Gå til innhold

Hjelp til identifisering av krets / datablad


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp til å identifisere denne kretsen, og gjerne link til datablad / forhandler.

Er det noen som kjenner igjen produsent eller type?

 

 

Litt tilleggs info:

dette er deler av et ODB2 analyse apperat til bil (Autel Maxisys 908).

Noen (ikke jeg :-) ) klarte å "tvinge" 24V inn på ODB kontakten, som er beregnet for 12 V, etter dette ville den ikke virke på 12V,

men klarer å kjøre adapteret med spennings mating over USB (5V).

Ser ut til at 12V stopper opp i den her, måler bare ca. 1,2 videre ut til en sikring.

Ved USB tilkobling, måler jeg 5V inn på samme sikring og tenkte først at denne kretsen er en spenningsregulator,

som skal gi ut 5V ved 12V inn, og som ble blåst ved 24V inn, men får ikke det helt til å stemme med 60V MOSFET som er hva Google foreslår.

post-46892-0-47195100-1553542187_thumb.jpg

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Hei, jeg trenger litt hjelp til å identifisere denne kretsen, og gjerne link til datablad / forhandler.

Er det noen som kjenner igjen produsent eller type?

Kan det være en p-mosfet?

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.vishay.com/doc%3F69902&ved=2ahUKEwiynMHgiZ7hAhWOnxQKHYfyBYIQFjAAegQICRAB&usg=AOvVaw1xAChwYm2AOgAGgITG1_uR&cshid=1553543891075

 

Første treff på Google...

Lenke til kommentar

Takker, 

det er det samme resultatet som jeg (og andre) har falt ned på vha. Google.

 

Redigerte førsteposten med ekstra info, før jeg så svaret deres, men som jeg skrev der,

fikk jeg ikke dette helt til å stemme helt med "teorien" nevnt der, men uten skjema spiser fanden fluer ;-)

 

Men koblingene på databladet ser ut til å stemme, 1+2+3 koblet sammen (direkte til 12V linjen), pinne 4 via en diode/kondensator kobling ser det ut til, 5-8 sammenkoblet ut mot sikringen (som nevnt over).

 

Er verdt et forsøk å bytte, ber den "skyldige" bestille fra Mouser.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...