Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jaguar-sjefen: Tilgang til batterier vil være en bremsekloss i mange år framover


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Så du siterer en annen synser som ikke har peiling på hva Tesla driver med. Bra strategi.

 

Hvor mange slike synsere har tatt grusomt feil om Tesla? Det er jo disse som sa at Tesla aldri ville nå 5000 biler i uka, osv. LOL.

Han som "synser" her, sjekket slike produksjons-steder som jobben sin. Det han driver med er ikke akkurat "synsing". Det er en mening hentet fra det feltet han jobbet med. Det var jobben hans. 

 

Snakk om å ha vondt for det.

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moving the goalpost, bortforklaringer, osv. Faktum er at det er panel gaps i produserte I-Pace. Jeg skjønner at det er ubehagelig for deg med fakta og virkelighet, men jeg bare påpeker at også Jaguar har panel gaps, noe som altså er et ubestridt faktum.

Dobbelgjesp...

Du klarer altså ikke å bevise og underbygge dine påstander om det gjelder produksjonsutgaver. Det er fakta jeg leser ut av ditt FUD.

Endret av syar2003
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I California fungerer telt ganske bra. Det er mildt klima hele året, så arbeidsforholdene er stort sett bra. Og de bruker teltet til generell sammenstilling, noe som ikke har noen veldig spesielle krav til arbeidsmiljø. De fleste bilverksteder kan ha lignende forhold, med porter som åpnes og lukkes, uten at det er en spesielt stor hindring for kvaliteten.Til den grad arbeid som er gjort i teltet har feil, så er det altså ingen grunn til å skylde på teltet. Det som gjøres i teltet er mer manuelt enn det som foregår inne på fabrikken, så det blir mer riktig å skylde på dårlig opplæring, o.l.Panelgap blir i hovedsak feil å skylde på teltet, i og med at når bilene kommer inn i teltet, så har de allerede fått montert panser og bakluke og har gått gjennom maleverkstedet. Om panelgap rundt plastskjørt foran og bak er gale, så kan feilen ha oppstått i teltet, men det er stort sett det.

Men verkstedene har aldri påstått at de skal bygge en Alien Dreadnought. Teltet er bare et skrikende eksempel på at Musk ikke aner hva han holder på med. Hele tiden kommer det dårlige produkter og ad hoc løsninger fra Tesla. Det er IKKE positivt å improvisere hele tiden når en holder på med masseproduksjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hæ? Nei? Så siden noen lager noe mer av noe, så skal dette gå ut over kundene? Er det plutselig vår feil nå, at noen pusher produksjonslinja si?

Om noen selger en bil og den har en feil, så er det 100% feilrate. Om noen selger 20 biler og en har feil, så er det 5% feilrate.

 

Antar man at i-Pace og Model 3 har lik feilrate, så skal det altså være 20 ganger flere rapporterte feil på Model 3, ettersom det er levert ca 20 ganger flere biler.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen selger en bil og den har en feil, så er det 100% feilrate. Om noen selger 20 biler og en har feil, så er det 5% feilrate.

 

Antar man at i-Pace og Model 3 har lik feilrate, så skal det altså være 20 ganger flere rapporterte feil på Model 3, ettersom det er levert ca 20 ganger flere biler.

Ok, så jeg antar at du har siffrene til i-pace og Model 3? 

 

https://edition.cnn.com/2019/02/21/tech/consumer-reports-tesla-model-3/index.html

 

Har ikke så mye annet enn slike ting å gå etter. Er I-Pace ikke anbefalt av disse folkene? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men verkstedene har aldri påstått at de skal bygge en Alien Dreadnought. Teltet er bare et skrikende eksempel på at Musk ikke aner hva han holder på med. Hele tiden kommer det dårlige produkter og ad hoc løsninger fra Tesla. Det er IKKE positivt å improvisere hele tiden når en holder på med masseproduksjon.

De siktet høyt med produksjonsutstyret til Model 3, og det er tydelig at de klarte ikke å nå alle målene sine. Men i det store bildet har det ikke hatt så stor betydning. De tapte omkring 6 måneder og kanskje $200 mill i unødvendig capex.

 

Tesla er et ungt bilselskap. Som et ungt bilselskap er det ikke noe galt i å forsøke å gjøre ting bedre, billigere og mer effektivt, men det er ikke overraskende om det gjøres feil. Det viktige er da at Tesla lærer av sine feil, og gjør ting bedre i neste omgang. Det ser det ut til at de gjør. Model Y vil til stor grad basere seg på samme teknikk som Model 3, i stedet for å forsøke å finne opp bilen på nytt, og det vil ikke bli investert i samme unødvendig avanserte produksjonsutstyr ved fabrikken i Shanghai. Det vil ikke overraske meg om de dupliserer telt-produksjonslinjen fra Fremont i Shanghai. Tanken er å produsere biler allerede i år, og da hjelper det at produksjonsutstyret er enkelt.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok det. Det har jo ikke vært få ting med i-Pace. Kan starte her, f.eks: https://www.i-paceforum.com/forum/474-jaguar-i-pace-ev-issues-problems/

Stort sett programvarefeil som nå er fikset. De få fysiske feilene er utbedret. Om vi skal bruke Tesla-fanboism her så er det nok på tide å kjøre en nesegrus beundring for Jaguar og måten ting har blitt løst på... Personlig synes jeg jaguar slapp i-pace alt for tidlig til kundene. En skal ikke ha sånne programvarefeil på en ny bil. Dette er jo helt nede på Tesla sin lave standard for ny programvare.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De siktet høyt med produksjonsutstyret til Model 3, og det er tydelig at de klarte ikke å nå alle målene sine. Men i det store bildet har det ikke hatt så stor betydning. De tapte omkring 6 måneder og kanskje $200 mill i unødvendig capex.Tesla er et ungt bilselskap. Som et ungt bilselskap er det ikke noe galt i å forsøke å gjøre ting bedre, billigere og mer effektivt, men det er ikke overraskende om det gjøres feil. Det viktige er da at Tesla lærer av sine feil, og gjør ting bedre i neste omgang. Det ser det ut til at de gjør. Model Y vil til stor grad basere seg på samme teknikk som Model 3, i stedet for å forsøke å finne opp bilen på nytt, og det vil ikke bli investert i samme unødvendig avanserte produksjonsutstyr ved fabrikken i Shanghai. Det vil ikke overraske meg om de dupliserer telt-produksjonslinjen fra Fremont i Shanghai. Tanken er å produsere biler allerede i år, og da hjelper det at produksjonsutstyret er enkelt.

Tesla er et arrogant bilselskapet som trodde at alle andre som lager bil ikke har peiling å hva de holder på med. Det beste av alt er at byggekvaliteten ennå er klassisk amerikansk og langt bak billigbiler fra Japan og Europa. Noe bak en klassisk Corolla.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla er et arrogant bilselskapet som trodde at alle andre som lager bil ikke har peiling å hva de holder på med. Det beste av alt er at byggekvaliteten ennå er klassisk amerikansk og langt bak billigbiler fra Japan og Europa. Noe bak en klassisk Corolla.

Litt arrogant må man være, om man skal holde på med innovasjon. Om man bare antar at alle andre vet best og ingenting kan forbedres, så vil man aldri skape noe nytt.

 

Alien dreadnaught var ett forsøk på å forbedre ting som gikk galt, mens andre forsøk har vært mer suksessfulle. Alle de store bilselskapene kopierer masse av løsningene til Tesla. Blant annet stor skjerm og trådløse oppdateringer.

 

Innovasjon er det som gjør at Tesla er verdt nærmere $50 mrd i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt arrogant må man være, om man skal holde på med innovasjon. Om man bare antar at alle andre vet best og ingenting kan forbedres, så vil man aldri skape noe nytt.Alien dreadnaught var ett forsøk på å forbedre ting som gikk galt, mens andre forsøk har vært mer suksessfulle. Alle de store bilselskapene kopierer masse av løsningene til Tesla. Blant annet stor skjerm og trådløse oppdateringer.Innovasjon er det som gjør at Tesla er verdt nærmere $50 mrd i dag.

Det er INGEN som kopierer Tesla sine samlebånd. Ikke prøv å vri diskusjonen vekk fra det faktum at Musk er en arrogant fyr som tror han vet mye bedre enn alle andre, men som å gå tilbake på sine fantasier om og om igjen.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla er et arrogant bilselskapet som trodde at alle andre som lager bil ikke har peiling å hva de holder på med. Det beste av alt er at byggekvaliteten ennå er klassisk amerikansk og langt bak billigbiler fra Japan og Europa. Noe bak en klassisk Corolla.

Ja til og med langt bak en 20 år gammel billig-varebil på grønnskilt.

Berlingoen mim har ikke panelglipp-problemer. Den blir 20 år neste år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er INGEN som kopierer Tesla sine samlebånd. Ikke prøv å vri diskusjonen vekk fra det faktum at Musk er en arrogant fyr som tror han vet mye bedre enn alle andre, men som å gå tilbake på sine fantasier om og om igjen.

"om og om igjen"?

 

Jeg vil si at Musk har overraskende god historikk på "fantasiene" sine. Fantasier som å kunne lage betalingsløsninger på nett som kunne konkurrere med tradisjonelle banker. Fantasier som at et kommersielt selskap skulle kunne komme inn og ta markedet for oppskytninger av satelliter. Fantasier som at det var mulig å lande 40 meter høye raketter på en liten flåte til havs. Fantasier som at det var mulig å lage elbiler som var bedre enn tilsvarende prisede fossilbiler.

 

Jeg håper Musk fortsetter å fantasere. Da kan vi kanskje få en bosetning på mars innen 10 år, og gå over til 100% selvkjørende elbilsalg globalt innen 30 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han som "synser" her, sjekket slike produksjons-steder som jobben sin. Det han driver med er ikke akkurat "synsing". Det er en mening hentet fra det feltet han jobbet med. Det var jobben hans.

 

Snakk om å ha vondt for det.

Jobben hans var å sjekke andre ting enn moderne produksjonslinjer hos Tesla. Har han jobbet inne i Teslas lokaler? Ikke? Da er han bare en synser. At han er selverklært ekspert på Teslas produksjon gjør ham ikke til en reell ekspert.

 

En ekspert på produksjon av hest og kjerre er ikke automatisk ekspert på produksjon av bil.

 

Ok, så jeg antar at du har siffrene til i-pace og Model 3?

 

https://edition.cnn.com/2019/02/21/tech/consumer-reports-tesla-model-3/index.html

 

Har ikke så mye annet enn slike ting å gå etter. Er I-Pace ikke anbefalt av disse folkene?

Er det dårlig hukommelse eller uredelighet som gjør at du ikke tar med at denne saken gjelder biler produsert fra et halvt år siden og tidligere?

 

 

 

 

Dobbelgjesp...

Du klarer altså ikke å bevise og underbygge dine påstander om det gjelder produksjonsutgaver. Det er fakta jeg leser ut av ditt FUD.

Min påstand var at Jaguar I-Pace har panel gaps. Dette har jeg også dokumentert. Men her skal målstengene flyttes intensivt. For å innrømme at I-Pace har panel gaps vil gjøre at man driter seg ut siden man har krisemaksimert rundt panel gaps på Tesla så lenge.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jobben hans var å sjekke andre ting enn moderne produksjonslinjer hos Tesla. Har han jobbet inne i Teslas lokaler? Ikke? Da er han bare en synser. At han er selverklært ekspert på Teslas produksjon gjør ham ikke til en reell ekspert.

 

En ekspert på produksjon av hest og kjerre er ikke automatisk ekspert på produksjon av bil.

Det her blir så dumt at jeg ikke har ord. 

 

Er det dårlig hukommelse eller uredelighet som gjør at du ikke tar med at denne saken gjelder biler produsert fra et halvt år siden og tidligere?

 

Er det man har å gå etter. Ikke min skyld at Tesla kødda det til for seg selv for et halvt år tilbake. Da ender man opp på slike sider som "ikke anbefalt". Vi får håpe for Tesla's skyld, at ting har forbedret seg til neste gang de gjør samme undersøkelse og test igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min påstand var at Jaguar I-Pace har panel gaps. Dette har jeg også dokumentert. Men her skal målstengene flyttes intensivt. For å innrømme at I-Pace har panel gaps vil gjøre at man driter seg ut siden man har krisemaksimert rundt panel gaps på Tesla så lenge.

Trippelgjesp....

Du har ikke dokumentert noe som gjelder panel gaps på produksjonsmodeller . Du bare synser og driter deg ut med ditt krisemaksimering/FUD/modus operandi .. tviler på om det er noen som tar deg seiøst i disse diskusjonene lengre.

Du kritiserer andre som synsere og ikke eksperter på produksjon av bil .. hvor faller liksom din påberopte ekspertise inn her som gjør deg i stand til å vurdere og stadfeste dette om andre.

Endret av syar2003
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"om og om igjen"?

 

Jeg vil si at Musk har overraskende god historikk på "fantasiene" sine. Fantasier som å kunne lage betalingsløsninger på nett som kunne konkurrere med tradisjonelle banker. Fantasier som at et kommersielt selskap skulle kunne komme inn og ta markedet for oppskytninger av satelliter. Fantasier som at det var mulig å lande 40 meter høye raketter på en liten flåte til havs. Fantasier som at det var mulig å lage elbiler som var bedre enn tilsvarende prisede fossilbiler.

 

Jeg håper Musk fortsetter å fantasere. Da kan vi kanskje få en bosetning på mars innen 10 år, og gå over til 100% selvkjørende elbilsalg globalt innen 30 år.

Hvordan går det med FSD? Og solcelletakene? Og hvor er $35 000 Model 3 levert til kunde? Og levering tilbake av Model 3 innen 7 dager fungerer smertefritt? Sånn bare for å ta det jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med FSD? Og solcelletakene? Og hvor er $35 000 Model 3 levert til kunde? Og levering tilbake av Model 3 innen 7 dager fungerer smertefritt? Sånn bare for å ta det jeg kom på i farten.

De første FSD features sendes ut i disse dager, og solcelletaket er i produksjon og skaleres opp gradvis. (Jeg har aldri sagt at Musk alltid er punktlig.)

 

Model 3 til $35k er levert ut i USA, og jeg har ikke hørt annet enn at tilbakelevering av biler er smertefritt. Men de har det riktignok travelt nå, så det kan hende at tilbakeleveringer må vente til april - ikke at jeg har hørt om tilfeller av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...