NoNamed Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg kjører IIS server nå på win2kadv server. savner et program der jeg kan se hvilke brukere som laster ned/laster opp hva og hvor fort osv har ikke funnet noe sånt som alerede ligger i windowsen. kanskje jeg har missa det eller det ligger på cden? eller noe tredjeparts program som er bra ? leter også etter et program der jeg kan over"styre" hele maskinens båndbredde slik at jeg kan sette feks max 1024/768 eller noe lignende [ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2002-03-04 21:59 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Dette går fint i Microsoft Management Console, Ytelse, som du finn i Kontrollpanel, Administrative Verktøy, Ytelse.. :smile: Slit å gjera dette her på norsk Windows 2000 her på skulen... Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 jeg får jo ikke sett hvilke brukere og jeg kan jo ikke kicke dem eller noe ... eller? [ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2002-03-05 13:42 ] Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Så vidt jeg vet er det ikke noe verktøy for å se hvilke brukere som er på WEB serveren.. Men på FTP serveren er det jo.... Desuten vil det med en normal installasjon kun være brukeren IUSR_ kontoen på den lokale maskinen som har tilgang til WEB. Det finnes en måte å begrennse strafikken på.. under performance "taben" kan du sette på "Enable bandwith thrttling" du skriver da ønsket verdi i kb/s.... Vil bare legge til at jeg aldri har fått denne funksjonen til å virke effektivt. Lykke til Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 **** det var kjipt. så klart jeg har jo loggen og logtools som elser den så jeg kan jo se det der. men er ikke akkurat sånn jeg ville ha det da og den dere bandwith throttling er jo bare på webben og ikke på ftpen så det spiller ikke noe rolle. pluss den virker jo ikke og maks verdi der er 32 762 KB/S den brukes sikkert til noe annet ellernoe er det noe anndre server muligheter som kan gjøre dette. see hvilke brukere som er tilkobla på ftp/web og kunne se hva de laster ned/opp etc og kunne kicke dem... linux kanskje ? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Det høyeste tallet du kan sette inn er 32767 Dette er jo en MYE da... Men om denne settes til 1 ser det ikke ut til å virke. Men du etterlyser en måte å kicke folk på ftpen.. det er jo allerede en slik funksjon der.. hvis du klikker properties på ftp serveren... og så første "taben" - FTP Site... Helt i bunn der står det Current Sessions.. fra denne kan du se hvilke bukere som er på ftp serveren..og kan kicke dem.. :smile: Er du ute etter er ava saker kan du jo prøve cesar ftp, dette er gratis.. har ikke testa dette særlig men det jeg har sett ser meget bra ut...ratio-statisikk-osv.. lykke til Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 ahh fant den current sessions :razz: takk. skulle hatt noe lignende til http også da...siden ejg også har store filer der. men men : Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ja.. den er noe bortgjemt :- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå