AnonymDiskusjon Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Ja, jeg sliter med at jeg rett og slett ikke tåler at folk snakker om sykdommer, og spesielt detaljerte ting innvendig i kroppen. Kan ta en hendelse på jobben i dag. Hun ene kollegaen begynte og snakke om datteren sin som har problemer med nyrene, og gikk i detalj på hva som skulle sjekkes og gjøre og alt mulig. Det som skjer med meg er at jeg først blir urolig i kroppen, så blir jeg no enormt varm. Gjennomvåt av svette. Synet svekkes og blir som om jeg ser i en slik stjerne kikkert med farger og greier. Forsvinner gradvis til jeg bare ser ''snø'' Hørselen er det siste som påvirkes og den var også på vei bort i dag. Altså, jeg er på vei til og besvime. Hva er greine med dette? Har vert slik siden barneskolen hvor det var om kroppen i naturfag timene (grøss) Samme med førstehjelps kurs. Anonymous poster hash: ee4c1...416 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Angst og vasovageal respons. Prøv psykolog (som forhåpentlig vil sette i gang eksponeringstrening) eller psykomotorisk fysioterapeut. Edit tilleggsinfo: Vasovagael respons er noe fysiologisk som skjer med kroppen ved angst, bl.a, eller andre sterke følelser (trenger heller ikke å bli utløst av sterke følelser) Ved økt aktivitet i vagusnerven , så utløser dette lavt blodtrykk og lav hjertefrekvens, noe som igjen fører til at du nesten besvimer eller besvimer. Angst/spesifikk forbi er heldigvis mulig å behandle, fortrinnsvis gjennom gradvis eksponeringsterapi, og/eller at du trener på å ta i bruk ressurser (avslapningsteknikker f.eks.) som får deg til å slappe av når noen snakker om sykdom. Det beste er å eksponere seg mot det og "bli ferdig med angsten", sånn at du unngår å besvime eller føler ubehag. Plutselig skal jo du også gjennom undersøkelser og behandling selv, så det kommer godt med å jobbe med dette. Endret 22. mars 2019 av Calluna 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 Takker for info Har lavt blodtrykk, det vet jeg. Men ser liksom ikke helt hva jeg skal ha ''angst'' for, men det er vell sikkert undergravet da isåfall. Hjelp hadde sikkert vert lurt ja, men det var og faktisk ta det steget da... Anonymous poster hash: ee4c1...416 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mars 2019 Del Skrevet 23. mars 2019 Vet om en som hadde det sånn og endte med å bli lege, så det er absolutt håp. Stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå