Gå til innhold

KORTTEST: Nomad Trådløs lader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt både Skoda og Audi leiebil hvor trådløs lading av mobil fulgte med. Der var det også plass til større telefoner med deksel. For min del er det viktigere med en trådløs ladeplass som passer det meste, enn 2 som passer en del. Det er sjelden 2 stk må lade samtidig.

 

Tesla burde levert med trådløs lading som standard...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva da?

IPhone kom med trådløs lading ca 6 år etter min Nexus 4 telefon. Dersom ikke ladeplaten er stor nok for topptelefoner som Galaxy S10+ og huawei mate 20 pro og straks 30, så er vel dette produktet tenkt for andre.

Lenke til kommentar

For at dette virkelig skal bli bra, trenger man ikke bare trådløs lading - men også trådløs tilkobling. Trådløs CarPlay og trådløs Android Auto, kombinert med trådløs lading - da er alt tipp topp. 

 

PS: Ja, jeg vet at Tesla er litt bak tiden her og ikke støtter Carplay/Android Auto- men de er jo gode til å legge til ting via oppdateringer, så man kan jo håpe.

Endret av xyz01
Lenke til kommentar

For at dette virkelig skal bli bra, trenger man ikke bare trådløs lading - men også trådløs tilkobling. Trådløs CarPlay og trådløs Android Auto, kombinert med trådløs lading - da er alt tipp topp.

 

PS: Ja, jeg vet at Tesla er litt bak tiden her og ikke støtter Carplay/Android Auto- men de er jo gode til å legge til ting via oppdateringer, så man kan jo håpe.

Tesla har valgt å levere sitt eget system i motsetning til å satse på en tredjepart. På godt og vondt.

Lenke til kommentar

Stjålet designet til Nomad. Fra Hong Kong. Om du skal hurtiglader koster den fortsatt nesten 100 dollar. Uten norske avgifter. 

 

Nomad sin gir vel heller ikke hurtiglading? Det er jo bare en batteripakke som gir mer strøm enn hva bilen klarer å gi via usb. Altså batteriet som lades av bilen og batteriet gir igjen strøm til ladeplaten. Og hurtiglading ser jeg kanskje ikke som det helt store behovet for i bil?
Lenke til kommentar

Kjøpte en qi-pad til 34 kroner hos kinamannen og brukte en snau time på å montere den i midtkonsollen i min vel 20 år gamle Audi.. Hurtiglading på plass og telefonen kobler seg selvfølgelig til stereoen med blåtann..

At Tesla ikke har dette som standard i dag er vel bare ytterligee et bevis på hvor kjipe og sære disse 'bilene' er. Gjelder for så vidt mange bilmerker, det virker som de fleste helt mangler avdeling for å undersøke standarder!

Lenke til kommentar

Kjøpte en qi-pad til 34 kroner hos kinamannen og brukte en snau time på å montere den i midtkonsollen i min vel 20 år gamle Audi.. Hurtiglading på plass og telefonen kobler seg selvfølgelig til stereoen med blåtann..

At Tesla ikke har dette som standard i dag er vel bare ytterligee et bevis på hvor kjipe og sære disse 'bilene' er. Gjelder for så vidt mange bilmerker, det virker som de fleste helt mangler avdeling for å undersøke standarder!

 

Tyske biler er da kjent for å leveres halvferdig. Hos BMW og Audi er det så ekstremt man nærmest betaler ekstra for hver lille søm de syr i setene.

 

Jeg betaler til eks månedlig sum bare for å få tilgang til trafikkinformasjon til min BMW I3. Navigasjon bruker også å koste mye på slike biler om man ikke velger en dyr pakke i utgangspunktet. Mangler forøvrig QI i min også, vurderer dog å montere noe selv. Nekter dog å montere ræl fra kinamannen til 34 kr, slikt utstyr kjøper jeg simpelthen ikke kopier av.

 

Tesla er ikke perfekt - men når det kommer til standard ekstrautstyr er de langt fra de verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...