Gå til innhold

Den lille Sekiro: Shadows Die Twice-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter ser på at en kompis streamer nå på sin første playthrough å han tok Gyoubu Oniwa på første forsøk. Jeg brukte 3 forsøk så nå føler jeg meg skikkelig noob.

Brukte 4 eller 5.

Hadde sikkert aldri tatt han hvis jeg ikke hadde firecrackers.

Lenke til kommentar

Fikk endelig dreisen på Mikiri Counteren. Praktisk talt så er det bare å drite i å se på det røde iconet eller attack animasjonen til enemyen for å prøve time det riktig å heller bare hør på lydeffekten når det kommer en rask sånn dobbel fiolin(?) note å trykk B uten å røre movement-stikka i det hele tatt. Gikk umiddelbart fra å ha sånn 20% success rate til 90% med den counteren nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt med mikiri counteren er at man må stå stille og trykke dodge-knappen. Jeg er alltid i bevegelse og trykker dodge mens jeg peker spaken i en retning. Da får man ikke mikiri counter. Har dødd mye pga det

Men jeg lærer å stå stille mer og mer. Digger Sekiro, det handler bare om å bli god og ikke om å ha riktig våpen eller gode nok stats. Hvis jeg banker en boss, så er det fordi JEG har lært å slå den bossen og den følelsen er sjelden i spill nå om dagen

Lenke til kommentar

Ja, enklere å stå stille. Mener at hvis du dodger frem med stikka så skal det som regel gå bra (Frem/opp + B(O)) evnt til en side/skrått avnhengi av  hvor fienden står plassert på skjermen og kamera vinkel.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Wow! Men ikke prøvd uten 

cham? Dvs at spillet blir vanskeligere enn det er?

Ja, uten cham så vil du ta damage når du blocker(Du må parrye for å ikkje ta damage) + du tar mye meir posture damage. Demons bell er også et alternativ viss du vil gjør spillet enda vanskligere.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ja, uten cham så vil du ta damage når du blocker(Du må parrye for å ikkje ta damage) + du tar mye meir posture damage. Demons bell er også et alternativ viss du vil gjør spillet enda vanskligere.

Yep er på NG+ nå  og har spilt uten charm nå frem til Fountain, skal prøve å runne det slik, har også Bell :) Ganske drøyt vanskelig noen steder ja.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Herlig tråd, er forøvrig på min playthrough nummer 6, elsker spillet, men blir ein liten pause nå :)

attachicon.gifScreenshot_123.png

Damn, 5+ playthroughs på bare 77 timer? Oneshottet du alle bossene på første playthrough eller noe slik? :p

Jeg er langt i fra å rundte min første playthrough og har så langt 31 timer played, men jeg bruker veldig mye tid på å utforske ting da å snur hver stein.

Lenke til kommentar

Damn, 5+ playthroughs på bare 77 timer? Oneshottet du alle bossene på første playthrough eller noe slik? :p

Jeg er langt i fra å rundte min første playthrough og har så langt 31 timer played, men jeg bruker veldig mye tid på å utforske ting da å snur hver stein.

Brukte veldig lang tid på å utforske på min første playthrough. Det er utruligt kor mye fortere alt går når du kan bossfightsene. Eg rusha litt di andre gangene for å få 

Alle endingene.

Lenke til kommentar

Har kommet til CM

Corrupted Monk - Sliter veldig med å få en åpning, parrying gjør for mye skade på min egen posture til å få noe utav det virker det som

Du kan spille mot han mer som i et Souls spill, hvis deflects er vanskelig. Løp rundt og bit merke i når han gjør diverse ting. Feks har tornado angrepet hans 5 slag, vær klar til å punish etter det siste. Han har et luft angrep som kommer hardt til bakken. Det angrepet kan du få inn 2 slag hvis du løper riktig og starter første slag mer bakfra. Det er også flere ting han gjør hvor du trygt kan punish med ett slag, men er du litt for treg, vil han ofte komme med noe i mot, noen ganger slag som du må deflect eller hoppe, så pass på. Løp rundt for å få han til å starte en animasjon og finn løpe måte som gjør at du er rask nok til punish.

Lenke til kommentar

Eg har ikkje lese tråden, kun prøvd å søke etter eit svar. Kva talespråk spelarar de med? Fram til Sekiro har alt vore på engelsk, men no er standardspråket japansk òg engelsk oversettinga. Det er sjølvsagt i Japan med japanske karakterar, så japansk er det som passar best, men dei engelske stemmene i tidlegare FROM-spel har vore så gode at eg er litt usikker. Om stemmeskodespelarane er like gode som i Soulsborne så kunne eg bli freista å prøva engelsk, men har ikkje kome gjennom innleiinga endå.

Det første eg reagerte på var den engelske stemma i introvideoane. Den var litt uFROMsk og minna meir om spel frå andre produsentar. Er det mindre Soulsborne-aktige stemmer i Sekiro og meir typisk for spelindustrien (altså ganske typiske og generiske stemmer) eller er det noko grunn for å velja engelsk?

Lenke til kommentar

Kommet til han jævelen på hest, faen for en fyr. Er ett flatbanka fluefetthår unna å ta han hver eneste gang!

Jeg suger, men det er gøy likevel. Digg spill.

Klarte han på første forsøk men hadde sikkert 1hp igjen tilslutt. Det enkleste måten å ta han på er å unngå han helt til du får grappling hook ikonet, så er det bare å smekke han flere ganger og repeat. Veldig lett å unngå han da han ikke har noen kjappe angrep. Han er litt verre i runde 2 men samme strategien fungerer. Jævlig kult spill ihvertfall, har stått fast på mange bosser men jeg stortrives imotsetning til Dark Souls hvor jeg bannet og ble illsint. Men her har jeg ingenting annet enn å skylde på mine skills og det liker jeg :D Etter hver boss jeg klarer så merker jeg hvor mye bedre jeg er mot andre fiender, digg følelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...