Gå til innhold

Hvordan lage animert gif bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg Ulead Gif animator v4, ikke v5 ettersom den ble noe stor og kjelkete.

 

Forbered grafikk i photoshop og deretter lagre som PNG og importer inn i Gif Animator. Programmet tilbyr deg også en rekke ferdige plugins for å lage "transaction" mellom 2 bilder. Senere versjoner av Photoshop har også som nevt image ready men jeg synes personlig ikke denne er av samme klasse som Ulead Gif Animator.

 

Jeg liker best programmer som gjør det de skal gjøre og ikke for mye annet, da vil jeg heller ha 2 programmer som er eksperter på det de driver med, :)

Ulead Gif Animator er i tillegg meget rask, og har meget gode muligheter for å optimere animasjonen, som gir deg små raske filer.

 

Til slutt lurte du på om du kunne lage GIF animasjoner av film. Dette kan du, men det er ikke å anbefale av 3 grunner :

 

1. Gif animasjoner kan maksimalt ha 256 farger

2. Gif animasjoner har en tendens til å bli meget resurskrevende om de blir for store.

3. Gif animasjonene som går over flere sekunder blit store i KB og er ikke praktisk når man skal laste ned. Man må også laste hele aniumasjonen før den spiller av. Merk i tilleg pnkt. 2

Lenke til kommentar

kist; personlig synes jeg AIR er myyye bedre enn Ulead. Med IR har du mye flere muligheter når du arbeider med et ps dokument som de fleste her gjør, og du slipper å switche frem og tilbake mellom programmer for å finpusse.

Men det er vel kanskje fordi jeg er best vant med det og bruker ps til det aller meste.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...