Gå til innhold

Tusenvis av ungdommer klimkastreiker

Anbefalte innlegg

Dere kan gå og sette dere på en stein i skogen, da har dere redusert deres egen miljøpåvirkning til det minimale. Derimot har dere ingen påvirkning på hva som skjer med ressursene dere sparer, dere har null påvirkning på om noen andre bruker både disse ressursene og mer til.For å ha innflytelse utover det du gjør selv så *må* faktisk noen reise jorden rundt for å prøve å hale i land en internasjonal miljøavtale. Går avtalen i boks vil det ha global innvirkning, først da kan du sikre at ingen andre bruker ressursene du sparer på å sitte på en stein i skogen.

Burde ikke noen fortelle disse miljøvernerne som reiser rundt at det finnes tekniologi som gjør at man kan kommunisere på lange avstander uten å måtte bruke jetfly.

Er ikke sikker på at folk som ikke forstår dette er rett folk til å overtale andre til å redusere sitt energiforbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke noen fortelle disse miljøvernerne som reiser rundt at det finnes tekniologi som gjør at man kan kommunisere på lange avstander uten å måtte bruke jetfly.

...

Har det kommet teknologi som fullt ut erstatter ansikt-til-ansikt møter? Nei det har det ikke.
Lenke til kommentar

Dere kan gå og sette dere på en stein i skogen, da har dere redusert deres egen miljøpåvirkning til det minimale. Derimot har dere ingen påvirkning på hva som skjer med ressursene dere sparer, dere har null påvirkning på om noen andre bruker både disse ressursene og mer til.For å ha innflytelse utover det du gjør selv så *må* faktisk noen reise jorden rundt for å prøve å hale i land en internasjonal miljøavtale. Går avtalen i boks vil det ha global innvirkning, først da kan du sikre at ingen andre bruker ressursene du sparer på å sitte på en stein i skogen.

1500 privatfly reiste til Davos!

Alle disse kunne tatt vanlig rutefly.

Og hvorfor er det enten eller med deg?

Enten sitte seg i en skog ellers så er du en miljømotstander?

Kjører både elbil, og kildesortere papp, plast, glass, og restavfall.

Gir bort klær fremfor å kaste.

Kjøper ikkje det siste nye bare fordi eg må ha det.

Fyrer elektrisk med varmepumpe.

Ikkje forsøpler eg ute

Synst eg er rimelig ok når det gjelder miljø eg.

Lenke til kommentar

1500 privatfly reiste til Davos!

Alle disse kunne tatt vanlig rutefly.

Og hvorfor er det enten eller med deg?

Enten sitte seg i en skog ellers så er du en miljømotstander?

Kjører både elbil, og kildesortere papp, plast, glass, og restavfall.

Gir bort klær fremfor å kaste.

Kjøper ikkje det siste nye bare fordi eg må ha det.

Fyrer elektrisk med varmepumpe.

Ikkje forsøpler eg ute

Synst eg er rimelig ok når det gjelder miljø eg.

Og likevel slenger du dritt når ungdommen viser miljøengasjement?
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Alle tidligere samfunn har bukket under. Vi bør leve og forbruke mens vi kan.

Det er stort sett i øst at folk hiver avfallet i elver som leder til havet. Vi har ikke så mye å svare for her da vi stort sett har god avfallshåndtering i Norge og vi har færre innbyggere i hele landet enn de har i en enkelt by andre steder.

Vi bør bygge store automatiserte fabrikker i Norge og sørge for kraftig vekst og høy levestandard.

According to estimates, about 80% of the sewage in India flows into rivers, lakes and ponds. This sewage is untreated and pollutes water bodies. It also often seeps underground, which is a cause of concern, since drinking water is primarily sourced from groundwater.

rtx3asda.jpg

boy_pollution_bath.jpg

"90% of all India's water surface is contaminated with feces"

Alternativt kan man gjøre det slik som indianerne i Amazonas jungelen som var å leve i pakt med Naturen. Finnes noen få stammer igjen som enda ikke har kontakt med det vi kalller det sivliserte verdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...