Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) Hei, Jeg har en Acer x34p skjerm, men har et problem med den. Med jevne mellomrom så mister skjermen forbindelsen med maskinen - dvs. skjermen går i sort 1-2 sekunder, og DisplayPort ikonet i toppen av høyre hjørne kommer fram. Dette skjer uansett om jeg overklokker skjermen eller ei. Skjermen mister forbindelsen hyppigere med overklokking, men det skjer også av og til når skjermen kjører på 100hz. Er det andre her som har opplevd samme problem? Er det monitor, strømforsyning eller noe annet? Jeg har prøvd med to forskjellige (DisplayPort) kabler, og resultatet var det samme. Jeg har også koblet skjermen både i grafikkortet og hovedkortet. Setter pris på innspill, takker! Endret 22. mars 2019 av Gjest Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Hei, Jeg har en Acer x34p skjerm, men har et problem med den. Med jevne mellomrom så mister skjermen forbindelsen med maskinen - dvs. skjermen går i sort 1-2 sekunder, og DisplayPort ikonet i toppen av høyre hjørne kommer fram. Dette skjer uansett om jeg overklokker skjermen eller ei. Skjermen mister forbindelsen hyppigere med overklokking, men det skjer også av og til når skjermen kjører på 100hz. Er det andre her som har opplevd samme problem? Er det monitor, strømforsyning eller noe annet? Jeg har prøvd med to forskjellige (DisplayPort) kabler, og resultatet var det samme. Jeg har også koblet skjermen både i grafikkortet og hovedkortet. Setter pris på innspill, takker! DP kablene dine takler ikke båndbredden som skal til for 3440x1440 i 100-120hz. Endret 22. mars 2019 av Albatraum Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) DP kablene dine takler ikke båndbredden som skal til for 3440x1440 i 100-120hz. Hmm.., har allerede kjøpt to kabler utenom den som kom med monitoren - en på Elkjøp, og en på Power (har ikke originalkablen lengre). Det var lite nyttig info på kabelpakningene, og de i butikken hadde heller ikke peiling - så det kan godt være at kablene jeg har ikke er gode nok. Den kablen jeg har nå, så stod det kun 4k60hz på pakningen. Kunne du linke til en DP-kabel som garantert skal fungere (2 meter)? Takker! Endret 22. mars 2019 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Skjer det også dersom du setter oppdateringa til 60 HZ? "Dette skjer uansett om jeg overklokker skjermen eller ei" https://www.club-3d.com/en/detail/2428/displayport_1.4_to_displayport_1.4_m-m_1m-3.28ft/ Disse er på en meter og skal håndtere 4K på 144Hz... noe som jeg mente var standard for displayport. Så lenge det er 1.4 så skal det tåle 4K på 120 HZ i hvertfall. https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort Kanskje det er noe gærnt med din skjerm? Endret 22. mars 2019 av Mickey_OT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Takker for linken! Bestiller en av disse kablene først, hvis ikke det fungerer, så får jeg heller ta kontakt med butikken. Jeg er ellers fornøyd med skjermen (jevne farger, lite lyslekkasje). Har ellers ikke prøvd å sette monitoren på 60hz, skal prøve det også. På 100hz kan det gå flere timer uten et problem, så plutsetlig skjer det flere ganger i løpet av kun få minutter... Endret 22. mars 2019 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 https://www.displayport.org/product-category/cables-adaptors/ Du kan ta en titt her. Her er det en liste over sertifiserte displayport kabler. Jeg har selv opplevd problemet som du beskriver på min aw3418dw som er en 3440x1440 120hz skjerm. Jeg kjøpte et vertikal monteringskit til skjermkortet, hvor det fulgte med 2x DP kabler fra cablemod. Begge kablene var tykk, kort og virket ut som de var av god kvalitet. Begge gjorde at skjermen gikk i svart i et sekund av og til. Jeg fikk nye kabler sendt fra cablemod som ser helt identiske ut, men som fungerer like godt som kina kabelen som fulgte med skjermen. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Hadde samme problem og fryktet skjemen skulle dø. Men det var vist bare kabelen. Bytta den så ble alt fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Installerte en x34p driver fra Acers hjemmeside, får se om det hjelper. Har også bestilt en Club 3D 1.4 DP kabel. Takker for innspill. Endret 22. mars 2019 av Slettet-QB4VTZbn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå