opp kablen riser å fyker luytt rundt omkring år det blåser kraftig men nettet er stabilt for det, det er helt tillfeldig når nettet detter noen ganger varer det i 5 timer å noen gnager i 11 min. jeg kan fint laste ned på det så tror ikke overbelastning er problemet . på telenor sin sdie kan jeg dra en slider opp å ned for å justere hastigheten på mitt nett, men den har stått på det samma i alle år. Lenke til kommentar
Privatperson Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Med bredbånd 10 er hastighetene: "Hastighet fra 6-20 Mbit/s (nedlasting) og 0,4-1,1 Mbit/s (opplasting)." Hvis du har denne har du ikke opplasning på 10 men kanskje 1? Når flyttet Telenor kabelen? Kan du se noe sammenheng mellom når ADSL tilkoblingen begynte falle ut og flyttingen av kabelen? Selvom du klarer utnytte 20 Mbit/s mye betyr ikke det nødvendivis at tilkoblingen er stabil på denne hastigheten hele tiden. For sikkerhetsskyld siden dette er selvstyrt ville jeg prøvd med noen Mbits laver hastighet for å være sikker på at ikke feilen ligger der. Hvis dette ikke er feilen vil jeg tro at problemet ligger i sentralen, og du må kontakte Telenor for hjelp. Lenke til kommentar
ulrik Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 Med bredbånd 10 er hastighetene: "Hastighet fra 6-20 Mbit/s (nedlasting) og 0,4-1,1 Mbit/s (opplasting)." Hvis du har denne har du ikke opplasning på 10 men kanskje 1? Når flyttet Telenor kabelen? Kan du se noe sammenheng mellom når ADSL tilkoblingen begynte falle ut og flyttingen av kabelen? Selvom du klarer utnytte 20 Mbit/s mye betyr ikke det nødvendivis at tilkoblingen er stabil på denne hastigheten hele tiden. For sikkerhetsskyld siden dette er selvstyrt ville jeg prøvd med noen Mbits laver hastighet for å være sikker på at ikke feilen ligger der. Hvis dette ikke er feilen vil jeg tro at problemet ligger i sentralen, og du må kontakte Telenor for hjelp. Jeg er ganske sikker på at hastigheten ikke er problemet siden ejg har hatt den i 4 år eller mer uten problemer å nå fikk ejg en nyere versjon av den samma rutern som egentlig skal være mye bedere. Jeg legger ikke emrke til noe forskjell fra når kablen lå i bakken til den lå i lufta. Når vi fikk den nye rutern så ville ikke trådløs gå på den lyste aldri grønt så vi kontaktet telenor å fikk hjelp men det funka ikke, dagen etterpå så mente de at de hadde fiksa problement på sin side å at alt vi måtte gjøre var å resette modemet å etter det så fungerte modemet/ruter helt fint fram til neste dag hvor det begynnte å se ut som om rutern restartet seg selv. Den er stabil i mange timer men mange på men noen ganger helt tillfeldig så detter den bare. Lenke til kommentar
Privatperson Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 At et problem som oppsto før du fikk den nye routeren fortsatt er der, betyr mest sannsynlig at det ikke er routeren som er problemet. Hvis Telenor sier at det ikke er noe problem på deres side (les sentralen) så er det liten sannsylighet for at feilen ligger der. Da gjenstår bare kabelen som nylig har blitt manipulert og flyttet. Som nevnt kan denne forandringen gjøre at forholdene ikke er lik som tidligere, med tanke på støy(spesielt når den er flyttet fra bakke til luft), lengde, skjøt, og kabel. Alt dette kan spille inn på stabiliteten. Lenke til kommentar
ulrik Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 At et problem som oppsto før du fikk den nye routeren fortsatt er der, betyr mest sannsynlig at det ikke er routeren som er problemet. Hvis Telenor sier at det ikke er noe problem på deres side (les sentralen) så er det liten sannsylighet for at feilen ligger der. Da gjenstår bare kabelen som nylig har blitt manipulert og flyttet. Som nevnt kan denne forandringen gjøre at forholdene ikke er lik som tidligere, med tanke på støy(spesielt når den er flyttet fra bakke til luft), lengde, skjøt, og kabel. Alt dette kan spille inn på stabiliteten. Skjønner, det som var problemet men den forrige var at den faktisk restartet ikke at trådløs datt. den nye har problemer med trådløs. tokk å satt opp den gamle nå for a skjekke å dls å enhetens oppe tid er lik mens på den nye så er dls å enhetens oppe tid forksjellig me 3 timer så dls stopper opp på den nye mens enheten restarter å den gamle. skal ta å høre med telenor å kansje få flytta denne kablen igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå