Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skikkelig svette etter at jeg våknet opp i dag

Sandy Koufax

Anbefalte innlegg

hadde en innlevering. slet allerede med dehydrasjon og klarte bare å bli delvis ferdig. 

var i hvert fall utslitt og følte at jeg såvidt klarte å stå.

la meg til å sove. våknet opp flere ganger og var utslitt hver gang.

siste gangen jeg legger meg igjen våkner jeg opp helt gjennomsvett og er plutselig ganske mye friskere.

hva betyr dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har opplevd å bli gjennomsvett og. Dette er nok bare stress, og kanskje du hadde mareritt iløpet av natten? Husker jeg selv slet veldig med dette når jeg hadde et kurs, gikk til helvete og ble en uke med det eneste jeg kan beskrive som panikkangst. Føltes som om hjertet var kutta vekk, og det var erstattet av en stein.

Lenke til kommentar

Kan også bare være ingenting spesielt annet enn du beveger deg mye i søvne. Jeg beveger meg MYE i søvne, og klær går som regel av i søvne fordi jeg blir så varm, og hvis de ikke gjør det, så er jeg svett og god når jeg våkner. 

Med den tilleggsinfoen du kommer med, så tror jeg kanskje at det kan være kombinasjon stress/magasjau. Immunforsvaret blir jo ikke begeistra av stress, så det kan være smittsomt magasjau,  og det kan jo være at du svetter, spyr og har diaré fordi du stresser uten at det er noe smittsomt. Forrige gang jeg skulle rekke innlevering skjedde det samme med meg, men jeg ble fin med en gang innleveringen var i boks ca. 1,5 time før fristen (puh) 

Lenke til kommentar

Gratulerer, du har hatt feber.

faktisk ingen feber i det hele tatt ifølge legen.

Kan også bare være ingenting spesielt annet enn du beveger deg mye i søvne. Jeg beveger meg MYE i søvne, og klær går som regel av i søvne fordi jeg blir så varm, og hvis de ikke gjør det, så er jeg svett og god når jeg våkner. 

Med den tilleggsinfoen du kommer med, så tror jeg kanskje at det kan være kombinasjon stress/magasjau. Immunforsvaret blir jo ikke begeistra av stress, så det kan være smittsomt magasjau,  og det kan jo være at du svetter, spyr og har diaré fordi du stresser uten at det er noe smittsomt. Forrige gang jeg skulle rekke innlevering skjedde det samme med meg, men jeg ble fin med en gang innleveringen var i boks ca. 1,5 time før fristen (puh) 

det virker som kraftig dehydrasjon + bakteriell infeksjon. regner med å bli frisk snart.

er fortsatt bekymret ettersom jeg svetter noe utrolig fra hodet. vet ikke hva det kan skyldes.

Lenke til kommentar

faktisk ingen feber i det hele tatt ifølge legen.

det virker som kraftig dehydrasjon + bakteriell infeksjon. regner med å bli frisk snart.

er fortsatt bekymret ettersom jeg svetter noe utrolig fra hodet. vet ikke hva det kan skyldes.

Prøv å kartlegg det hele : 

*Ta pulsen din mens du slapper av, gjenta etter 15 min og stopp der. Ikke fokuser på det.

*Sjekk om du er ekstra døsig og har ekstra uklart syn når du står opp om morgenen, retter det seg opp når du reiser deg opp?

*Hvordan er balanseevnene dine?

*Morgenkvalme?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å kartlegg det hele : 

*Ta pulsen din mens du slapper av, gjenta etter 15 min og stopp der. Ikke fokuser på det.

*Sjekk om du er ekstra døsig og har ekstra uklart syn når du står opp om morgenen, retter det seg opp når du reiser deg opp?

*Hvordan er balanseevnene dine?

*Morgenkvalme?

- pulsen er normal

- er ikke ekstra døsig, men har sovet tre dager i strekk. noe jeg ofte gjør ettersom jeg sover meg frisk ved sykdommer. har gjort det i alle år. synet er normal.

- er svimmel akkurat nå, men har forbedret seg den siste tiden.

- ingen morgenkvalme.

Lenke til kommentar

- pulsen er normal

- er ikke ekstra døsig, men har sovet tre dager i strekk. noe jeg ofte gjør ettersom jeg sover meg frisk ved sykdommer. har gjort det i alle år. synet er normal.

- er svimmel akkurat nå, men har forbedret seg den siste tiden.

- ingen morgenkvalme.

Vil tro at dette er trolig bakterielt / viralt. Men anbefaler å snakke med legen din og få sjekket det opp om det vedvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...