Gå til innhold

Den lille Sekiro: Shadows Die Twice-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir grisepult, for jeg suger åbentbart i spill som dette. Dette er også mitt første møte med From Software spill, for jeg syns settingen var altfor fet til at jeg kunne overse dette spillet. Så spørst hvor lenge tålmodigheten min holder ut, og om jeg evner det å bli bedre i spillet :p

Lenke til kommentar

Håper du kommer over kneika. Spillet er kvalitet på så mange måter! Man blir til tider sint og frustrert (noen bitte få ganger av tvilsom mekanikk) Liker det mer nesten jo lengre har spilt, drøyt 20 timer.  Men man må virkelig få forståelsen inn i barken og uti fingrene for å få den digge følelsen av å mestre noe slikt som dette har å by på.

Dette grenser opp mot det beste jeg spilt, sammen med combat i Nioh og Ninja Gaiden 2 på 360.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Har så lyst på dette spillet. Har stor sans for de andre spillene fra From Software. Fullførte Demon Souls solo, og Ninja Gaiden som jeg ser andre refererer til liker jeg og. Det første vel og merke til gamle xbox. De andre har jeg liten eller ingen kjennskap til. 

Skjønner at spillet er utfordrende, men er det slik fordi det er "dårlig" designet, eller fordi spilleren enda ikke har tilstrekkelig med skills til å komme videre? Det siste kan jeg leve fint med, men om det er dårlige valg, og slike ting som gir motstanderen urettferdige fordeler så blir det vanligvis for mye frustrasjon for min del. 

Lenke til kommentar

Jeg blir grisepult, for jeg suger åbentbart i spill som dette. Dette er også mitt første møte med From Software spill, for jeg syns settingen var altfor fet til at jeg kunne overse dette spillet. Så spørst hvor lenge tålmodigheten min holder ut, og om jeg evner det å bli bedre i spillet :p

Jeg brukte 40 minutter og 10 forsøk på chained ogre minibossen. Og jeg tror ikke jeg hadde giddet stort lengre.

Og når jeg leser om folk som bruker 3 timer og en milliard forsøk på noen bosser.

Tviler jeg på at jeg kommer veldig langt i spillet.

Lenke til kommentar

Spillet er brutalt, men ærlig. Døde du, er det din egen feil.

Selv de første folka du møter kan fjerne hele HP baren din.

Ikke anbefalt til folk med dårlig tolmodighet. Øvelse gjør mester.

Ikke alltid. Spesielt når jeg sloss mot chained ogre så var det noen ganger det virket som om jeg bare teleporterte inn i grabben hans selv om jeg var langt unna å han umulig skulle kunne grabbet meg, og det var jævlig frustrerende.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 40 minutter og 10 forsøk på chained ogre minibossen. Og jeg tror ikke jeg hadde giddet stort lengre.

Og når jeg leser om folk som bruker 3 timer og en milliard forsøk på noen bosser.

Tviler jeg på at jeg kommer veldig langt i spillet.

Jeg satt feks sykt lenge fast på den lilla Ninja'n man møter for første gang, men han gjorde meg til en mye bedre spiller også. Nokså mange blir litt valgfrie i rekkefølge også etterhvert. Så du kan dra på "nye eventyr" og heller komme tilbake senere.

Ikke alltid. Spesielt når jeg sloss mot chained ogre så var det noen ganger det virket som om jeg bare teleporterte inn i grabben hans selv om jeg var langt unna å han umulig skulle kunne grabbet meg, og det var jævlig frustrerende.

Ja, kjenner meg litt igjen her. Men hvis du løper i ring rundt han så er han veldig mye lettere. Han har veldig bra tracking med Dropkick også, men løp riktig så klarer han ikke å følge opp.

Lenke til kommentar

Fått tøyd fiseringen litt i helga altså? :D

Om du møter veggen i Sekiro så kan du prøve Nioh om du ikke allerede har gjort det, mye av den samme settingen, rimelig bra til å være en Souls-clone og MYE enklere.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg sliter med han "generalen " som er rett etter chained ogre .

Jeg får ikke has på han med bare defence.

Så jeg må slå på'n.

Men da får jeg juling.

Hadde ikke noe spesielt problem med å ta han, men hvis du ikke har gjort det allerede så kan du løpe forbi alle fiendene der å skaffe neste Sculptor's Idol som er rett til venstre ved den ødelagte brua nedover fjellskrenten. Har du først fått denne så kan du i det minste sneak kille alle de andre enemyene der siden du vil komme opp bak de.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hadde ikke noe spesielt problem med å ta han, men hvis du ikke har gjort det allerede så kan du løpe forbi alle fiendene der å skaffe neste Sculptor's Idol som er rett til venstre ved den ødelagte brua nedover fjellskrenten. Har du først fått denne så kan du i det minste sneak kille alle de andre enemyene der siden du vil komme opp bak de.

Det har jeg gjort.

Jeg får inn et sneak attack på han.

Men får ikke tatt han en gang til.

Jeg får inn en sånn mirko sak, som gjør mye på han, men så gjør han liksom ikke nok angrep for å ta helt knekken på han.

Og baren faller for nye at neste mirko ikke er nok til å ta han ut heller.

Jeg vil ta knekken på'n. Da jeg mangler bare en bead for første oppgradering.

Lenke til kommentar

De fleste fiender har 360 tracking, noe som betyr at du må faktisk trykke riktig knapp i forhold til hva fienden driver med. Istedet for å sidesteppe, så kan du holde inne knappen og sprinte vekk istedet. Jeg nærmer meg vel  slutten på spillet nå, chained ogre er en nakkemassasje i forhold til de andre bossene. De jeg har slitet mest med fram til nå er "lone swordsman" og "seven spears". 

Istedet for å kaste deg inn i slosskampen, lønner det seg veldig og kite fram til du er sikker på at du har sett hele movesettet til fienden.

Lenke til kommentar

Kom meg til Lady Butterfly igår og tenkte dette kommer aldri i verden til å gå siden jeg har sett de beste dark souls spillerne sittet 4 timer på bossen der. Tok første livet hennes uten å ta skade første forsøk 0_o  Jeg bare tenkte siden hun er såpass kjapp at jeg bare blokkerer hele tiden og det funka, hun toucha meg ikke på noe som helst. Dodga unna knivkastingen hennes enest. Når hun kom med unblockable hoppet sitt så dodga jeg unna og angrep. 

Ser dem som slet mot henne var veldig åpen og aggressiv og da blir d vel fort verre. Tror det er mange måter man kan ta ut bossene på noe som er kult.

Lenke til kommentar

Ja. Er område stort nok kan du løpe i ring og få inn et slag så repeat. Det er litt kjip metode, men funker veldig bra på noen "hostdamerhost" senere i spillet. Noen ganger er man tvunget til å kunne systemet, siden noen få steder er det så trangt.

Fikk rulleteksten nå. Fikk mulighet til å begynne andre gjennomgang. Kommer nok til å kjøre på snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...