ilpostino Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 (endret) For en drøy uke siden kjøpte jeg meg en platespiller hvor det fulgte med et "støvlokk" til å ha på platespileren. Jeg har på en del som beskytter stiften når den ikke er i bruk så da lurer jeg på om det egentlig er vits i å ha på lokket? Endret 21. mars 2019 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Lokket på en platespiller er det for å beskytte mot støv og andre større ting. Hvis den står åpen og brukes lite vil det ligge litt støv på gummi-/filt-matten (eller hva man bruker), og dette støvet setter seg lett på plata og gir ekstra jobb med vedlikehold og kanskje med "peiskos" i musikken. Det spørs jo hvor rent man har det hjemme og om det er barn og/eller dyr som "farer rundt". Platespilleren er absolutt det skjøreste produktet av hjemmeelektronikk. Det verste er hvis det kommer et objekt susende ved et uhell når yndlingsplaten snurrer på tallerkenen. Da kan man ødelegge både plate, stift og kanskje arm/oppheng hvis man har uflaks. Da jeg hadde platespiller i gamle dager ble lokket kun åpnet for å legge på plate, betjening og fjerning av plate. Ellers var lokket lukket. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) *snip* Takk for tips. Selv om platespilleren står ganske beskytte mot barn og andre fallende gjenstander lot jeg støvloket være på da jeg fikk ut fingeren med å montere skinner på hyllen til platespilleren slik at jeg får dratt den ut når jeg skal bruke den. edit: fant en butikk i USA som selger dust covers i bomull som vil fjerne plassmangelen når lokket vippes opp. Endret 26. mars 2019 av ilpostino 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå