Gå til innhold

Lanserer borettslagslading som ikke koster borettslaget en krone


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

 Vel, en del av grensehandelen er faktisk også shopping av norskproduserte varer som er fraktet til Sverige for så å selges tilbake til nordmenn, det er neppe fornuftig.

Å prate om bærekraftig er irrelevant, enten er det bærekraftig eller så er det ikke bærekraftig.

Det er overveiende sannsynlig at det ville vært bedre å tusle bort på Stovnersenteret eller noe for å handle der. (Jeg antar at utgangspunktet er Stovner selv om det egentlig blir sagt at det er Charlottenberg som er utgangspunkt)

Som jeg skrev "Ikke nødvendigvis", men siden du antar at de handler Norske produkter i Sverige skal jeg og spekulere litt og tar "best scenario" :)

 

La oss si at de er 5 personer i bilen og de handler inn til 5 husholdninger og kun handler varer med stor prisdifferanser på, la oss si at de får et prisdifferanse på 5000.- pr. skalle i forholdt til Norske priser så det blir 25.000.- totalt, type bil indikerer at vi ikke snakker om en børsspekulant så la oss si at de har en gjennomsnittlig måneds-utbetaling på 25.000.- Da må de jobbe tilsammen 20 dager ekstra og er jobben 20 km unna da tilsvarer det 800 km kjørt distanse, og da har jeg ikke tatt med kostnadene ved og kjøpe tilsvarende produkter i Norge, det blir endel mer en tur/retur Charlottenberg-Stovner.

 

Men som sagt jeg har satt det litt vel på spissen :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...