KvasiAnonym Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Jeg har kjøpt en Aten 2-ports HDMI-splitter for å bruke 2 skjermer, men får den ikke til å fungere. Skjerm 1 og 2 blir duplisert uansett hva jeg gjør. Tips? 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Jeg har kjøpt en Aten 2-ports HDMI-splitter for å bruke 2 skjermer, men får den ikke til å fungere. Skjerm 1 og 2 blir duplisert uansett hva jeg gjør. Tips? Den fungerer med andre ord akkurat som en splitter skal fungere. En HDMI-splitters funksjon ligger i navnet. Den splitter signalet mellom to eller flere kilder. Mulig at "HDMI dupliserer" er et bedre ord, men den lager ikke automatisk flere skjermutganger for deg. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Som moskus skriver så får man ikke flere utganger/kilder fra en PC ved å bruke en tradisjonell hdmi-splitter. En slik splitter, i ditt tilfelle med 2 innganger og 1 utgang, brukes når man ikke har flere ledige innganger på f.eks TV'en sin. Hva slags PC er det du trenger flere skjermer mot? Lenke til kommentar
KvasiAnonym Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 Yikes! Og huff da... Jeg har en Asus laptop, og skal koble til 2 eksterne skjermer. Kun 1 micro HDMI-inngang i laptopen. Noen forslag til hva jeg kjøper i steden? Jeg vil jo ikke ha 2 like skjermbilder Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 https://www.dustinhome.no/group/hardware/pc-komponenter/skjermkort/usb-skjermkort/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 En slik splitter, i ditt tilfelle med 2 innganger og 1 utgang, brukes når man ikke har flere ledige innganger på f.eks TV'en sin. Det du beskriver er en HDMI-switch eller HDMI-velger. Ikke en splitter. En splitter brukes når man vil ha samme bilde på to eller flere skjermer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Det du beskriver er en HDMI-switch eller HDMI-velger. Ikke en splitter. En splitter brukes når man vil ha samme bilde på to eller flere skjermer. Det har du selvsagt rett i. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Jeg har en Asus laptop, og skal koble til 2 eksterne skjermer. Kun 1 micro HDMI-inngang i laptopen. Har du kun 1 utgang? Spesielt .. Hva er modellnummer på denne laptopen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Kan du ikke koble til en skjerm med Micro HDMI også trykke Win+P for å velge "utvid"? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Kan du ikke koble til en skjerm med Micro HDMI også trykke Win+P for å velge "utvid"? Han vil koble til to skjermer. Det er nærliggende å tro at han vil ha forskjellig bilde på de to skjermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå