Redaksjonen. Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Lanserer borettslagslading som ikke koster borettslaget en krone Lenke til kommentar
Karlstad Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Dette impliserer vel at man eier parkeringsplassen sin? Eller? Hva med borettslag med fellesparkering? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Dette impliserer vel at man eier parkeringsplassen sin? Eller? Hva med borettslag med fellesparkering? Det har Ubitricity ei løysing for: https://www.ubitricity.com/en/charging-solutiona/private-apartment-buildings/ Du koplar til ladestasjonen med ein spesiell kabel som handterer autentisering og nøyaktig måling av forbruk: https://www.ubitricity.com/en/mobilecharging-system-2/charging-and-billing-solutions/ Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Veldig bra. Vil tro at dette reduserer risikoen vesentlig for flere borettslag som sitter på gjerdet og ikke helt klarer å orientere seg i jungelen av utstyrsleverandører og systemer. Dette blir ikke nødvendigvis billigst, i alle fall ikke per faktiske kWh ladet, men man betaler for at ansvaret ligger hos noen andre og egen risiko reduseres. Som er fair. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Det billigste er nok fortsatt at borettslaget selv tar ansvar for utbygging men det skader ikke med litt valgmuligheter. Om ikke annet så slipper du diskusjon om hvem som skal betale for hva.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Det bør opplyses om at det er betalingsmur for å lese artikkelen, det er for dumt at man må åpne linken for å finne ut det. 5 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Kommer da ganske så klart frem at dette er en ekstra-artikkel..? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Ikke før man klikker seg videre fra tråden. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Kommer da ganske så klart frem at dette er en ekstra-artikkel..? Nei Lenke til kommentar
Ole Petter Pedersen Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Kommer da ganske så klart frem at dette er en ekstra-artikkel..?Nei Jeg skal ikke love noe umiddelbart, men jeg tar med meg dette når jeg starter som redaktør i TU.no 1. april. Det ville være bra om det også via diskusjon.no var tydelig at dette var en Ekstra-sak; det er viktig informasjon både til abonnenter og ikke-abonnenter. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Skjønner ikke helt poenget med betalingsmur for noe som egentlig bare er en lansering av et produkt... Men det er jo et spennende produkt da. Hvis prisene blir overkommelige så vil det antakelig fjerne veldig mye risiko for sameiet eller borettslaget, og man vil ikke bli sittende igjen med infrastruktur som man ikke vet om vil være hensiktsmessig om noen år (altså at man ikke vil måtte gjøre alt på nytt igjen med kostnadene det medfører(. 2 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 (endret) Kan noen forklare meg hvorfor jeg skal betale for å se noe som egentlig er reklame og promotering? ? De burde jo betale meg for å lese om deres løsning. Too bad da vet jeg ikke hva dette er og må velge en annen ladeløsning for blokka mi som hadde 200 plasser. Shame shame you snooze you lose! Hehe neida Endret 26. mars 2019 av l0mf0mgl0mbl0og Lenke til kommentar
naviga Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Og om noen år er vi tilbake på diesel og bensin. Elbil floppen viser seg ved at veigrøftene står etterlatte elbiler i hopetall. Ingen vil overta ansvaret. Da står jo parkeringsplassene der uten brukere av lade kontaktene...…. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Og om noen år er vi tilbake på diesel og bensin. Elbil floppen viser seg ved at veigrøftene står etterlatte elbiler i hopetall. Ingen vil overta ansvaret. Da står jo parkeringsplassene der uten brukere av lade kontaktene...…. Hvor er det du ser disse elbilene i grøftene egentlig? Andelen elbiler stiger kraftig. Blant nysolgte biler spiser elbiler mer og mer av kaken. Du lever visst i et parallelt univers. Kanskje et der man er hjernevasket av fossil-propaganda? 2 Lenke til kommentar
Gunnar Nymo Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Og om noen år er vi tilbake på diesel og bensin. Elbil floppen viser seg ved at veigrøftene står etterlatte elbiler i hopetall. Ingen vil overta ansvaret. Da står jo parkeringsplassene der uten brukere av lade kontaktene...…. Tur-retur Charlottenberg-Stovner, over Bjørkelangen for å unngå bommer, 220km, - sier til slutt min 2009 Golf 1.9TDI Sportline stv at jeg har hatt en snittforbruk på 0.37L pr mil... Synes det er ganske miljøbevisst jeg-men 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Tur-retur Charlottenberg-Stovner, over Bjørkelangen for å unngå bommer, 220km, - sier til slutt min 2009 Golf 1.9TDI Sportline stv at jeg har hatt en snittforbruk på 0.37L pr mil... Synes det er ganske miljøbevisst jeg-men Hvis turen er en shoppingtur kan det ikke sies å være resultatet av en miljøbevisst tankerekke. 1 Lenke til kommentar
Gunnar Nymo Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Hvis turen er en shoppingtur kan det ikke sies å være resultatet av en miljøbevisst tankerekke. Tvingende nødvendig reise, da produktene jeg trenger ikke finnes i Norge (dvs de koster dobbelt så mye her Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 (endret) Hvis turen er en shoppingtur kan det ikke sies å være resultatet av en miljøbevisst tankerekke. Hvis man tar med hele kostnadkjeden behøver det ikke nødvendigvis å være mindre bærekraftig, men vanskelig og si uten å ha all informasjon. Men kan ikke kalle det "kortreis mat" Endret 19. mai 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Tvingende nødvendig reise, da produktene jeg trenger ikke finnes i Norge (dvs de koster dobbelt så mye her Så det er altså for å spare penger uten tanke på miljøet, hvordan du kan kalle det miljøbevisst forstår jeg ikke. Hvis man tar med hele kostnadkjeden behøver det ikke nødvendigvis å være mindre bærekraftig, men vanskelig og si uten å ha all informasjon. Men kan ikke kalle det "kortreis mat" Vel, en del av grensehandelen er faktisk også shopping av norskproduserte varer som er fraktet til Sverige for så å selges tilbake til nordmenn, det er neppe fornuftig. Å prate om bærekraftig er irrelevant, enten er det bærekraftig eller så er det ikke bærekraftig. Det er overveiende sannsynlig at det ville vært bedre å tusle bort på Stovnersenteret eller noe for å handle der. (Jeg antar at utgangspunktet er Stovner selv om det egentlig blir sagt at det er Charlottenberg som er utgangspunkt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå