nomore Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 For å ikke nevne risikoen knyttet til lasten som har falt over bord fra frakteskipet fra Hagland. Ikke særlig morsomt å kjøre en MOB-båt i sånn sjø med masse tømmer rundt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Bur??? Forklar? https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_rescue_basket var vel noe slikt Nautica tenkte på når han nevnte "løfte med plattform" slik at man slipper ta alle inn i helikopteret, dvs. går raskere. Som sagt, virker ikke fristende på meg, men vi er alle forskjellige da. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Som en som har jobbet de siste par årene med engineering rundt de elektriske systemene på cruice skip som følger safe return to port filosofien som jeg vil anta dette skipet og følge burde det som har skjedd her vært klin umulig , å få full blackout uten at noen compartments tilsynelatende har tatt skade i skip som i teorien skal ha så enormt mange redundante backup systemer tyder jo på at det er noe som virkelig ikke stemmer ombord i denne skuta. Endret 24. mars 2019 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Som en som har jobbet de siste par årene med engineering rundt de elektriske systemene på cruice skip som følger safe return to port filosofien som jeg vil anta dette skipet og følge burde det som har skjedd her vært klin umulig , å få full blackout uten at noen compartments tilsynelatende har tatt skade i skip som i teorien skal ha så enormt mange redundante backup systemer tyder jo på at det er noe som virkelig ikke stemmer ombord i denne skuta. Det burde ikke være mulig. Det må enten ha en felles forsyning av tungolje til alle motorene eller noe fundamentalt styrings system må ha sviktet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 var vel noe slikt Nautica tenkte på når han nevnte "løfte med plattform" slik at man slipper ta alle inn i helikopteret, dvs. går raskere. Var egentlig helikopterplattform som helikoptre kan lande på jeg mente. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Var egentlig helikopterplattform som helikoptre kan lande på jeg mente. Med så mye bevegelse i båten? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Kjenner ikke til skipet eller forholdene, men et såpass stort skip har nok en helikopterplattform som det kan evakueres fra hvis forholdene er de rette så de slipper å heise alle ombord i helikopteret. Med så mye bevegelse i båten? Som jeg skrev i første posten, hvis forholdene ligger til rette. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Evakueringen har stoppet og skipet slepes til Molde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå