Gå til innhold

css høyde i %

Anbefalte innlegg

Har en div som er 100% høy, men hvis teksten blir lenger enn skjermhøyden tillater vil teksten flyte ned under div-en Altså siden får scroll pga innholdet, men når man scroller oppdager man at div'en ikke er lenger enn opprinnelig skjermhøyde selv om innholdet er det.

Hvordan få en div til å være minimum skjermhøyden, men allikevel strekke seg etter innholdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant nettopp ut hvordan man gjør slik at siden strekker seg :D

Men den vil ikke være like lang som "skjermen" her er det enten eller.

Men here goes:

Du fjerner det som har med høyde å gjøre på den Div en som skal strekke seg. så har du

Position: relative;

oveflow: hidden;

Med disse to skal siden strekke seg. Husk å legge til alt det andre i diven din. Men ikke sett noen høyde.

Hvis dette ikke virker si ifra. Jeg vet hva som må gjøres i det tilfellet.

DanielP

P.S. Vet ikke om Overflow: hidden er nødvendig, men jeg tok den med bare for sikkerhetsskyld.

pps. fant ut dette for en dag siden. Har prøvd å finne løsningen på dette kjempelenge, men ingen visste hvordan man gjorde det. Ble veldig glad når jeg fant det :D

Håper dette hjelper

Lenke til kommentar

min-height: 100%; ville vært ideelt hvis den hadde fungert i alle nettlesere (fungerer i mozilla/firebird)

Tanken var at denne sikkert er best egnet hvis du ikke vil ha overflow: scroll. Da vil div'en vokst i det uendelige (avhengig av innholdet), men likevel være minimum 100% høy hvis innholdet er mindre.

Sikkert kjekt å vite til den dag nettleserene får bedre støtte :D

Lenke til kommentar

teori:

setter jeg owerflow forteller jeg div'en hva den skal gjøre hvis teksten blir for lang.

-hidden: skjul det som blir for langt

-scroll: lag en scrollbar så alt er synlig

I mitt hode vil ingen av disse virke...

DanielP: vil at div'ene skal være minst 100% hele tiden, så jeg må ha med høyde. Hmm, høres ut som om jeg må gå tilbake til tabellbasert layout til alle støtter min-height

Lenke til kommentar

Tror nok jeg må ty til bilder ja. Tenkte den tanken på jobben idag. Målet var egentlig å bruke bilder i så liten grad som mulig, men et bilde på 1*700px tar jo ikke store plassen.

Bare for å irritere satyrium: css har forsatt sine designmessige svakheter :p

Lenke til kommentar
Tror nok jeg må ty til bilder ja. Tenkte den tanken på jobben idag. Målet var egentlig å bruke bilder i så liten grad som mulig, men et bilde på 1*700px tar jo ikke store plassen.

Bare for å irritere satyrium: css har forsatt sine designmessige svakheter :p

Pøh, jeg er sikker på at jeg hadde funnet en smart løsning, om jeg hadde fått en nærmere forklaring av problemet :)

Men det er da ikke noe problem å bruke et bakgrunnsbilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...