Gavekort Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Hei, Jeg har problemer med screen bleeding på en ny laptop, og jeg bare lurer på om det er folk her som har hatt hell med å fikse slike ting, eller om jeg må sende den i retur. Jeg fant denne guiden. https://www.gamingscan.com/how-to-fix-backlight-bleed/ Det er ikke så fryktelig ille. Det er en liten flekk i det ene hjørnet som går bort om jeg forsiktig bøyer ramma bakover, så det virker jo ut som det bare er en monteringsfeil og ikke panelet som er skadet. Jeg har en mistanke om at skjermen er limt, så det er vanskelig å gjøre noen større inngrep. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Om den er ny hadde jeg bare dokumentert feilen og sendt inn. Om du åpner og ender opp med å gjøre det verre kan det straffe seg om du så vil prøve å returnere den. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 Det er siste utvei. Jeg bare lurte på om det var noen løsninger som ikke vil gjøre meg laptopløs i enda flere dager. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Det er siste utvei. Jeg bare lurte på om det var noen løsninger som ikke vil gjøre meg laptopløs i enda flere dager. Jeg ville ikke åpnet maskinen uten en god veiledning, enten fra leverandør, ifixit eller lignende. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 Åpne maskinen er ikke et alternativ. Som sagt så tror jeg skjermen er limt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Send tilbake på åpent kjøp. Er det samme problem med ny, så er det nok selve skjermen som er dårlig. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 Har kommet til samme konklusjon. Jeg hiver den i retur og ber om en ny, og om den har samme problem så refunderer jeg og rømmer til Dell XPS. Er jo ellers ganske fornøyd med maskinen. Jeg synes bare ikke at det er kravstort å forvente uniform backlighting på en maskin som skryter på seg "Pro"-navnet og et Pantone kalibrert IPS-panel. Skjermen var liksom 30% av kravet mitt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Ikke urimelig å kreve det nei 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2019 (endret) Jeg mister visst rabatten på maskinen om jeg returnerer på åpent kjøp og kjøper en ny. Det er ingen andre maskiner i denne prisklassen og formatet som frister meg stort. Da spørs det om jeg skal sende maskinen på service, eller om jeg skal betale 2400kr ekstra for en ny maskin. Endret 26. mars 2019 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 Sendte maskinen tilbake på åpent kjøp. Det gikk som smurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå