sedsberg Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Trenger sansynligvis ny vakumpumpe. Vet noen om jeg burde gå for original (4985,-), uoriginal fra f.eks. Skruvat (1890,-) eller uoriginal fra Kina (ca. 680,- inkl. frakt)? https://www.ebay.com/itm/Vacuum-Pump-For-BMW-11667635656-E90-320i-E60-E82-Z4-X1-E83-E46-Replacement-New/202464017611?hash=item2f23cbbccb:g:jBcAAOSwMxJbvGDt&frcectupt=true Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Blir vel en tusenlapp med mva og fortollingsgebyr. Kvaliteten blir vel litt gjettelek. Har fått ekte Gates deler og har fått ubrukelige kopideler. Skruvat har vel gode tilbud og rabatter til tider og vil gå vesentlig raskere frakt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Hvorfor ikke noe midt imellom? På Koed og GS så pleier de å selge OEM-deler til halve prisen av BMW OE-deler. Da får du samme kvaliteten, bare at de tar vekk BMW-logo og delenr. I noen tilfeller så har de praktisk talt bare slipt bort logo. Min filosofi på jalladeler er at det kun er aktuelt om ikke livet mitt eller påliteligheten til bilen står på spill. Jeg kjøper ikke bærearmer i Chinesium, men jeg kan godt prøve meg på dekaler eller interiørdeler. Endret 22. mars 2019 av Gavekort Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Skruvat høres trygt og rimelig ut. Endret 22. mars 2019 av Svein M Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Mest sansynlig blir det Skruvat. Godt mulig det er samme pumpa som fra Ebay men jeg får den i det minste om noen få dager i stedet for to uker. Mindre stress å bytte hvis det skulle være noe galt også. Vakumpumpe er ikke så kritisk så jeg kan gjerne prøve å spare noen kroner der. Bærearmer, styresnekker, fjærer etc. er litt verre. Der kjøper jeg alltid kurante merker. Edit: Bør den nye pumpa oljes før bruk eller er det greit å starte den opp tørr? Endret 22. mars 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 Veldig merkelig. Fikk fiksa vakumpumpa og har nå fullt vakum (målt med instrument). Men ingen reaksjon i pedalen fordi. Like tung. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Defekt bremsekraftforsterker er vel en mulighet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Uheldigvis ja. Og selvsagt min flaks at de to ryker samtidig. Edit: Kan også være så enkelt som en o-ring og/eller tilbakeslagsventil. Edit2: Dæggær'n! Det lønner seg å ikke være trigger happy med delekanonen. Er en liten gummiforing til 100-lappen som er gåen. Endret 24. mars 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 3 ting som røk samtidig. Dvs. 2 konkrete feil og én som var rett før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå