enden Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har en div som er 100% høy, men hvis teksten blir lenger enn skjermhøyden tillater vil teksten flyte ned under div-en Altså siden får scroll pga innholdet, men når man scroller oppdager man at div'en ikke er lenger enn opprinnelig skjermhøyde selv om innholdet er det. Hvordan få en div til å være minimum skjermhøyden, men allikevel strekke seg etter innholdet? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) div { overflow: scroll; } Øvrig info. Endret 21. desember 2003 av satyrium Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Fant nettopp ut hvordan man gjør slik at siden strekker seg Men den vil ikke være like lang som "skjermen" her er det enten eller. Men here goes: Du fjerner det som har med høyde å gjøre på den Div en som skal strekke seg. så har du Position: relative; oveflow: hidden; Med disse to skal siden strekke seg. Husk å legge til alt det andre i diven din. Men ikke sett noen høyde. Hvis dette ikke virker si ifra. Jeg vet hva som må gjøres i det tilfellet. DanielP P.S. Vet ikke om Overflow: hidden er nødvendig, men jeg tok den med bare for sikkerhetsskyld. pps. fant ut dette for en dag siden. Har prøvd å finne løsningen på dette kjempelenge, men ingen visste hvordan man gjorde det. Ble veldig glad når jeg fant det Håper dette hjelper Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 min-height: 100%; ville vært ideelt hvis den hadde fungert i alle nettlesere (fungerer i mozilla/firebird) Tanken var at denne sikkert er best egnet hvis du ikke vil ha overflow: scroll. Da vil div'en vokst i det uendelige (avhengig av innholdet), men likevel være minimum 100% høy hvis innholdet er mindre. Sikkert kjekt å vite til den dag nettleserene får bedre støtte Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 teori: setter jeg owerflow forteller jeg div'en hva den skal gjøre hvis teksten blir for lang. -hidden: skjul det som blir for langt -scroll: lag en scrollbar så alt er synlig I mitt hode vil ingen av disse virke... DanielP: vil at div'ene skal være minst 100% hele tiden, så jeg må ha med høyde. Hmm, høres ut som om jeg må gå tilbake til tabellbasert layout til alle støtter min-height Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ja, har ikke funnet en måte som gjør dette enda, har bare funnet, den metoden jeg sa. DanielP Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er det slik at du vil at teksten skal være oppe på ulike fargete felt? I såfall går det jo greit å bare sette et bakgrunnsbilde i body. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Tror nok jeg må ty til bilder ja. Tenkte den tanken på jobben idag. Målet var egentlig å bruke bilder i så liten grad som mulig, men et bilde på 1*700px tar jo ikke store plassen. Bare for å irritere satyrium: css har forsatt sine designmessige svakheter Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Tror nok jeg må ty til bilder ja. Tenkte den tanken på jobben idag. Målet var egentlig å bruke bilder i så liten grad som mulig, men et bilde på 1*700px tar jo ikke store plassen. Bare for å irritere satyrium: css har forsatt sine designmessige svakheter Pøh, jeg er sikker på at jeg hadde funnet en smart løsning, om jeg hadde fått en nærmere forklaring av problemet Men det er da ikke noe problem å bruke et bakgrunnsbilde? Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 get online så skal du få se satyrium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå