Gå til innhold

Tusenvis av ungdommer klimkastreiker

Anbefalte innlegg

Er det ikke lettere å ta utgangspunkt i at folk er oppriktige?

At det krever mer enn å møte opp på demonstrasjon er selvsagt sant, men samtlige av de oppmøtte er ikke hyklere eller posører bare fordi dere spekulerer i at de sikkert er det.

Det var en hypotese jeg dannet ut fra et logisk resonnement. Dette mønsteret ser ikke ut til å bryte ut med det første :)

56SMkkD.jpg

Yep, «jeg demonstrerer for klima, søpla mi får andre ta seg av, må forte meg hjem så jeg rekker Paradise Hotel, Ex on the beach..whatever»

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne dagen kommer for alltid til å bli husket som den dagen verden ble reddet av en haug skoleungdommer! Nå er framtiden sikra! Denne streiken tenker jeg går hardt utover... utover... noen!

Streiken skaper oppmerksomhet rundt dette, og særlig det faktum at foreldregenerasjonene har laget problemene som nå tvinges ned over barna som vokser opp i dag.

Det er barna i dag som må rydde opp etter oss som kom før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lett å berømme barna for sitt engasjement, men vi må ikke glemme deres naivitet. Det er voksne klimahysterikere som har fått disse barna til å tro at de ikke har noen fremtid. Og det er klimahysterikerne som har fått dem til å tro at dersom Norge stenger oljekrana og får flere til å sykle så redder vi kloden.

Realiteten er selvfølgelig mer sammensatt, men vi kan ikke forvente at barna forstår dette eller konsekvensene for samfunnet dersom vi faktisk hadde gjort som barna ber om.

Det er en god grunn til at det stort sett bare er barn og miljøekstremister som deltar i denne "skulkestreiken". Ordentlige politikere prøver å løse saken på en ordentlig måte, og da er det mange hensyn som må taes og ting tar tid.

Faktum er at disse barna har større innsikt i klimaproblematikken enn mange voksne. Du er et godt eksempel på dette. Du benekter vitenskapen og fakta, mens disse barna faktisk skjønner at de må forholde seg til vitenskap og fakta på en rasjonell måte.

Barna forstår utmerket godt at det er foreldregenerasjonene som har skapt klimaproblemene, og det er barna selv som ender opp med å måtte rydde opp i tidligere generasjoners ødeleggelse av planetens klima.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Bare så jevlig synd at samme dagen mange av disse streiker så går mange av de hjem og klager på den dårlige middagen, gamle tlf, den gamle playststion, etc etc.

Før de skriker må de nesten vite hva de skriker for/om

.

Samme som en frøken i en avis som sa at det blei ikkje flere unger med tredelingen. Hva skjedde når hun blei konfrontert med en som hadde lest, og forstått hva det gikk i? Hun svarte at hun måtte hjem å sette seg inn i det.

Sette seg inn i det? Hvorfor i alle dager går hun til avisen å skriker uten å vite hva hun skriker om?

Det er skremmende å se alle voksne som hetser disse barna.

Valgte disse barna selv å bli født inn i et samfunn med overforbruk? Var det disse barna selv som skapte forbrukssamfunnet? Var det disse barna selv som skapte behov ved at hele samfunnet innrettes etter overforbruk?

Nei.

Dere presumptivt voksne mennesker som hetser disse barna burde faen meg skamme dere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

At det krever mer enn å møte opp på demonstrasjon er selvsagt sant, men samtlige av de oppmøtte er ikke hyklere eller posører bare fordi dere spekulerer i at de sikkert er det.

Det er en forjævlig verden der voksne mennesker synes det er helt greit å hetse barn på det groveste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Samfunnet er basert på kontinuerlig økt forbruk.

Nettopp! Og er det disse barna som er ansvarlige for dette? Nei! De er ufrivillig født inn i et verden og et samfunn som er bygget på ødeleggelse av klimaet.

Så forventer man at de liksom plutselig skal omtrent flytte ut i huler i skogen, selv om det faktisk er tidligere generasjoner som har plassert barna der de er nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart. Det er viktig at vi får fokus på dette og gjøre folk bevisste på handlingene sine. Jeg blir bare litt oppgitt når overvektige sier at de spiser sunt og det er umulig for dem å gå ned i vekt. Fortsatt kjøper de sjokolade og godteri, men de legger til en lettbrus for å rettferdigjøre kjøpet sitt ;)

Kjenner jeg dør innvendig når folk sier slikt. Det er enkelt, dytter du i deg fler kalorier enn du bruker går du opp i vekt. Spiser du mindre en du bruker går du ned i vekt.

