Gå til innhold

Ludicrous-modusen er ikke lenger inkludert for norske Tesla-kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes. Og hvem i all verden vil betale 125000 kr for en softwareupdate som øker akselerasjonen med et halvt sekund?

 

Helt enig. Men at de er uforutsigbare gir også Tesla en fordel. De trenger ikke vente på neste års modell for å gjøre endringer. Dermed blir de mer tilpasningsdyktige og smidige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hei nå må jo klagerne si seg fornøyd. Prisen er (nesten) tilbake hvor den var. 

 

Og tenker det er en del som er villig til å kjøpe ludi når de først skal ha en Performance Tesla Model S/X. Med ludi så får man jo egen mode som varmer opp batteriet til idéel temperatur for launch, og man får masse stats om batteriet som de andre ikke får.

Og de som har råd til P-modellene, har gjerne råd til ludi også :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes.

 

BMW i3 120Ah ble 20-30.000kr billigere rundt en måned etter lansering. De som hadde sin bil til bestilling med "gammel pris" fikk ingen kompensasjon. Det får de som bestiller hos Tesla. BMWs krumspring fikk heller ingen mediaomtale såvidt meg bekjent, men Tesla får jo hver eneste lille fis på trykk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Helt enig. Men at de er uforutsigbare gir også Tesla en fordel. De trenger ikke vente på neste års modell for å gjøre endringer. Dermed blir de mer tilpasningsdyktige og smidige.

Andre produsenter gjør også endringer uten å vente på neste års modell. Det blir bare (stort sett) ikke saker i media av det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

BMW i3 120Ah ble 20-30.000kr billigere rundt en måned etter lansering. De som hadde sin bil til bestilling med "gammel pris" fikk ingen kompensasjon. Det får de som bestiller hos Tesla. BMWs krumspring fikk heller ingen mediaomtale såvidt meg bekjent, men Tesla får jo hver eneste lille fis på trykk.

Selvsagt ble det ikke noe hoderisting av det BMW gjorde. Hvorfor i all verden skulle det vært et problem? Det er helt vanlig at prisen på kontrakten din er det du må betale. I 9 av 10 tilfeller kommer dette kundene til gode, i og med at prisene på biler stort sett justeres opp minst en gang i året uten at kunder som allerede har bestilt ser noe til prisøkningen.

 

I det ene tilfellet til BMW måtte de tydeligvis justere prisen på bilen for å være mer konkurransedyktige, men de som allerede hadde bestilt bil hadde akseptert den høyere prisen. Jeg ser absolutt ingen grunn til at kundene skal få igjen penger for det når de slipper å betale mer ved prisøkning.

Endret av Dr. Bombay
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det firmaet trenger en edru sjef snart..

 

Vi får se hva dommer Alison Nathan sier ganske snart. Men det er ikke bare sjefen som må kastes. Hele det ubrukelige styret må kastes og selskapet må igjennom en Chapter 11 restrukturering så fort som overhode mulig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi får se hva dommer Alison Nathan sier ganske snart. Men det er ikke bare sjefen som må kastes. Hele det ubrukelige styret må kastes og selskapet må igjennom en Chapter 11 restrukturering så fort som overhode mulig.

Tesla er på full fart mot chap 7 og det beste for Musk er at SEC gir dødsstøtet slik at han kan skylde på noe annet enn sin egen inkompetanse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes. Og hvem i all verden vil betale 125000 kr for en softwareupdate som øker akselrasjonen med et halvt sekund?

 

Det er mer enn bare SW. Oppgradert ledningsnett må til for å klare ludicrus mode, det var jo litt av problemet når de lanserte 100P før ludicrous, de lovet 700HK, men klarte ikke levere nok strøm til mer enn 500-og-noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes. Og hvem i all verden vil betale 125000 kr for en softwareupdate som øker akselrasjonen med et halvt sekund?

2,6sek og 3sek er diferansen mellom Mosell S og Modell X. Så differansen Long Range og Ludicrous er nok mer enn 0,5 sek. Modell S finner jeg info på Wikipedia at Long Range klare 0-100 på 3,8sek

Lenke til kommentar

Herregud, slutt å syt å klage.

 

De har jo bare tatt ut Ludicrous fra Performance pakken, og SENKET prisen.

 

Så da kan kundene selv velge om de vil ha Performance med eller uten Ludicrous!

 

Som å kjøpe en Lamborghini med 80hk 1.6L TDi-motor m.a.o.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, slutt å syt å klage.

 

De har jo bare tatt ut Ludicrous fra Performance pakken, og SENKET prisen.

 

Så da kan kundene selv velge om de vil ha Performance med eller uten Ludicrous!

Hvis det kun er en software oppdatering, så kommer det vell hacks på å åpne dette på sikt. ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...