Gå til innhold

Burde min maskin klare Morrowind?

Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vis han skal kjøpe seg 2500+ må han ha nytt sjermkort også. vis han skal klokke så må han ha bedere ram og!

han trenger da vell ikke bedre ramm, jeg har pc2100 ram og jeg klokker min xp2500 til 2400mhz om jeg vill, kjører den på 2200mhz nå

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

La meg si det sånn, det skal MYE til for å få Morrowind til å kjøre helt glatt, og å stille på oppløsningen har null og niks å si. FPS min går vel ned med 1-2 max når jeg setter oppløsningen opp fra 640 til 1600! Det ENESTE i hele spillet som har noe vesentlig å si på FPS er view distance, og den har ganske mye å si og. Last ned Morrowind FPS optimizer 1.96, den er til MEGET stor hjelp da den stiller på mange ting for å få spillet til å gå bedre,den justerer f.eks view distance etter hvor mye FPS du vil ha. Om du setter inn 20 FPS så prøver Optimizeren å sette opp og ned view distance for å holde FPS over 20 hele tiden.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar
Denne er litt sånn feilposta da.

Hadde det vært et ingame problem, hadde jeg postet under Spill (->Hjelp). Men slik som jeg ser den, lønner det seg å stille spørsmål om hardware på hardware-delen av forumet, og ingame på spill-delen. Kanskje ikke alltid, men som oftest. Spørsmålet mitt var om det er hardware-problemer som gjør at jeg ikke kan spille det med god flyt. I og med at skjermkort er en vesentlig del da, postet jeg det her. Kan det være mer logisk?

Hvis moddiser skulle drevet og flyttet på slike poster, ville det vært arbeid 24/7.

On-Topic:

Har siste Morrowind-update, Tribunal-Update og Bloodmoon-update. Ellers satser jeg på å få teste om det er/var HK og CPU 1. juledag :)

Lenke til kommentar

Jeg spillte Morrowind mest på min elder P3 600 Ati 8500LE 512 Ram Pc i 1024 oppløsning. Noe som gikk helt ok.

Settings:

Skygger av

AI meter ( I hvilken avstand NPC tar og hilser på deg ol ) Low

1024 oppløsning ( Siden for Ati 8500LE kjører best i denne oppløsningen )

Veiw i lav sikt ( Dette er hovedsaklig det viktigste for å få bedre FPS )

resten på medium til hige noe du kan teste deg frem til siden du har et nyere skjermkort, men du må regne med litt slow down i steder som Balemora ol.

Det rare hvar at når jeg fikk min nye P4 2,6gh 1024 Ram Ati 9800pro så gikk ikke spillet super glatt da heller alle steder :scared::D

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...