Er oppe i 30 årene, om jeg merker jeg får litt mage. Så dropper jeg 1 potet til middag, og slutter med den kvelds spisingen jeg er fæl på. Og woops så er man flat igjen.

Personlig tar jeg heller og dropper 1 potet enn og løpe mange mil i uka, er ikke så gla i potet :p

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Oppriktighet er viktig, men kunnskap er dog viktigst.

Jeg savner en kunnskapsbasert diskusjon og innsats i et samfunn som er mer basert på føleri enn viten.

Hvor mange av de streikende vet hva fotosyntese er?

Hvor mange vet hva som er optimalt nivå på CO2 i atmosfæren?

Jeg ville vel hatt et bedre inntrykk av streiken hvis de ikke hadde overlatt til andre å rydde opp etter seg.

FrPU fikk, helt unødvendig, billige poeng ved ¨rydde på Eidsvolls Plass etter de streikende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bare så jevlig synd at samme dagen mange av disse streiker så går mange av de hjem og klager på den dårlige middagen, gamle tlf, den gamle playststion, etc etc.

Før de skriker må de nesten vite hva de skriker for/om

.

Samme som en frøken i en avis som sa at det blei ikkje flere unger med tredelingen. Hva skjedde når hun blei konfrontert med en som hadde lest, og forstått hva det gikk i? Hun svarte at hun måtte hjem å sette seg inn i det.

Sette seg inn i det? Hvorfor i alle dager går hun til avisen å skriker uten å vite hva hun skriker om?

Det er skremmende å se alle voksne som hetser disse barna.

Valgte disse barna selv å bli født inn i et samfunn med overforbruk? Var det disse barna selv som skapte forbrukssamfunnet? Var det disse barna selv som skapte behov ved at hele samfunnet innrettes etter overforbruk?

Nei.

Dere presumptivt voksne mennesker som hetser disse barna burde faen meg skamme dere.

Nå tror jeg du forlanger litt mye.

Det er ganske klart og tydelig at intelligensen hos mange ikke er på et nivå som gjør at de forstår noe som helst av det foregår.

Og at de bør skamme seg, ja absolutt.

En gjeng med virkelig nedrige individer som kun fortjener forakt. Disse ungdommene skjønner nok mer enn bakstreverne her inne er i stand til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen skjønner fullt og helt hva de driver med. Derfor er det som regel en smal sak å "gjennomskue" og mistenkeliggjøre folk og bruke det til å herske. Det betyr ikke at man har et poeng (ikke dermed sagt at vikarierende motiver aldri er gyldige motargumenter). Det går for eksempel helt fint an at denne ungdommen både synes det er kjekt med en unnskyldning til ikke å gå på skolen, og at de har noe viktig å si. Voksne synes da også det er stas å streike iblant, i hvert fall så lenge det ikke går for lenge.

Mange av kidsa har nok til og med, gud forby, motstridende meninger og holdninger i hverdagen, samtidig som de gjør ting som ikke stemmer helt overens med klimasaken. Men slikt hykleri forekommer selvfølgelig ikke hos de privilegerte gubbene som kommenterer, når de mener noe er det med overmenneskelig retning og overbevisning. Merkelig at jeg ikke ser flere av disse asketene til daglig. 

Når man sier "dere må være gode før dere får demonstrere" er det ren hersketeknikk. La ungene mene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dobbeltmoral og hykleri er det verste som er. Disse ungdomene er som hodeløse høner.

En ung klimaforkjemper på NRK ytret at hun skulle forsøke å fly mindre.

Beklager, det er ikke godt nok. Folk i motsatt leir som aldri flyr, bør kunne forvente at disse klimaforkjemperne ikke flyr. Spesielt siden de roper så høyt.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen skjønner fullt og helt hva de driver med. Derfor er det som regel en smal sak å "gjennomskue" og mistenkeliggjøre folk og bruke det til å herske. Det betyr ikke at man har et poeng (ikke dermed sagt at vikarierende motiver aldri er gyldige motargumenter). Det går for eksempel helt fint an at denne ungdommen både synes det er kjekt med en unnskyldning til ikke å gå på skolen, og at de har noe viktig å si. Voksne synes da også det er stas å streike iblant, i hvert fall så lenge det ikke går for lenge.

