minimax Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) Vi kom til skade å sette en blomstervase (som viste seg ikke å være tett) oppå vinduskarmen, slik at det over noen dager har rent ut vann og skapt en mørk ring der. Vi har før dette behandlet vinduskarmen med Liberon Finishing oil treolje, men det har tydeligvis greid å trekke gjennom dette. Jeg har søkt en del på nettet for hvordan fjerne dette, og så langt har jeg prøvd å forsiktig pusse ned området, i håp om at fukten skulle bli trukket ut og den mørke ringen forsvinne. Jeg har deretter prøvd å gni eddik (den vanlige gjennomsiktige typen til matlaging), men selv om ringen er blitt noe svakere (vet ikke om dette er pga. pussingen, eddiken eller en kombinasjon) er den fortsatt der. Så kom jeg over tipset om å bruke et strykejern gjennom en kjøkkenrull (bakepapir?) som visstnok skal trekke ut fuktigheten. Det er riktignok snakk om hvite ringer her, men det er vel kanskje samme sak? Heller er ikke treet lakkert som i artikkelen, men oljet... Men tenkte å spørre uansett -noen som vet om dette vil fungere i mitt tilfelle eller vet om en bedre metode? Vinduskarmen er ganske ny og pen, så jeg vil helst ikke eksperimentere for mye og risikere at det blir enda verre. Endret 25. mars 2019 av minimax Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Liberon Ringfjerner skal fikse dette. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 26. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2019 Ja, den har jeg hørt om, så om ingenting annet går kjøper jeg den. Men finnes det en rimeligere løsning? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Det kan godt hende det finnes rimelige alternativ men de kjenner jeg ikke til. Det var den vi pleide å selge for dette problemet da jeg jobbet i jernvarebutikk. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 2. april 2019 Forfatter Del Skrevet 2. april 2019 Det endte opp med at jeg kjøpte denne til tross for prisen, og det hjalp.... litt. Men flekken er der fortsatt. Jeg prøvde til og med flere runder med middelet. Skal de greie å helt fjerne de svarte ringene, eller bare gjøre det mindre synlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå