Gå til innhold

Nye detaljer røpet om Google Stadia


Anbefalte innlegg

Er det noe info på anbefalt opplastningshastighet? Tenker det må være like vitalt med bra oppfart som nedfart for å oppleve minst mulig input lag.

 

Opplastingshastighet bør ikke ha høye krav da det kun er inputen fra kontrolleren som skal sendes den veien. Latency =/= bandwidth

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fremtiden, uten tvil. Å tenk bare på hvor rå grafikk man kan få, slipper å nedskalere pga dårlig hw :)

 

Men det vil sikkert ta tid og finjustering før det blir veldig bra. Lurer litt på om det er PC-platform som blir brukt på Google-siden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dessverre ingen fordeler med spillstrømming.

Du kan da ikke tenkt mye dersom du mener det, for det er en rekke fordeler. Slutt på juks og modifisering av spillene, nettverkskode blir vesentlig enklere å skrive og vil fungere mye bedre da alle spillere er lokale. Begge deler er to store ting spill sliter med i dag.

 

Det at alle spillere er lokale med lav forsinkelse samtidig som at maskinvaren kan stoles på åpner og opp for vesentlig større og mer komplekse spill.

Lenke til kommentar

Du kan da ikke tenkt mye dersom du mener det, for det er en rekke fordeler. Slutt på juks og modifisering av spillene, nettverkskode blir vesentlig enklere å skrive og vil fungere mye bedre da alle spillere er lokale. Begge deler er to store ting spill sliter med i dag.

 

Det at alle spillere er lokale med lav forsinkelse samtidig som at maskinvaren kan stoles på åpner og opp for vesentlig større og mer komplekse spill.

Du trenger ikke videostrømming for å oppnå dette. Du kan ha all spillogikk på serverside og bare ha rendering på klienten og oppnå det samme. Det ville redusert båndbreddekravet med magnituder (Men ikke latencykravet) Hovedformålet med serverside rendering er å la brukere slippe å ha dyr renderinghardware

Lenke til kommentar

Jeg regner med at responstider mellom server og mottager blir mest avgjørende faktor. Hvordan denne tregheten skal takles er jeg mest nysgjerrig på. Med andre ord så står jeg ikke først i køen, men venter på en vurdering av dette først

Lenke til kommentar

Forutsetter dette at alle spiller via stadia? Hva med de som allerede eier spillene og har de lokalt på PC? For å slippe all "juks / cheats" så forutsetter det vel at alle er på stadia. Kan bli litt splitting av spillerbase?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du trenger ikke videostrømming for å oppnå dette. Du kan ha all spillogikk på serverside og bare ha rendering på klienten og oppnå det samme. Det ville redusert båndbreddekravet med magnituder (Men ikke latencykravet) Hovedformålet med serverside rendering er å la brukere slippe å ha dyr renderinghardware

Rendering på klienter gjør det enkelt å jukse, for da har en jo data en egentlig ikke skal ha tilgang til, i motsetning et en videostrøm, så jo.
Lenke til kommentar

Rendering på klienter gjør det enkelt å jukse, for da har en jo data en egentlig ikke skal ha tilgang til, i motsetning et en videostrøm, så jo.

Det trenger man ikke ha. Serveren kan beregne occlusion og ikke dele data som ikke rendres uansett. Du kan nok riktig nok få grenseoppgang hvor ting som er synlige/hørbare kan gjøres mer synlig med en modifisert klient. Dette er vel mest et problem på mer 'twitchye' spill fom FPS. Disse er kanskje ikke de beste kandidatene for streaming uansett.

 

Så ja du har nok rett i at man ikke elliminerer alle former for juks, men de fleste er fortsatt borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...