Mange av kidsa har nok til og med, gud forby, motstridende meninger og holdninger i hverdagen, samtidig som de gjør ting som ikke stemmer helt overens med klimasaken. Men slikt hykleri forekommer selvfølgelig ikke hos de privilegerte gubbene som kommenterer, når de mener noe er det med overmenneskelig retning og overbevisning. Merkelig at jeg ikke ser flere av disse asketene til daglig. 

Når man sier "dere må være gode før dere får demonstrere" er det ren hersketeknikk. La ungene mene. 

Endelig en vettug stemme i den møkkabingen av sure mennesker som tror dem er så mye bedre enn ungdommen. Kan ikke fatte og forstå at det er så mange sure mennesker her på TU.no. Blir genuint sjokkert over hva dere skriver om ungdommen, som har en helt legitim protest mot vår udugelighet. Å kaste hersketeknikker på dem eller overføre VÅRE feil på dem og påstå at det er DERES skyld er faktisk helt jævelig unødvendig. Skjerp dere!

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle klimarelaterte skatter og avgifter burde være valgfrie. Jeg vil ikke betale for andre menneskers religiøsitet. Folk må for all del være religiøse og tro at verden skal gå under, fordi mennesket har syndet. Men det er ikke min sak. Jeg tror ikke på dette våset og da bør jeg heller ikke betale for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skremmende å se alle voksne som hetser disse barna.Valgte disse barna selv å bli født inn i et samfunn med overforbruk? Var det disse barna selv som skapte forbrukssamfunnet? Var det disse barna selv som skapte behov ved at hele samfunnet innrettes etter overforbruk?Nei.Dere presumptivt voksne mennesker som hetser disse barna burde faen meg skamme dere.

Eg begynte med " bare så jevlig synd"

Du misforsto totalt hva eg sa, og hvem er du som kan pålegge meg en mening eg ikkje har?

Hvor skriver eg at eg ikkje støtter det?

Det eg sier er at mange her ikkje forstår hvorfor de demonstrerer, og hva som må til for å klare målet vi har satt.

Og det er jevlig synd.

Lenke til kommentar

Nettopp! Og er det disse barna som er ansvarlige for dette? Nei! De er ufrivillig født inn i et verden og et samfunn som er bygget på ødeleggelse av klimaet.Så forventer man at de liksom plutselig skal omtrent flytte ut i huler i skogen, selv om det faktisk er tidligere generasjoner som har plassert barna der de er nå.

Si meg en ting, kjører ikkje du rundt i en Tesla du? Burde ikkje du kjøre rundt i en langt mindre elbil så høyt som du sitter på hesten din?

Lenke til kommentar

Klimahysteriet har pågått lenge. På 80-tallet stod det i skolebøkene at havet kom til å stige over postgirobygget i Oslo. Håper det ikke var derfor de bygde på 7 etasjer. :tease:

Lei av å bli påprakket andre menneskers hysteriske syn på verden. Siden tidenes morgen har folk pratet om undergangen.

Det er et fåtalls lettpåvirkelige folk som lager styr og media gir det omtale som om hjulet var funnet opp på nytt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nettopp! Og er det disse barna som er ansvarlige for dette? Nei! De er ufrivillig født inn i et verden og et samfunn som er bygget på ødeleggelse av klimaet.Så forventer man at de liksom plutselig skal omtrent flytte ut i huler i skogen, selv om det faktisk er tidligere generasjoner som har plassert barna der de er nå.

Kjenner du noen som er født frivillig inn i denne verden?

Din klima løsning er at alle biler i verden skal byttes ut i 2 tonn tunge teslaer som bruker 2 kWh PR mil?

Du burde bli politiker!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne dagen kommer for alltid til å bli husket som den dagen verden ble reddet av en haug skoleungdommer! Nå er framtiden sikra! Denne streiken tenker jeg går hardt utover... utover... noen!

Det går verst utover rikingene som må selge et par av titalls luksusbiler og båter, kanskje en tur eller tre færre i privatjeten, osv.

Vi andre trenger bare å sykle eller gå til en jobb som har blitt flyttet noen mil avgårde, spise hele 14 gram kjøtt om dagen.?

Alt dette, mens vi tar en tur for å rydde i søppel og plakater, etter streiken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...