Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommet opp i en lei situasjon, trenger råd og innspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hengt med dem litt videre. Stian har blitt endel av gjengen og han og Marie har en greie nå.

Problemene jeg hadde med Marie ble vi enige om å bare la ligge og starte med blanke ark, og dette har forsåvidt godt helt fint.

Men Stian og Mads er også gode venner fra før. Så langt liker jeg Stian, men jeg merker at han begynner å ta litt styringen i gjengen. Mads og Stian var gode venner fra før og det føles nå som jeg er blitt 2. valget til både Mads og Marie. Ikke det at det er så farlig, men føler kanskje Stian bosser litt og er litt usikker på om vi begge to fungerer overens sånn over litt tid.

Kjemien mellom meg og Mads har også forandret seg mye etter at Stian kom inn i bilde og jeg begynner å få litt dårlig magefølelse. Føler Stian egentlig ikke bryr seg så mye om jeg er med eller ikke og det føler jeg ødelegger for felleskapet i gjengen.

Er som sagt på godfot med alle nå, men tror kanskje det kan bli litt styr mellom meg og Stian i fremtiden.

Anonymous poster hash: a2a06...c11

Det er nesten umulig å oppretthold et balansért psykologisk budsjett (eller et annet ord: Fred og harmoni) i en liten gjeng sånn over livet. Da må man virkelig ha en plan for alle sammen, alle må kommunisere åpent, og ha som intensjon å holde alle samlet, uten egoistiske mål. Skal noen nye inn, må alle inngå kompromiss, både gjengen og den nye, for å vinne hverandres respekt. Hvis noen ikke ofrer, viser det mangel på innpassvilje. Det kan godt ta litt tid, men det må skje.

Det er bra du bryr deg, da. Man kan alltid bare prøve å være vennlig, og balansere ut der man ser ubalanse. Kjærlighet mellom to mennesker er naturlig og må man la spille ut. Men hvis alt stort sett er bra, kan man bare leve og ikke bekymre seg, dét er minst like viktig som å ha oversikt hele tiden. Livet må få gå sin gang, alle må finne sin vei og ta sine sjanser til sin egen risiko. Så man må ha stor takhøyde. Men man kan jo ikke godta hva som helst. Derfor er det viktig å vise hva man føler, og være ærlig om det. Da gir man ingen grunn til å hate en og man slipper å kaste bort mentale ressurser på å bekymre seg for skjulte følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...