Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo komisk, da vi vet fra andre steder at ofte etter 1tb reduseres hastigheten vesentlig til 5 mbit.

Var det også slik med VDSL?

Så tviler på mobil bredbånd før 5g vil kunne få ubegrenset kapasitet om VDSL og slikt.

 

Godt mulig på små steder kan mobildata fungere, men fremdeles tåpelig med slik begrensing uten kundene blir informert.

Er jo kundenes feil telenor fjerner vdsl og legger skjult informasjon i brukerbetingelsene med liten skrift.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men de fleste steder hvor man legger ned xDSL og fasttelefon så er det alternativer, selv i områder med full fiberdekning så er det folk som ikke vil bytte til bedre løsninger, det er jo poengløst for Telenor og opprettholde en tjeneste som er helt utdatert.

 

Jeg mener fiber er grunnleggende infrastruktur så jeg regner med det blir så mye støy at staten kommer inn med penger, dessverre har mobilleverandørene fått trasset seg til at 4G er fullverdig bredbånd jmf utbygging av bredbånd, noe det ikke er med kapasitetsproblemer og dårlige løsninger som ikke håndterer fri bruk.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer faktisk 4G i stedet for fiber. Litt fordi jeg hater fiber og tv selskapene, man blir mer eller mindre tvunget til å kjøpe tv tjenester sammen med fiber, og så er det lokkepriser i ett år før det går opp til skyhøye nivåer. Kanskje man bør samsnakke med en nabo, dele fiber med han. Mange muligheter.

Lenke til kommentar

Er en veldig dårlig erstattning, de legger på en bruksbegrensning som ikke var der med xDSL.

En grense som krever at man drar rett over 3 mbits konstant gjennom hele mnd for å nå den.. ;)

 

Regner med at 1 TB holder til de aller fleste xDSL kunder idag.

Lenke til kommentar

Regner med at 1 TB holder til de aller fleste xDSL kunder idag.

Problemet hvis først folk bruker opp kvoten, for vi vet ikke om det er maks å gå for 100 mbit pakke, etterpå må man vente til neste måned.

 

Men er mye med telenor som skurrer:

 

Derfor har vi bestemt oss for litt etter litt å bytte ut det gamle kobbernettet med sikrere løsninger. Der det eldre utstyret ikke kan gjenbrukes til fiber eller mobil, vil vi selvsagt rydde opp etter oss. Telenor er allerede godt i gang med moderniseringen, og bygger ut mobil- og fibernettet for 4,5 milliarder hvert år. Dette arbeidet danner grunnlaget for en fremtid basert på neste generasjons mobilnett (5G) og moderne fiberkabler.

Skulle likt å se telenor går inn i hvert hjem å fjerner coax\ RJ11 kablingen og legge inn fiber.

Hvis de tar den utgiften kan de like godt ta fiberkostnaden også.

Men tviler de vil fjerne alle tp kabler fra bakken det er jo like dyrt som å legge fiber.

 

 

Derfor har vi bestemt oss for litt etter litt å bytte ut det gamle kobbernettet med sikrere løsninger. Der det eldre utstyret ikke kan gjenbrukes til fiber eller mobil, vil vi selvsagt rydde opp etter oss. Telenor er allerede godt i gang med moderniseringen, og bygger ut mobil- og fibernettet for 4,5 milliarder hvert år. Dette arbeidet danner grunnlaget for en fremtid basert på neste generasjons mobilnett (5G) og moderne fiberkabler.

 

Slik har jeg fått svar hver gang jeg har hørt med telenor:

 

Vi har ingen dato for ditt området, og vi vil kontakte det så snart det vil bli endringer.

Slikt har det vært de siste 10 årene.

Så har lite tro på noe vil skje de neste 10 årene.

Kanskje 5g kommer, men uten om det skjer det lite.

 

 

Jeg vurderer faktisk 4G i stedet for fiber. Litt fordi jeg hater fiber og tv selskapene, man blir mer eller mindre tvunget til å kjøpe tv tjenester sammen med fiber, og så er det lokkepriser i ett år før det går opp til skyhøye nivåer.

Men hvis selgerne kommer til deg, får de komme med informasjon om priser etter bindingstid.

Du har full rett å si opp avtalen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk. Takker for tipset på den der, men synet det er helt fantastisk at Telenor ikke oppgir noe informasjon om dette selv når jeg har ringt de flere ganger.

 

Når det gjelder fiber spesifikt fra Telenor så leverer de ikke fiber i det hele i min kommune,

 

Ringte Telenor om hjemmebredbånd mobil. Produktet er ikke komt ut for salg enda og karen jeg snakket med var i møte om produktet igår.

 

Tenker at når dette produktet kommer så blir jeg å gå for det inntil videre.

 

 

 

Endret av reborn92
Lenke til kommentar

 

 
 
Fantastisk. Takker for tipset på den der, men synet det er helt fantastisk at Telenor ikke oppgir noe informasjon om dette selv når jeg har ringt de flere ganger.
 
Når det gjelder fiber spesifikt fra Telenor så leverer de ikke fiber i det hele i min kommune,
 
Ringte Telenor om hjemmebredbånd mobil. Produktet er ikke komt ut for salg enda og karen jeg snakket med var i møte om produktet igår.
 
Tenker at når dette produktet kommer så blir jeg å gå for det inntil videre.
 

 

 

 

Husk å få deg et godt LTE modem. Ett av de store med antenner.  

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...