Gå til innhold

Den lille Sekiro: Shadows Die Twice-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste boss er for mange den vanskeligeste virker det som, så det er nok ikke alle enig i :) Du får håpe på en DLC hvor du sloss mot han som ung :p Skulle visst være drøy da, ifølge lore.

Syntes denne var litt morsom

https://www.youtube.com/watch?v=mslLj9BCxQg&list=LL5W6bVa5Gwks_t0Q8t7V4IA&index=2&t=0s

Han er nok den vanskligeste på speedruns, men personlig fant eg ein ganske lett måte å gjøre ham på, men det tok litt tid. Fighten hadde blitt mye vanskligere viss den var over et mindre område.

Ja, er lov å håpe. Er veldig spent på DLCene i dette spillet.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Han er nok den vanskligeste på speedruns, men personlig fant eg ein ganske lett måte å gjøre ham på, men det tok litt tid. Fighten hadde blitt mye vanskligere viss den var over et mindre område.

Ja, er lov å håpe. Er veldig spent på DLCene i dette spillet.

Ja, når man spiller han "head on" så er han utrolig tidkrevende og pussig å få rytmen til når det kommer til defelcts, dodge og punish.

Jeg slo han også med Souls-strategi først som tok en evighet, men siste gjenomspilling ville jeg ta han som spillet egentlig oppfordrer til og det var hardt ( spess med hard mode), men veldig digg til slutt. 

Hele LevelUp gjengen var jo totalt ekstatiske over Sekiro. Synd jeg ikke kan dele den entusiasmen :p

Morsom og vellagd anmeldelse :) Tipper det blir GOTY for en eller flere av dem.

Lurer på hvordan spillet har solgt og kommer til å selge kontra DS3.

Lenke til kommentar

Sitter bom fast på genichiro ashina... denne fyren var ett enormt steg opp fra lady butterfly og han jævelen på den digre hesten. Føler jeg ikke har sjans :p

Har ikke tid i livet til å spille i 9 timer hver dag så det blir liksom en time om dagen her og der, føler jeg ikke kan bli skikkelig god i ett sånn her spill på den tiden.

Lenke til kommentar

Du kan se hvordan gode spiller mot han på Youtube. 

Skriver dette uansett om du ikke har tid:

Gå rett oppi han, trykk R1 i rytme ca halvt sekund etter hverandre kanskje (du får feelingen på det), når du hører/ser at han deflecter deg, ikke trykk R1, men vær klar med L1 deflect, flere ganger kommer da et  raskt slag fra toppen på skrå (venstre eller høyre) som du deflecter, så fortsetter du med R1 til en ny deflect. Det som er så bra med dette er at mange ganger tyr han til bua, men blir da stoppet av dine slag, så du ser bare litt av bue animasjonen hans så blir han truffet.

Sånn ellers så hopper han rett opp for å slamme sverdet ned mot deg ganske mange ganger i fighten, og rett etter det kan han gjøre 3 forskjellige slag, ett unblockable som du kan kontre (mikiri, O runding), en unblockable sveip (hopp på hodet hans) eller et slag. Det beste er bare å dodge på skrått (viktig) til høyre mens han er i lufta, for da vil han ikke gjøre en av disse og du får minimum et slag inn. Han kan også gjøre en unblockable sveip ut av det blå og da hopper du på hode og fortsetter med R1. Det kan også komme to slag og deretter en lang kombo av raske slag med en "finisher", prøv å deflect de to første, hopp bakover og la han shadow bokse resten av dem, så fortsetter du rett etter finish'rn. Fortsett med denne strategien helt til hans posture break er et faktum. 

Hvis han breaker din posture evt fått for mange slag av han, kom deg vekk og heal, da kommer det som regel et ladet bueskudd fra han, vent littgranne så dodge til siden (evnt deflect). Kommer du ut av rytmen kan han gjøre ting du er uforbredt på både med og uten bue og ikke lært deg å forutse, så du må begynne på nytt et sted. Hjelper så klart å ha en hvis forståelse når du bør deflect div angrep han har.

Hans siste fase gjør du mye av det samme, først mikiri hans første slag så hold deg oppi han og dodge på skrått mot høyre ved lyn slag (evnt hopp og trykk R1 i lufta rett etter det treffer deg i lufta for kontring av lyn), du kan Mikiri kontre ved single thrust han kan komme med ut av det blå og hopp på hode ved single sveip han kan gjøre. Ellers samme R1 og L1 rytme. Med "single" mener jeg at det ikke er en i en kombo disse kommer, som ved at han først hopper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...