the lord Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 jeg lurer på hva jeg skal kjøpe innlagt på Hket firewire eller USB 2.0 Jeg tar imot både negative og positive tilbakemeldinger fra alle Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 jeg lurer på hva jeg skal kjøpe innlagt på Hket firewire eller USB 2.0 Jeg tar imot både negative og positive tilbakemeldinger fra alle Firewire overfører opptil 400mbps USB 2.0 overfører opptil 480mbps Det jeg vet, men om det er riktig....... Tror det skal stemme. Rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 USB er jo litt mer "standard" da. Men en del eldre ting som trenger høy overførings hastighet bruker Firewire, da det var det raskeste man fikk før. Jeg tror også det har kommet/eller skal komme en ny Firewire som klarer 600Mbit/s. Et hovedkort med begge deler (er en del av de) er nok den beste løsningen... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hvis USB 2.0 er raksere enn Firewire, hvorfor er ikke USB 2.0 brukt til å overføre video, biler, slikt krevende store ting? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har hørt Firewire er mer stabilt enn USB2, og at firewire når lettere den teoretiske hastigheten enn USB2. Har mulighet for begge, men bruker Firewire. Kan være av gammel vane da Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) På papiret er USB2 raskere en Firewire Men i real life er Firewire raskere enn USB2 og Firewire bruker mye mindre CPU... http://www.frozentech.com/article.php?story_id=27 Så kjøp HK med Firewire(USB2.0 er vel på alle nyere hk) TaZ Endret 21. desember 2003 av taz Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Takker TaZ og Allyse, alltid fint å få vite slikt. Men er USB 2.0 billigere å produsere, eller hva er grunnen til at alt ikke bruker Firewire Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ....dessuten kom jo Firewire før USB 2.0 var vanlig Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Men er USB 2.0 billigere å produsere, eller hva er grunnen til at alt ikke bruker Firewire Blir som amd/intel det... TaZ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis USB 2.0 er raksere enn Firewire, hvorfor er ikke USB 2.0 brukt til å overføre video, biler, slikt krevende store ting? Må man ha MAXI MEGA ULTRA SINNSYKz0r Rev 2.0 tower for å laste over biler? Lenke til kommentar
benz Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvilket utstyr skal du koble på da? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis du mener om biler så kan du jo spørre eiriksen, har aldri prøvd å laste over biler jeg Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Det finnes nå også firewire 2, det finnes SVÆRT få hovedkort som har det og de er dritt dyre. Men synes det bør nevnes, firewire 2 har en hastighet på 800 mbps. Det går for det. En annen ting er at du kan ta strøm gjennom firewire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå