Spragleknas Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Første post her på over ti år! Nå som far til eier av PC (gått Chromebook selv). Skulle reinstallere W10 på HELT ren PC. Helt ren ble den, de jeg også formaterte driver partisjonen til M.2 disken... (Når jeg holdt på var det IDE, SATA og SCSI og sånt...). Hvorsan får jeg driverene på plass igjen? Trenger de for at W10 install bare skal finne disken (Uefi) Disken er av typen CORSAIR Mp500 120Gb. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Så den finner ikke disken i det hele tatt når du er i windows installasjonen? Har disken vært som MBR eller GPT ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Nei. Eller den finner den når jeg bruker legacy, ikke uefi. Jaggu ikke sikker på hva den var før. Betyr det noe? OS var da på annen disk (SSD), noe som er grunnen til hele operasjonen med å installere på ny. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Spragleknas skrev (På 20.3.2019 den 19.02): Nei. Eller den finner den når jeg bruker legacy, ikke uefi. Jaggu ikke sikker på hva den var før. Betyr det noe? OS var da på annen disk (SSD), noe som er grunnen til hele operasjonen med å installere på ny. har opplevd at jeg må kjøre diskpart fra commandline under windows installasjon for å "formatere" disken til riktig format, får du kjørt diskpart under installasjonen? for å evt sjekke om PCen faktisk finner disken i det hele tatt under Windows installasjonen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Hva er en driverpartisjon? Det skal jo ikke være noe problem å installere på en tom disk. Disken bør helst være helt tom, la installsjonsprogrammet initialisere disken, ikke gjør det selv. diskpart clean sørger for at tidligere initialisering (MBR/GPT) forsvinner. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2019 Ser ut som å slette alle partisjoner gjorde susen. Takk. Dette forumet holder kvaliteten enda. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå