M@R7!N Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Hei Jeg har en P4 2.8Ghz m/800Mhz fsb. Har lyst å klokke den, men vet ikke hvor langt jeg burde klokke den med disse spec'sa: Asus P800 Deluxe TwinMOS 2x512MB PC3200 m/winbond Boxed kjøler! Thermaltake Xaser 3 m/7 innebygde kab. vifter (Systemp ligger på ca. 27C og CPU temp ligger på Ca. 36C i bios) Har hørt at bios tempen er ca. 5C høyere enn egentlig temp. Er dette riktig. På Lcd-displayet utpå kabintettet pleier det stå ca. 23C. Dette avhenger av romtempen. Er det noe jeg burde være obs. på? Har aldri klokka før, men har jo lest litt rundt omkring . Takker for alle svar God jul Endret 21. desember 2003 av M@R7!N Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Det er bare å prøve deg fram. Still fsb opp med 5 om gangen til den ikke blir stabil, da stiller du fsb ned 1 om gangen til den blir stabil. Kjør Prime 95 for å sjekke om pcen din er stabil. Husk: CPU temp burde ikke stige over 60C over tid. Det kan senke levetiden. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har selv det HK'et. Er ikke akkurat fornøyd. Men du kan nå klokke med det. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg vet ikke om du har to hovedkort eller om du så feil. Jeg har Asus P800 og du har tydeligvis C800. Men nok om d.. Gidder ingen svare eller?? Jeg er helt amatør når det gjelder overklokking, men kunne trengt noen råd Anyone???? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Det er bare å prøve deg fram. Still fsb opp med 5 om gangen til den ikke blir stabil, da stiller du fsb ned 1 om gangen til den blir stabil. Kjør Prime 95 for å sjekke om pcen din er stabil. Husk: CPU temp burde ikke stige over 60C over tid. Det kan senke levetiden. Lenke til kommentar
Monken Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du må låse agp/pci porten, men er ikke sikker på hvordan. Skal klokke, men vet ikke helt hvordan. Er det mye man må gjøre/passe på. Har samme stasj som han treadstarteren. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Har klokka fsb litt. Tar 5 fsb om gangen. Den er nå på 205Mhz. CPUen er på 52load i Prime95 under stressbenchmarken. Er dette dårlig. Personlig tror jeg ikke det, med tanke på at jeg har boxed kjøler. Kunne trengt noen raske svar. Er ikke lett å være n00b;D Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kjører samme CPU m/boxed kjøler og har noenlunde samme temperaturer, tror ikke dette er spesielt unormal temp. Har klokket til 230 FSB med den kjøleren men da får jeg load temp på 63 grader. Tror ikke dette er så farlig høyt men har klokket ned til 225 FSB i påvente av bedre kjøler. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 har selv den Cpu. Se Spec for andre opplysninger har kjørt minnet ned på 320Mhz i bios og Minne volt på 2,75. skrudd opp Fsb til 255 låst agp/pci til 66/33. Vcore hos meg er 1,65. Timings på minne må du prøve deg frem på. jeg kjører 2,5-3-3-6. Sørg for god sirkulasjon i kabinetet, som i ditt tilfelle ikke skal være noe problem. Jeg ligger på max load 35c med Termalright Sp-94 kjøler og Artic Silver 5, men med boxed kjøleren skal du kunne komme deg ett stykke før det er kritiskt. Håper dette kan være litt til hjelp. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Takk for alle sjappe svar. Nå vet jeg at det ikke er noen unormale tempraturer jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå