PgUp Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Er det bra betalt sammenlignet med å være utvikler eller arkitekt? Vurderer å gå veien til prosjektleder. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 dette er helt avhengig av hvor du jobber. jeg tror utviklere kan tjene millioner, det samme med arktitekter. vil si at det er under dem, men noen prosjektledere kan tjene bra med bonus. siden du trolig er ung, så regn med omtrent 500 000 kroner og mer med ansennitet. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2019 dette er helt avhengig av hvor du jobber. jeg tror utviklere kan tjene millioner, det samme med arktitekter. vil si at det er under dem, men noen prosjektledere kan tjene bra med bonus. siden du trolig er ung, så regn med omtrent 500 000 kroner og mer med ansennitet. Er ung ja. Under 1 år erfaring. Men tjener allerede mer enn 500k uten å være prosjektleder, så håper jo jeg tjener litt mer med mer ansvar. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Proskektleder er ikke en retning jeg ville anbefale til ferskinger. Du gir opp mye av faget du har studert i x år. Du begynner å konkurrere med folk uten fagutdanning it - men gjerne mer relevant utdannelse mtp prosjektledelse. Etter noen år som prosjektleder er det virkelig tøft å gå tilbake. Lønnsmessig får prosjektleder ofte bedre betalt enn en del utviklere siden det i praksis ofte er en stilling med noe mer ansvar og ledelse - i hvert fall på papiret. At jeg synes jobben som prosjektleder er kjedelig sammenlignet med å programmere farger kanskje svaret mitt :-) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 (endret) Mitt inntrykk er at prosjektledere tjener noe bedre i starten, men øker ikke like mye som IT-konsulenter f.eks. Relativt sikker på at ingen senior prosjektledere har mer lønn enn noen av seniorkonsulentene her jeg jobber. Endret 26. mars 2019 av NoTrace 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Mitt inntrykk er at prosjektledere tjener noe bedre i starten, men øker ikke like mye som IT-konsulenter f.eks. Relativt sikker på at ingen senior prosjektledere har mer lønn enn noen av seniorkonsulentene her jeg jobber. Hørt det samme fra flere. Og med tanke på hvor stor etterspørsel det er etter utviklere for tiden, vil nok denne forskjellen bare øke. Uansett, min mening er at noen med kun ett års erfaring overhode ikke har noe som helst å gjøre i rollen som prosjektleder. Prosjektleder vil være et logisk sted først etter man har jobbet noen år som senior utvikler. 1 Lenke til kommentar
Ipsofacto Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 (endret) Som prosjektleder selv tjener jeg 1.2 i året + 300k når jeg reiser mer enn 98 dager (sær avtale) Jobber da innen elektro & ventilasjon på større bygg, Både innenlands og utenlands Fruen er arkitekt og tjener rundt 2m der hun jobber og 2/300k i sitt eget firma der hun tar på seg jobber i helger og fritid. Vi jobber mest for utenlandske aktører og kan derfor kreve høye honorarer. Får du en fot innenfor i land som Kina så er mulighetene dine uendelige vil jeg si. obs: så først nå at dette var relativt til IT så beklager et lite hjelpfullt svar. Endret 26. mars 2019 av Ipsofacto 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Som prosjektleder selv tjener jeg 1.2 i året + 300k når jeg reiser mer enn 98 dager (sær avtale) Jobber da innen elektro & ventilasjon på større bygg, Både innenlands og utenlands Tror ikke dette er sammenlignbart med å være prosjektleder i et it-prosjekt. Lenke til kommentar
Ipsofacto Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Tror ikke dette er sammenlignbart med å være prosjektleder i et it-prosjekt. Ai ai ai Du har jammen meg rett.. Så bare posten på øverste linje der det kommer forskjellige poster sporadisk og tenkte lite over at akkurat denne lå under IT-Jobb ^^ My bad! 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2019 Hørt det samme fra flere. Og med tanke på hvor stor etterspørsel det er etter utviklere for tiden, vil nok denne forskjellen bare øke. Uansett, min mening er at noen med kun ett års erfaring overhode ikke har noe som helst å gjøre i rollen som prosjektleder. Prosjektleder vil være et logisk sted først etter man har jobbet noen år som senior utvikler. Jobber dog i en stor bedrift som ikke driver med utvikling. Så litt annerledes. Er enig i at man ikke burde være prosjektleder med lite erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå