Gå til innhold

Rett til dagpenger hvis man sier opp selv

Anbefalte innlegg

Har lest man har rett til dagpenger hvis man sier opp selv, men da etter 3 måneder.

Nav, påstod uklart at man ikke hadde det.

Jeg sa opp en jobb selv, skrev oppsigelse selv. Datert med min underskrift og arbeidsgiver underskrift.
Nav godtok ikke denne, Nav har sagt i ettertid at det er arbeidsgiver som skal skrive min egen oppsigelse?

Jeg blir litt forvirret hva er riktig?
Står litt fast.
Søkte dagpenger engang for 5 år siden, som varte i 2 måneder før jeg fikk ny jobb. Husker det var mye lettere med dokumenter og slikt.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har ikke rett på dagpenger uten karenstid dersom man selvforskyldt er arbeidsledig.

Hvis du blir sagt opp har du krav på dagpenger, men det kan slå negativt ut på fremtidig jobbsøking.

leste feil

Såvidt meg forstått skal din siste arbeidsgiver sende inn et papir til nav som bekrefter at du er arbeidsledig.

Rart at nav ikke henviste til dette da de kunne gitt en link direkte dit hvor arbeidsgiver gjør det digitalt.

Men en oppsigelse signert av deg og arbeidsgiver skal holde.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du selv har ansvaret for at du er blitt arbeidsledig, må du vanligvis vente 12 uker fra datoen du får innvilget dagpenger fra

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-n%C3%A5r-du-er-arbeidsledig--893#chapter-5

Skjemaet fylles ut av arbeidsgiver når oppsagt arbeidstaker har behov for dokumentasjon i forbindelse med dagpengesøknad

https://www.nav.no/no/Bedrift/Skjemaer-for-arbeidsgivere/Skjemaer/Lonns-+og+personalskjemaer+for+din+bedrift/Bekreftelse+pa+permitterings-+og+sluttarsak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...