jonathan--- Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 På grunn av familieforøkelse er det på tide å bytte ut golfen med en ny bil.Både samboeren min og jeg sikler litt på Range Rover Evoque 2012 modell. Ideelt sett skulle vi nå kjøpt en elbil, men siden vi i dag bor i byen har vi kun gateparkering og ingen muligheter for å lade bilen. Planen er å flytte ut av byen om 4-5 år, og da vil det bli naturlig for oss å kjøpe en el-bil istedenfor. Ser for meg at de aller fleste vil ha hybrid/elbil om 5 år og at det kan bli svært vanskelig å få solgt en diesel bil fra 2012. Er det noen som har noen formening om forventet verdifall for en fremover? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Andre har sikkert mer konkrete tall å komme med, men selv om Evoque er en flott bil er jeg redd den faller ganske fort i verdi. Som du påpeker er det usikkerhet med tanke på verdifall på dieselbil generelt. En annen ting er at Range Rover ikke har all verdens godt rykte når det gjelder holdbarhet (f.eks. bør Freelander forbigås i det stille...) og driftskostnader. Kjøpere av 10 år gamle biler prioriterer gjerne praktiske biler med et godt rykte. Og når det gjelder praktisk - Evoquen er vel ikke særlig større enn Golf (innvendig), og er heller ikke spesielt barnevognvennlig. Jeg ville tenkt at dette er et prosjekt for spesielt interesserte. ;-) Men kul bil, for all del! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Du kan jo vurdere fransk heller. Billige biler, billig service og de holder som regel lenge. Verdifallet er ikke det største pga lav pris allerede når du kjøper!Ellers kan jeg anbefale noe driftsikkert, feks Toyota, men dyre delepriser viss noe skulle ryke. Og som han over sier, så er det ikke noe endring i plass med tanke på å bytte ut golfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå