ALI Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Er det noen som har erfaringer med denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1442 Er det riktig det på tegningene? Og hvorfor må luften gjennom et bøyd rør? Jeg har tenkt å lage en slik en til kabinettviften. Det går vel det? Har prøvd med vanlig papir og det går. HAr tenkt å lage av tykk ståltråd og noe gjennomsiktig for å ikke miste lyset fra den runde katoden. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 leste en review, tror det var på bit-tech, den hjelper litt ja.. _men_ husk at du øker mottrykket når du bruker en fanduct, kan hende du bør ha vifta til å suge luft vekk fra cpu i stede for å blåse. Dette finner du ut ved å se på databladet til vifta, mottryksegenskap. Delta takler mottryk bra men bråker masse. En del Papst vifter feks takler det ikke bra, de bør suge luft. Men uansett gl hf Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 hørtes litt teit ut at man ikke skal blåse lufta inn på kjøleblokka da... Kan du spessifikere? Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Fatter ikke at et bøyd rør på viften kan hjelpe noe! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Fatter ikke at et bøyd rør på viften kan hjelpe noe! dette kan forklare.... edit : glemte dette også.... Endret 29. desember 2003 av ballemann Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 At røret er bøyd har vel ikke noe å si, men at det skaper et mellomrom mellom kjøleribbe og vifte slik at man ikke får dødsonen under viftens motor rett oppå kjøleribben. Lenke til kommentar
MagMan Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 får man på dette vis man har en SLK947?? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 den duct moden er det en 80 til 80mm eller det feks 60-80? Om det er 60 til 80 vil det bli mere mottryk.... men om ikke spiller det ingen rolle.... ytelsen vil bli bedre med en fanduct, pga deadspots, som noen sa... les det som står her så skjønner du det kanskje lettere http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA6080 Lenke til kommentar
MagMan Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 den duct moden er det en 80 til 80mm eller det feks 60-80?Om det er 60 til 80 vil det bli mere mottryk.... men om ikke spiller det ingen rolle.... ytelsen vil bli bedre med en fanduct, pga deadspots, som noen sa... les det som står her så skjønner du det kanskje lettere http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA6080 men hvordan fester man den? det lurer jeg på.. det står heller ikke? jeg tenker også litt på hva jeg sa over, hvordan fester man den vis man egentlig bruker klips får og holde vifta på plass? som på SLK947.. er det mulighet får og kunne skru den på? noen som vet det, eller er alle like uvitene som meg? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Er ikke ducmoden ment for noen spessielle kjølere, den kan ikke brukes på slkxxx da disse har klips til viftene... men til gjengjeld kan du hive på en 92mm på disse da Om du skal feste en fanadapder/ductmod så skal vel den festes med skruer, det gjorde jeg på min gamle alpha ribbe.... Lenke til kommentar
MagMan Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Er ikke ducmoden ment for noen spessielle kjølere, den kan ikke brukes på slkxxx da disse har klips til viftene... men til gjengjeld kan du hive på en 92mm på disse da Om du skal feste en fanadapder/ductmod så skal vel den festes med skruer, det gjorde jeg på min gamle alpha ribbe.... hmmm.. urettferdig jeg kunne godt tenke meg en sånn, men Deltan kommer nok til og holde ribba kald nok intill videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå