The Helper Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Jau, da tenkte ej at ej sku legge inn andregiret på vannkjølings-prosjektet mitt... laget blokk for ett år sia, (bunnen av ei crc 3-36 flaske) å no starta ej på reservoaret, bestille radiator, slanga og pompa. Så her e det ej he jort på reservoaret so langt; Tatt ei lava-lampe ej hadde ståendes, tatt av toppa, varma opp, tømt innholdet i ei bøtte, slik at beholderen e tom for veske og voks.. plukka vekk pæreholderen i sokkelen, saga vekk reflektor delen av den dingsen som går ned i foten av lampa.. så det som står igjen på reservoaret; sage ut bunnen. lage plate med hull for inn og ut vann montere lysdioder i den plata (UV, blå og rød) lime fast plata i bunnen av glasset med araldit bilder; bilde 1 bilde 2 så tenkte ej på å kjøpe ei eheim 1048, for den he riktig dim. på koblingane, og ej trur den klare å løfte vatnet opp fra blokkene, via radiatoren og ca en meter over kaminettet (total høgde ca 1,5 meter) det blir vel ca 2 liter med veske i kjølesystemet. ed; no såg ej at microplex va tom for 360 radiatoren... da må ej vente med å bestille.. Endret 21. desember 2003 av The Helper Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 blir sikkert en fin tank, men er ikke sånne lavalamper dyre da ? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 det kan hende det, veit faktisk ikkje.... men det frista meir å ha en småtøff vanntank til kjølinga, enn å kjøpe ny pære (va ei spessiell 40W)... og så var den dingsen som går den i foten av lampa benda vekk, etter at lampa datt ned fra 1m høde.. (pæra knuste da...), men resten e heilt... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 De er ikke så dyre de lavalampene. Jeg gav vel 150 spenn for min tror jeg. Lampene er heller ikke så dyre mener jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) koster vel 100-300kr. Eg bruker vanlige 40-60 watts pærer i min. Endret 21. desember 2003 av zeph Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 koster vel 100-300kr. ja, for å vere enda litt meir på den sikre sida, så kan vi vel sei at dei heilt sikkert kosta en plass mellom 0,- og 1000,-..... så e vi safe men no fann ej ut at ei "rocket lavalampe" kosta 198,- så da veit vi det.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Jau, da tenkte ej at ej sku legge inn andregiret på vannkjølings-prosjektet mitt...laget blokk for ett år sia, (bunnen av ei crc 3-36 flaske) å no starta ej på reservoaret, bestille radiator, slanga og pompa. Så her e det ej he jort på reservoaret so langt; Tatt ei lava-lampe ej hadde ståendes, tatt av toppa, varma opp, tømt innholdet i ei bøtte, slik at beholderen e tom for veske og voks.. plukka vekk pæreholderen i sokkelen, saga vekk reflektor delen av den dingsen som går ned i foten av lampa.. så det som står igjen på reservoaret; sage ut bunnen. lage plate med hull for inn og ut vann montere lysdioder i den plata (UV, blå og rød) lime fast plata i bunnen av glasset med araldit bilder; bilde 1 bilde 2 så tenkte ej på å kjøpe ei eheim 1048, for den he riktig dim. på koblingane, og ej trur den klare å løfte vatnet opp fra blokkene, via radiatoren og ca en meter over kaminettet (total høgde ca 1,5 meter) det blir vel ca 2 liter med veske i kjølesystemet. ed; no såg ej at microplex va tom for 360 radiatoren... da må ej vente med å bestille.. Hehee.. Jeg fikk visst den siste EVO 360`n de hadde. Endret 21. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 koster vel 100-300kr. ja, for å vere enda litt meir på den sikre sida, så kan vi vel sei at dei heilt sikkert kosta en plass mellom 0,- og 1000,-..... så e vi safe men no fann ej ut at ei "rocket lavalampe" kosta 198,- så da veit vi det.. Finnes en Special Edition av den originale lavalampen som er 1,2 meter høy, og koster 300$. Mycket peng... [on-topic] Genial idé! Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hmm.. Nå fikk jeg oxo lyst til å gjøre om min "Boblelampe" som jeg ikke bruker. Det kunne blitt ganske gromt? Den er 1meter høy og er 10cm i diamater. Boblelampe Hva sier dere? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) nei,nei.... lager ferdig tanken, jeg, så sender jeg den til deg, så sender du bøble-lampa til mej... Endret 22. desember 2003 av The Helper Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 nei,nei.... lager ferdig tanken, jeg, så sender jeg den til deg, så sender du bøble-lampa til mej... Hehee.. Kan du tro... Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 hehe, lov å prøve.. ikkesant?? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 hmm, kommer til å blir tøft det der da, du må ha sånn uv greie nedi der da , btw: the helper? er det lov med slike signaturer? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 ja, uv veske i kjølesløyfa ja.. ka e d so e gale med siggen forresten, e jo berre ett bilde.. det e jo verdens mest brukte sigg... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Såvidt jeg vet er det ulovlig med bilder i sigg. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 det e jo verdens mest brukte sigg... ok.. Aldri sett den før jeg kanskje bare jeg som er uoppmerksom Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Såvidt jeg vet er det ulovlig med bilder i sigg. skal ta å lese nokken regla ej.. Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Avatarer skal ikke overstige 80*80 pixler, 6kb, animert eller være av støtende materiale. Bruker kan bli tatt fra muligheten til å vise avatar etter brudd på dette. Det er ikke tillatt med noen form for bilder i signatur, signatur skal begrenses i fysisk størrelse. Bruk for å gjøre den mindre. Ok, da fjerna eg den.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Har nå kommet ett stykke med min "Boblelampe" som skal bli vanntank til kjølingen min.Må denne tanken bli vanntett,tette ALLE steder.Lukket på lampen er jo bare lagt oppå toppen,denne må jeg lime fast og bruke silikon på? Lampe: Tank. Endret 25. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå