Gå til innhold

Norske tegn i BitchX

dsgf

Anbefalte innlegg

Sikkert en newbie-issue, men jeg har et problem med BitchX på slack-boksen min

Norske tegn vises som µ°σ (æøå) når jeg skriver og når andre har skrevet.

Ingen problemer med norske tegn noen andre steder, har f.eks irssi installert og det funker helt perfekt der. Det vises også riktig for andre på irc.

Skulle jeg kompilert med noen ekstra parametre, eller kan det fikses på en annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='21/12/2003 : 23:44'] flere enn meg som hater ord som "newbie, n00b, newb, nub" ?

n00b, newb og nub synes jeg ser teit ut, men synes det er rart at du plasserer newbie i samme bås. Det blir akkurat som 'lissom' vs 'liksom'. 'Liksom' er kanskje overforbrukt, men det er da tross alt den riktige måten å stave ordet på.

Men du har nok rett i at jeg f.eks kunne skrevet 'nybegynner' ;)

Lenke til kommentar
Dette står i FAQen dsgf... Dessuten har du et veldig asøodgjsiprh nick må jeg si.. :o

Sant, det ser sånn ut.. Det er faktisk en forkortelse, ref dsgf.no.

Når det gjelder faq'en har jeg lest den, ihvertfall de spørsmålene som så relevante ut for problemet. (Vi snakker om bx-faq, right?) Jeg klarte ikke å finne noe som hjalp.

Dette funka f.eks ikke:

FAQ Section 5 :: Characters look strange. How do I fix it? (Last updated by: shattah on Tue Dec 3 5:58:43 EST 2002) 

Install a vga compatible font such as vga.pcf and then do this:

/set DEFAULT_FONT vga | /save | /window font vga

If that doesn't work, do this:

/EVAL XECHO -r $chr(27)(U 

Ei heller har det hjulpet å gjøre noe med settingene i putty.. Gi meg gjerne et hint om hvor i faq'en jeg finner svaret..

Lenke til kommentar
Og jeg må bare si at de fleste her på forumet foretrekker irssi forann BX. http://www.irssi.org .. (Nei, er ikke vitenskaplig måling, men jeg ser tydlige tendenser)

De fleste her på HW.no-forumet bruker vel Windows...

Hmm.. Dette er et emne det ja, forumet er hele greia det.. Javel - de fleste i Linux / Unix emnet foretrekker irssi..

Så hvorfor bruker du så BX godeste dsgf?

Lenke til kommentar
Og jeg må bare si at de fleste her på forumet foretrekker irssi forann BX. http://www.irssi.org .. (Nei, er ikke vitenskaplig måling, men jeg ser tydlige tendenser)

De fleste her på HW.no-forumet bruker vel Windows...

Hmm.. Dette er et emne det ja, forumet er hele greia det.. Javel - de fleste i Linux / Unix emnet foretrekker irssi..

Så hvorfor bruker du så BX godeste dsgf?

Hvorfor bruker du så Linux, godeste Velmont?

Lenke til kommentar
' date='22/12/2003 : 00:01'] Om en er ny eller ikke er urelevant. Trenger ikke fortelle oss det.

Bruker du gnome terminalen?

Neida, det bør ikke ha noe å si hvorvidt man er ny. Poenget mitt med å skrive det var at det sikkert er et spørsmål mange har stilt før (uten å prøve å søke/lese man/faq), men at jeg håpet noen gadd å svare likevel. Nok om det.

Jeg bruker ssh mot linux-boksen. Det burde jeg sikkert nevnt tidligere :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...