Gå til innhold

Klimautslippene steg til nytt rekordnivå i fjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan ikke bare vente og håpe på det beste.

Fokus må bort fra olje og gass, og vi i Norge burde være fornøyde med de 9000 mrd. vi har skaffet oss ved å bidra til oppvarmingen.

Det må handling til og jeg som er 70 ønsker at vi som er voksne allierer oss med de unge, og skaffer flertall på Stortinget for å slutte med leting etter mer olje og gass.

De pengene staten sparer(25 mrd.) kan brukes til å vise vei inn i en fornybar fremtid, hvor havet blir tatt mer i bruk.

Vi har teknologien, vi har kompetansen og trenger nye arbeidsplasser til erstatning for oljerelaterte arbeidsplasser.

Mitt bidrag er en konkret teknologi for å skaffe fornybar energi fra havet.

Equinor håper på en utvikling for flytende havvind som skaffer energi til 40 øre/kWh i 2030.

Regnearket som viser at hybride anlegg for energi og fiskeoppdrett skaffer oss energi fra vind og bølger til denne prisen ønsker ikke Equinor å kommentere.

Problemet, slik jeg ser det, er at Equinor egentlig ikke ønsker en billig konkurrent til olje og gass, og det samme er nok tilfelle med finansdepartementet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

ikke rart utslippene stiger

MOGIuW9.png

man straffer folk som skal på jobb med bompenger/miljøavgifter, mens det som er unødvendig extravaganza, slik som eksotiske reiser for holde på fritt frem.

Hvis de voksne ikke ser det, får vi satse på at Eco-Pippi tar tak i det

a7yd6BB.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de voksne ikke ser det, får vi satse på at Eco-Pippi tar tak i det

Nå er kanskje ikke eco-Pippi representativ, men jeg antar mange unge synes det er topp med klimasaker når de får fri fra skolen, men ikke like festlig når de må være hjemme fra ferie eller sykle til skolen hver dag.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Nå er kanskje ikke eco-Pippi representativ, men jeg antar mange unge synes det er topp med klimasaker når de får fri fra skolen, men ikke like festlig når de må være hjemme fra ferie eller sykle til skolen hver dag.

Jeg gidder ikke kritisere ungdommen i den her forbindelse. Et sted må man begynne.

Det er uansett "voksen-verden" som bør feie for døren først.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du absolutt hetse ungdommene? Det var ikke de som valgte å bli født og sosialisert inn i dette samfunnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp du hetser ungdommene.

Men de kan jo ikke se hva jeg skriver, de har jo for lengst levert tilbake iPhone'ne sine for å støtte miljøsaken?

Har de ikke lest det, så har jeg ikke hetset de heller, de eneste som føler seg støtt på vegne av ungdommen da, er gamle grinebitere som deg og Hekomo.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men de kan jo ikke se hva jeg skriver, de har jo for lengst levert tilbake iPhone'ne sine for å støtte miljøsaken?

Har de ikke lest det, så har jeg ikke hetset de heller, de eneste som føler seg støtt på vegne av ungdommen da, er gamle grinebitere som deg og Hekomo.

Jo jøss, bare fortsett å sleng dritt om miljøengasjementet til ungdommen du. Mulighetene for å finne noe å 'ta' dem på er nær sagt uendelig. Kjører pappa Tesla? Var du med familien til Syden i fjor? Har du fortsatt mobilen din? Puster du ut CO2?? AHA!! Da kan ikke miljøengasjementet ditt være ekte!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi lever jo i krenkelsens tidsalder.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo jøss, bare fortsett å sleng dritt om miljøengasjementet til ungdommen du. 

Så du mener med andre ord at jeg tar feil, at de fleste ungdommer ikke streiket for å få fri fra skolen, men på grunn av ektefølt engasjement?

Da er de selvfølgelig også villige til å avstå enkelte ubetydelige goder, som ferier og å bli kjørt rundt av foreldrene, til fordel for miljøet?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det gjør du.

Tåler de ikke mer enn det, så får de melde seg inn i sutreklubben til Hekomo, der du er æresmedlem, og hvor klubbmottoet er "FUD".

Jeg tror nok ungdommen tåler mer enn det, selv om enkelte surpomper ser sitt snitt til å fremheve sin egen agenda ved å hevde seg krenket på vegne av andre.

Endret av 0laf
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tåler de ikke mer enn det, så får de melde seg inn i sutreklubben til Hekomo, der du er æresmedlem, og hvor klubbmottoet er "FUD".

Ingen som har sagt at de ikke tåler det. Nå hetser du forøvrig andre medlemmer her inne og er langt over grensen ift reglementet. Best å skjerpe seg...

Forøvrig må du gjerne sitere meg en plass jeg har sagt det ordet. Er neimen ikke sikker på hva det står for en gang..

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt at de ikke tåler det. Nå hetser du forøvrig andre medlemmer her inne og er langt over grensen ift reglementet. Best å skjerpe seg...

Ah, så først hetser jeg ungdommen når jeg skriver noe så uskyldig som :

..jeg antar mange unge synes det er topp med klimasaker når de får fri fra skolen, men ikke like festlig når de må være hjemme fra ferie eller sykle til skolen hver dag.

Nå hetser jeg altså dere, som ikke bare er krenket på vegne av ungdommen, men også er krenket når noen hevder dere sutrer for ingenting.

Jeg tror kanskje det er på tide å slå opp "hets" i leksikonet, og ettersom dere sikkert er så krenket at dere ikke klarer å finne et leksikon, så værsegod-og-takkskalduha

"Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n)" - SNL

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...