RaymondK Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Jeg har nå prøvd med 3 forskjellige bluetooth scannere som har fungert helt fint på andre biler. Men når jeg plugger dem inn i Hikkassen får dem ikke kontakt med ECUen. Noen som har vært borti dette problemet på Toyota eller andre biler? Skulle veldig gjerne visst hva som forårsaket den ABS lampa Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 For ABS må man som regel ha merkespesifikk OBD2-avleser. Mulig 2005 er hakket for gammelt for universalprotokollene. Har vært borti samme problemet på diverse andre litt eldre biler. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 1. april 2019 Forfatter Del Skrevet 1. april 2019 For ABS må man som regel ha merkespesifikk OBD2-avleser. Mulig 2005 er hakket for gammelt for universalprotokollene. Har vært borti samme problemet på diverse andre litt eldre biler. ABS eller ikke, så skal jo verktøyet uansett få kontakt med ECU. Alle biler fra 2005 skal være ny nok for ODB2. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Ja, men ikke alle støtter de vanligste protokollene. Lenke til kommentar
osunde123123 Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Heisann, Jeg forsøkte med en OBD-II scanner på min Hiace 06 modell her igår. Fant du ut av hvilken leser som fungerer til denne bilen? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 Japsebiler er litt vrange på diagnoseapparater. Har selv en Foxwell NT680 som kosta hele 6000 kr. Den viser feilkoder på ting som ikke finnes på bilen min (Pajero 3,2 2001) Noen ganger må man bare bite i det sure eple og dra til merkeverkstedet. Lenke til kommentar
Ugo Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Vet ikke spesifikt for HiAce, men for LandCruiser Diesel fra samme år så nytter det ikke med OBD2, fordi Toyota brukte fremdeles M-OBD, så da må du ha en annen kodeleser, f.eks TechStream på en gammel laptop, med en miniVCI adapter. Pluggen for M-OBD og OBD2 er helt like, men M-OBD er ikke en type OBD2. Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2020 On 10/23/2020 at 10:02 AM, osunde123123 said: Heisann, Jeg forsøkte med en OBD-II scanner på min Hiace 06 modell her igår. Fant du ut av hvilken leser som fungerer til denne bilen? Nei, jeg måtte nok gi meg Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. oktober 2020 Del Skrevet 31. oktober 2020 Ja, man burde ha en Toyota IT2 tester til Hiace. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå