steinrawr Skrevet 30. april 2021 Rapporter Del Skrevet 30. april 2021 paboee skrev (21 timer siden): Mener det jeg skrev stemte på en prikk.🙂 Må ha hatt lappen så og så lenge, og en 18 åring med lappen i to dager får den ikke. Hadde ikke datoen i hodet når regelen endret seg. Mener huske at dette var et EU regulativ som Norge dengang da måtte følge. Har selv hatt kl B siden 94. Uansett er den helt fin å kjøre, selvfølgelig noe tyngre i fremstillingen enn en vanlig sykkel/scooter. Det de fleste spør om er om den ligger godt i svingene, og der kjenner jeg veldig lite forskjell. Det er mulig du mener det samme som jeg siterte fra vegvesenet, men det du skriver i innleggene dine stemmer ikke. Du MÅ altså ha kjørt opp til B senest 19.1.13 for å kjøre trehjuls motorsykkel. Det har ingenting med alder eller hvor lenge du har hatt førerkort å gjøre. 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 30. april 2021 Rapporter Del Skrevet 30. april 2021 Okke som så er den regelen om sertifikat før 19.1.13 lite lur. Akkurat som farten til moped skal maks være 45. Lenke til kommentar
paboee Skrevet 4. mai 2021 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2021 On 4/30/2021 at 1:16 PM, steinrawr said: Det er mulig du mener det samme som jeg siterte fra vegvesenet, men det du skriver i innleggene dine stemmer ikke. Du MÅ altså ha kjørt opp til B senest 19.1.13 for å kjøre trehjuls motorsykkel. Det har ingenting med alder eller hvor lenge du har hatt førerkort å gjøre. Kjørte en opp før 19.01.2013, så må en ha hatt sertifikatet for klasse B i minimum 8 år og snart 4 måneder, og må da også nå være over 26 år for å ha tatt oppkjøring såpass lenge før. Veldig så krangevoren. 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. mai 2021 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2021 paboee skrev (5 minutter siden): Kjørte en opp før 19.01.2013, så må en ha hatt sertifikatet for klasse B i minimum 8 år og snart 4 måneder, og må da også nå være over 26 år for å ha tatt oppkjøring såpass lenge før. Veldig så krangevoren. 🤦♂️ Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 5. mai 2021 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2021 15 hours ago, paboee said: Kjørte en opp før 19.01.2013, så må en ha hatt sertifikatet for klasse B i minimum 8 år og snart 4 måneder, og må da også nå være over 26 år for å ha tatt oppkjøring såpass lenge før. Veldig så krangevoren. Du kan være i pensjonistalderen og ta B-lappen etter 19.01.2013 og fortsatt ikke kunne kjøre en trehjuling. Alder har nada å si 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå