Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Gode vil jeg ikke kalle airpods. Spesielt ikke for prisen.. Har faktisk ett par trådløse plugger (med ledning mellom selve pluggene) som kostet meg ca 40kr fra kina.. De spiller bedre enn airpods Kjøpte mest for nysgjerrighetens skyld og forventet søppel men viste seg å være bra. Ser bedre ut enn airpods også gjør de. Blir du ikke lei av å finne på skrøner bare for å få sagt noe negativt om Apple? Ingen som tvinger deg til å like Apple eller Airpods, men det du kommer med her er jo bare noe du finner fra ende til annen. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Ja, definitivt! De er prikk lik Apple sine Airpods, og det er ulovlig å kopiere andres design og tjene penger på det. Uavhengig av om Apple har patent eller ikke. I tillegg har de nok hundrevis av patenter på ladeboks og poder. Merkelig at Tek, av alle, ikke omtaler piratkopier som piratvirksomhet, men som en produkt-test! Det er ingen ting som forhindrer noen fra å lege et produkt som ligner så lenge det ikke markedsføres og selges som et annet produkt. Og i alle fall om designet ikke er patentert. Apple har på ingen måte enerett på denne utformingen, på samme måte som mengder av produsenter lager lignende varianter av de runde pluggene. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) Og i alle fall om designet ikke er patentert. Apple patenterer hardware, alt fra skruehoder og kretskortbaner, via software til hvordan ting er ment å betjenes, og selvfølgelig designet og selvfølgelig Copyright på det ferdige produkt! Hvilken verden lever du i? Apple har millioner av patenter, hvorav garantert hundrevis på Airpods og alt rundt dem. De finner nok minst én de kan ta copycatene på. Hvis de gidder da; kommer vel an på volumet piratene selger. Endret 25. mars 2019 av ozone Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Apple patenterer hardware, alt fra skruehoder og kretskortbaner, via software til hvordan ting er ment å betjenes, og selvfølgelig designet og selvfølgelig Copyright på det ferdige produkt! Hvilken verden lever du i? Apple har millioner av patenter, hvorav garantert hundrevis på Airpods og alt rundt dem. De finner nok minst én de kan ta copycatene på. Hvis de gidder da; kommer vel an på volumet piratene selger. Foreslår at du leser hva du selv skriver, og hva jeg svarer, så kan vi diskutere hvem som bor på hvilken verden. Og nei, det er ingen ting som hindrer andre i å bruke et tilsvarende generisk design så lenge det kommer helt klart fram at dette er et annet merke. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 det er ingen ting som hindrer andre i å bruke et tilsvarende generisk design... Nå er vel hele poenget her at Airpods og esken ikke er et "generisk design"! Det er vel så Apple så det går an å bli, og patentert på alle bauger og kanter. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 Skal si det tar tid å få i12 wts fra kina. Bestilte for to dager siden og forventet leveringstid er så sent som 29 mai. Kan nesten glemme at jeg har bestilt varen innen den tid Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Du sammenligner trådløse plugger med trådplugger. Som å sammenligne 2-hjulstrekk med 4-hjulstrekk på sommerføre. Ledning er ledning, uansett hvor kort du gjør den.. Sammenligner også med 100% trådløse.. Og hva var poenget med kommentaren din? Du mener altså at fordi der er ledning mellom selve pluggene at det forsvarer ett sett til 40kr er bedre enn Airpods til ett par tusen!?? Og nei.. Det er ikke som å sammenligne 4 og 2 hjulstrekk... Men siden du er inne på den sammenligningen... Der er faktisk dårlig 4hjulstrekk å få også som kan være tilsvarende eller faktisk dårligere enn en annen bil med kun 2hjulstrekk.. Ledning er ledning ja.. Men ENORM forskjell på om den får mellom pluggene og ligger bak nakken kontra å faktisk ha en ledning koblet i mobilen? Så argumentene dine her var jo bare ekstremt teite Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Ja, definitivt! De er prikk lik Apple sine Airpods, og det er ulovlig å kopiere andres design og tjene penger på det. Uavhengig av om Apple har patent eller ikke. I tillegg har de nok hundrevis av patenter på ladeboks og poder. Merkelig at Tek, av alle, ikke omtaler piratkopier som piratvirksomhet, men som en produkt-test! Nå er det slik at dette er helt lovlig i Kina så der tar du faktisk feil Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Blir du ikke lei av å finne på skrøner bare for å få sagt noe negativt om Apple? Ingen som tvinger deg til å like Apple eller Airpods, men det du kommer med her er jo bare noe du finner fra ende til annen. Skrøner? 100% fakta heter det.. Har kjørt sammenligning og Airpods imponerer ikke. Når 40kroners plugger fra wish kan banke de så er det jo litt drøyt. Samme gjelder forsåvidt om man sammenligner med Samsung sine også. De er bedre enn Airpods på noen områder men ett sett til 40kr jeg har her slår også Samsungene på lyd. Men man vet ikke hva man får før pakken er i postkassen da. De fleste billige kina pluggene er søppel men jeg fikk faktisk ett som kan sammenlignes med plugger i 2000kroners klassen. Hva du tror driter jeg faktisk i men jeg VET det er tilfellet. Og jeg er ekstremt kresen på lyd. Liker forøvrig Apple på flere måter jeg men de har tapt seg veldig siden Steve Jobs forsvant. Og Airpods er ikke verdt pengene. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Man kan umulig være ekstremt kresen på lyd om man går for ørepropper, og spesielt om man bruker de til å koble de til en telefon og lytte til musikk via spotify, youtube, tidal osv. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Nå er vel hele poenget her at Airpods og esken ikke er et "generisk design"! Det er vel så Apple så det går an å bli, og patentert på alle bauger og kanter. De har så og si identisk design som en hvilken som helst standard øreplugg, bare uten ledning. Det er et design som ikke er spesielt unikt, nytt eller på noen måte noe vi ikke skulle forvente av en trådløs øreplugg. Det er et generisk design. Og, så lenge produktene ikke markedsføres på en villedende måte er det helt innenfor. Selv håper jeg ingen hermer etter Apple. Designet er dårlig, det ser helt for jævelig teit ut, og jeg ser heller at det heller lages propper som ikke er like synlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg